داروی سرطان برای درمان کرونا آزمایش می شود

به گزارش مجله مدیریت ناب، محققان ادعا می کنند که یک داروی آزمایشی سرطان ممکن است با انسداد ویروس از تکثیر و گسترش در بدن به همان روشی که رشد تومور را مسدود می کند، کرونا را نیز متوقف کند.

داروی سرطان برای درمان کرونا آزمایش می شود

از پروفایل اینستاگرام بهروز ازند دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دیلی میل، محققان ادعا می کنند که یک داروی آزمایشی سرطان ممکن است با انسداد ویروس از تکثیر و گسترش در بدن به همان روشی که رشد تومور را مسدود می کند، کرونا را نیز متوقف کند.

پژوهشگران دانشگاه لوییویل یک قطعه DNA مصنوعی به نام aptamer ایجاد کردند که پروتئینی به نام نوکلئولین را در سطح سلول ها می چسباند.

تحقیقات پیشین نشان داده بود آپتامبر اجازه نمی دهد سرطان های مختلف پروتئین نوکلئولین را تصرف کنند و در نتیجه از گسترش بیماری و ابتلای سلول های دیگر جلوگیری می کند.

این ماده در بیماران سرطانی برای جلوگیری از تکثیر سلول های سرطانی استفاده شده است؛ محققان می گویند از این ماده می توان برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در بدن استفاده کرد.

نوکلئولین که C23 نیز نامیده می شود فسفوپروتئین هسته ای و سیتوپلاسمی است که نقش کلیدی در فرایند های بیولوژیکی گوناگون ایفا می کند. سطوح نوکلئولین به سرعت تکثیر سلول ها ارتباط دارد.

از این میان می توان به سلول های سرطانی از قبیل سلول های سرطانی سینه، پروستات، ریه، لوکمی لنفوئیدی، هپاتوسلولار کارسینوما و سلول های کارسینومای کلیه اشاره کرد. بنابراین به عنوان یک هدف مولکولی مناسب برای درمان هدفمند سرطان محسوب می شود.

در حال حاضر این تیم در حال درخواست تأیید سریع FDA برای شروع آزمایشات بالینی بر روی انسان است.

این دارو یک قطعه DNA مصنوعی به نام آپتامر است که پروتئینی به نام نوکلئولین موجود در سطح سلول ها را بهم متصل می کند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 19 دی 1400 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 938

به "داروی سرطان برای درمان کرونا آزمایش می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داروی سرطان برای درمان کرونا آزمایش می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید