درباره عطر های زنانه و مردانه برند مهران مدیریاطلاع از آخرین مطالب مجذوب کننده و پرطرفدار
به گزارش مجله مدیریت ناب، مهران مدیری، بازیگر، کارگردان و مجری مشهور که در عرصه های مختلف هنری حضور داشته، اخیرا وارد عرصه ای کاملا تازه شده تا این بار جای پای خود را صندلی کاملا جدیدی بگذارد. مهران مدیری به تازگی وارد عرصه عطرسازی شده تا عطر و پرفیومی با نام و برند شخصی خود روانه بازار کند. مهران مدیری، بازیگر و کارگردان پرآوازه، این روزها با عرضه عطرهای برند خود خبرساز شده است. درباره برند عطر مهران مدیری در سرویس سبک زندگی از مجله خبرنگاران بخوانید.
کمی بیشتر با مهران مدیری آشنا شوید
مهران مدیری متولد فروردین سال 1346 (53 ساله) در تهران، از جمله مشهورترین بازیگران و کارگردانان ایرانی در تلویزیون است که اخیرا با مجری گری در برنامه دورهمی نیز در میان مردم شناخته می گردد. مهران مدیری علاوه بر این به عناوین دیگری همانند خوانندگی، صداپیشگی، طراحی صحنه و لباس و تهیه نمایندگی نیز در عرصه هنر حضور داشته است.
مدیری که هیچگاه نتوانست تحصیلات دانشگاهی خود را تکمیل کند از سال 1368 تا به امروز فعالیت مستمری در رادیو، تئاتر، تلویزیون، سینما و سینمای خانگی داشته است. با این حال، عمده معروفیت مدیری به علت نقش آفرینی و کارگردانی مجموعه طنزهای تلویزیونی است که به علت ساعت پخش از شبکه های مختلف صدا و سیما به طنزهای شبانه نیز معروفیت دارند. اولین مجموعه طنز مهران مدیری در تلویزیون که موجب معروفیت او نیز شد، مجموعه طنز نوروز 72 به کارگردانی داریوس کاردان بود که در آن به عنوان بازیگر حضور یافت.
مدیری با بازی در مجموعه تلویزیونی باغ گیلاس در سال 1373 به ایفای اولین نقش جدی خود در تلویزیون نیز پرداخت. اولین اثر مدیری در قامت کارگردان مجموعه های تلویزیونی طنز هم از پرواز 57 شروع شد که در بهمن ماه 1372 از شبکه اول سیما پخش شد. مدیری پس از موفقیت اولین مجموعه طنز خود دست به کارگردانی مجموعه طنزهای مختلفی زد که از مشهورترین آنها می توان به ساعت خوش (1373)، سال خوش (1374)، جُنگ 77 (1377)، نقطه چین (1382) اشاره نمود.
ولی نقطه اوج کار مهران مدیری به گواه بینندگان و مخاطبان تلویزیونی پرشمارش، مجموعه طنز شب های برره (1384) است که محبوبیت زیادی در میان مردم پیدا کرد و تا مدت ها تکیه کلام های طنزآلود سریال به خصوص با لهجه ساختگی برره ای در میان مردم زبانزد بود. مجموعه های بعدی مدیری در تلویزیون باغ مظفر (1385)، مرد هزار چهره (1387) و بالاخره مرد دو هزار چهره (1388) بود که این آخری، آخرین مجموعه او در تلویزیون نیز به حساب می آمد. او با سریال قهوه تلخ (1389) مخالفت مسئولان صدا و سیما را برانگیخت تا مجبور گردد پس از سال ها دست مخاطبان چند ده میلیونی صدا و سیمای ملی بکشد و به اجبار به نمایش آثارش در سینمای خانگی روی بیاورد.
از دیگر آثار او در سینمای خانگی می توان به مجموعه های طنز ویلای من (1391) و شوخی کردم (1392) اشاره نمود. مدیری در سال 1392 پس از سال ها دوری با مجموعه طنز شبانه در حاشیه ( 1394) به تلویزیون بازگشت. برنامه دورهمی نیز که از اواخر سال 1394 از شبکه نسیم پخش می شد، به کارگردانی مهراب قاسم خانی شروع با کارگردانی مهران مدیری از ادامه پیدا کرد. این برنامه تلویزیونی پربیننده باعث شد تا چهره دیگری از مهران مدیری در اذهان مردم و ببینندگان تلویزیونی نقش ببندد. از مجموعه دورهمی که در قالب برنامه های گفتگوهای شبانه ساخته شده، تا به امروز 3 فصل پخش شده و با استقبال گسترده مردم نیز روبرو شده است.
اطلاع از آخرین مطالب مجذوب نماینده و پرطرفدار
مهران مدیری ضمن آنکه همواره در نقش های سینمایی به عنوان بازیگر حضور داشته، در سال 1395 دست به تجربه ای کاملا نو زد و کارگردانی فیلم سینمایی ساعت 5 عصر را برعهده گرفت که نخستین اثر سینمایی او نیز به حساب می آمد. آخرین سریال او هیولا نام دارد که در سال 1398 در شبکه سینمای خانگی پخش شده است.
بیشتر بخوانید: چگونه از روی عطر مورد علاقه ویژگی های شخصیتی افراد را تشخیص دهیم
مهران مدیری به جمع صاحبان برند عطر پیوست
در حالی که این روزها اخبار عرضه برند عطر مهران مدیری خبرساز شده است، اما او اولین هنرپیشه و هنرمند ایرانی نیست که وارد صنعت عطر شده است. پیش از او سلبریتی ها و چهره های نامداری همانند نوید محمدزاده، هدیه تهرانی، لیلا حاتمی و بهاره رهنما هم دست به فراوری عطرهایی با برند شخصی خود زده بودند.
عطرهای مهران مدیری در دو مدل و به صورت زنانه و مردانه وارد بازار شدند. مدل اول عطر کلوزآپ و دومی نیز پلان نام دارد که هر دو با نام های سینمایی چنانچه در معرفی عطر مهران مدیری نیز آمده، سعی دارند ارتباطی تنگاتنگ میان دو هنر سینما و عطر ایجاد نمایند. در بخشی از معرفی عطر برند مهران مدیری آمده که عطر و سینما هر دو با خود دنیایی مملو از خاطرات و با تصاویر و رایحه ها را به فکر ها متبادر می نمایند.
مدل اول عطر مدیری کلوزآپ نام دارد که در شرح آن آمده که دارای رایحه ای پر جذبه و فریبنده همانند یک کلوزآپ سینمایی است که وادارتان می نماید، هر لحظه به آن نزدیک شده و غرق در دنیای پرجذبه و دلفریب آن شوید.
عطر مدل پلان مهران مدیری هم معرفی رمانتیکی دارد و در معرفی آن از عطری صحبت شده که به مانند عشق در نگاه اول، شور و حرارت دارد و دارای رایحه ای نفسانی و فریبنده است که می تواند شروعی بر هر هیجانی باشد. مهران مدیری خبر عرضه عطرهای برند خود را به صورت رسمی از صفحه رسمی اینستاگرام خود گفت.
هر دو مدل عطر بازیگر و کارگردان ایرانی که مجله نیوزویک در سال 2009 (1388 خورشیدی) او را یکی از 20 فرد قدرتمند ایرانی خوانده بود، در مدل های زنانه و مردانه منتشر شده اند. این عطرها با قیمتی بالاتر از عطرهای سایر سلبریتی های ایرانی به فروش می فرایند. هر دو مدل عطر پلان و کلوزآپ مدیری با حجم 100 میلی لیتر و با قیمت 690 هزار تومان به فروش می فرایند.
در حالی که قیمت عطر نوید محمدزاده که محصول سال 2020 است هم اکنون در فروشگاه های اینترنتی عطر و ادکلن با قیمتی نزدیک به 500 هزار تومان به فروش می رسد. عطر لیلا حاتمی هم که حدود 6 سال قبل با قیمتی حدود 280 هزار تومان به بازار عطر ایران وارد شده بود، هم اکنون در فروشگاه های معتبر عطر و ادکلن قیمتی حدود 450 هزار تومان دارد.
بیشتر بخوانید: همه چیز درباره عطر نوید محمدزاده
عطر سلبریتی ها رو به افول؛ خط طراحان مد همچنان در اوج
به هر شکل با وجود آنکه اقدام سلبریتی ها و چهره های مردمی و محبوبی همانند مهران مدیری، لیلا حاتمی و نوید محمدزاده و ورود آنان به عرصه عطرسازی با برندهای شخصی همواره با مخالفت ها و موافقت های زیادی همراه بوده، باید اشاره نمود که فراوری عطر و ایجاد برند شخصی در بین سلبریتی های مختلف دنیا دهه هاست مرسوم است و اصلا اتفاق تازه ای نیست.
در واقع چنان است که در میان بطری های عطر و ادکلن موجود در قفسه های لوکس فروشی ها و فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی، همواره نام های مشهور زیادی به چشم می خورد، از آنتونیو باندراس و سارا جسیکا پارکر تا جنیفر لوپز و بیانسه. خوانندگان، ورزشکاران، بازیگران و سلبریتی های دیگر همواره دوست داشته اند به نحو دیگری هم به درآمدسازی بپردازند و از معروفیت خود استفاده های بیشتری نمایند. ولی اولین چهره سرشناس عرصه سینما که دست به خلق مدل عطر برند شخصی خود زد، کسی نبود جز الیزابت تیلور، بازیگر مشهور و محبوب سینمای کلاسیک هالیوود در دهه های 1950 و پس از آن.
مدل عطرهای الیزابت تیلور با نام های پشن (Passion) محصول 1987 و وایت دایموندز (White Diamonds) محصول 1991 موفقیت تجاری بزرگی برای او و شرکت عطرسازی سازنده اش به همراه داشتند. با وجودی که هنرپیشه نامدار سینمای دنیا حدود 10 سال قبل از دنیا رفت، اما فروش عطرهای او همچنان ادامه دارد. ولی بازیگران و اهالی سینما، خوانندگان و خلاصه سلبریتی های دنیای هنر تنها کسانی نیستند که دست به فراوری عطرهای برند خود زدند، در این میان طراحان مد هم برندهای شخصی عطر و ادکلن خود را وارد بازار نموده اند که به نظر فروش عطرهای دسته دوم همچنان بالاست.
ولی چنانچه نشریه فوربس در سال 2015 گزارش داده، از حوالی سال 2000 تا به امروز، فروش عطرهای برند سلبریتی های دنیا دچار افت فاحشی شده است. در حقیقت، فروش این عطرها به کمتر از نیمی از فروش آنها در حدود 2 دهه قبل رسیده است. همینطور در گزارش های سالانه فروش عطرها آمده که این فروش های کم حتی بر برندهای قدیمی عطر و ادکلن همانند کوتی اینکورپوریتد و الیزابت آردن نیز تاثیر گذاشته است. به همین جهت، این روزها برندها و شرکت عطرسازی کمتر سراغ فراوری برند سلبریتی ها می فرایند. ولی در این بین، عطرهای برند طراحان مد همچنان محبوبیت بالای خود را حفظ نموده است.
بیشتر بخوانید: برترین و پرفروش ترین عطرهای مردانه تابستانی
سلبریتی ها چگونه دست به فراوری برند عطر خود می زنند؟
حال سوالی که شاید به فکر بسیاری از خوانندگان نیز رسیده باشد این است که اصولا وقتی سلبریتی همانند مهران مدیری یا نوید محمدزاده دست به فراوری عطری با نام شخصی خود می زند، دقیقا چه مفهومی دارد؟ آیا خود این سلبریتی ها دست به فراوری عطر از همان مراحل اولیه آن می زنند یا اینکه این همکاری آنها با شرکت عطرسازی تنها برای واگذاری نام تجاری خود است؟
برای پاسخ به این سوال باید گفته گردد که اصولا فراوری و طراحی عطر عرصه ای نیست که سلبریتی ها بتوانند ادعای تخصص در آن را داشته باشند. در این حالت، آنچه سلبریتی ها انجام می دهند، بیشتر مشارکت و پشتیبانی از متخصصان و کارشناسان خبره فراوری و طراحی عطر است. بعضی سلبریتی ها که حساسیت بالاتری دارند، خودشان روی تک تک مراحل فراوری عطر نظارت می نمایند. سلبریتی ها خصوصا آنهایی که اهمیت زیادی برای نام خود و اعتمادی که از سوی طرفداران خود جلب کردند قائلند، ترجیح می دهند، عطر و ادکلنی که به بازار عرضه می نمایند به نوعی بازتابی از شخصیت و علایقشان باشد. طراحان عطر نیز در هنگام ساخت هر برند عطر همین موارد را در نظر می گیرند.
چنانچه در عطرهای برند مهران مدیری نیز شاهد هستیم، از انتخاب نام عطرها تا نوع تبلیغات و جنس و قیمت آنها. در همین حال، بعضی سلبریتی ها نه تنها بر طراحی عطرها نظارت می نمایند، بلکه خودشان در تبلیغات محصول نهایی نقش فعالی ایفا می نمایند تا طرفداران و حامیان خود را راضی نگه دارند. با توجه به تبلیغاتی که گفتیم و با وجود آنکه برند سلبریتی ها طی سال های اخیر خصوصا در غرب دچار افت فاحشی به لحاظ فروش شده، ولی همچنان عرضه عطر برند سلبریتی ها، یک معامله برد برد برای صاحبان صنایع عطرسازی و خود سلبریتی ها است. حال با راه افتادن خط فراوری عطرهای ایرانی با برندهایی سلبریتی های داخلی، شاهد پولسازی سلبریتی ها در بخش دیگری به جز عرصه هنر هستیم.
منبع: ، ، ،
نوشته های مرتبط
معرفی عطرهای زنانه و مردانه نوید محمدزاده
6 عطر از خوشبو ترین و پرفروش ترین عطرهای زنانه تابستانی با ماندگاری طولانی
15 وسیله ضروری برای تیپ و استایل شیک پاییزی و زمستانه مردانه مد روز
برترین عطر و ادکلن های مردانه در سال 2021
منبع: افق کوروش