خبرنگاران تکمیل زنجیره ارزش مواد صنعتی دارویی کشور با اجرای 64 طرح ملی

به گزارش مجله مدیریت ناب، تهران- خبرنگاران- ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای تکمیل زنجیره ارزش مواد صنعتی دارویی 64 طرح ملی تعریف کرد تا فراوری دارو در کشور روندی رو به رشد داشته باشد.

خبرنگاران تکمیل زنجیره ارزش مواد صنعتی دارویی کشور با اجرای 64 طرح ملی

ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری برنامه هایی ملی و جامع برای ارتقای حوزه سلامت در کشور معین کرد که شامل فراوری داروها، حد واسط ها و مواد اولیه دارویی، فراوری واکسن های انسانی، فراوری محصولات آرایشی و بهداشتی، فراوری فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل، فراوری تجهیزات و ملزومات پزشکی و تکمیل زنجیره ارزش مواد صنعتی دارویی می گردد.

اجرای کامل آنها 774/6 میلیارد دلار به درآمد ناخالص ملی می افزاید.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه تکمیل زنجیره ارزش مواد صنعتی دارویی نیز 64 برنامه ملی تعریف نموده است تا با یاری این برنامه ها و با استفاده از ظرفیت دانشی و تخصصی دانش بنیان ها بتواند مواد صنعتی مورد احتیاج فراوری داروها را تامین کند.

بهگزارش روز شنبه معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، این کار به ارتقای نظام بهداشت و درمان کشور یاری می نماید، در صـورت تامیـن منابـع، تـا پنج سـال آینـده یک هزار و 100 میلیـون دلار ارزش افـزوده به اقتصاد کشور تزریق می گردد.

ایجاد مراکز فرمولاسیون

راه اندازی چهار مرکز فرمولاسیون برای فراوری مواد صنعتی دارویی یکی از این پروژه های ملی است که با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری و با یاری شرکت های دانش بنیان توانمند به نتیجه می رسد.

پیش بینی شده است که با اجرای کامل این چهار طرح پنج ساله، 100 میلیون دلار ارزش افزوده به بدنه مالی کشور تزریق و برای 80 نفر نیز اشتغال پایدار ایجاد گردد.

فراوری 60 دارو و مولکول با کاربرد چندگانه از مواد پایه پتروشیمی

یکی دیگر از برنامه های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این حوزه یاری به اجرایی شدن 60 پروژه ملی در زمینه فراوری 60 دارو و مولکول با کاربرد چندگانه از مواد پایه پتروشیمی است.

طرحی که پس از پنج سال منجر به اشتغالزایی برای یک هزار و 500 نفر و جذب یک هزار میلیارد دلار ارزش افزوده می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1553

به "خبرنگاران تکمیل زنجیره ارزش مواد صنعتی دارویی کشور با اجرای 64 طرح ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تکمیل زنجیره ارزش مواد صنعتی دارویی کشور با اجرای 64 طرح ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید