خبرنگاران تسهیلات تامین اجتماعی خراسان رضوی تمدید شد

به گزارش مجله مدیریت ناب، مشهد- خبرنگاران- مدیرکل تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: با توجه به تداوم تمهیدات لازم برای پیشگیری از شیوع کرونا، کاهش رفت و آمدها و جلوگیری از هرگونه وقفه در ارائه تعهدات قانونی، تسهیلات این سازمان به بیمه شدگان تا پایان اردیبهشت ماه امسال تمدید شد.

خبرنگاران تسهیلات تامین اجتماعی خراسان رضوی تمدید شد

سید محسن نظام خیرآبادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: بر اساس ابلاغ مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، دفترچه های درمانی بیمه شدگان تا انتها اردیبهشت 99 دارای اعتبار است و نیازی به مراجعه حضوری بیمه شدگان به شعب و کارگزاری ها برای تمدید دفترچه های درمانی نیست.

وی ادامه داد: مهلت پرداخت حق بیمه بیمه شدگان اختکمک، توافقی، رانندگان درون شهری و برون شهری و کارگران ساختمانی نیز افزایش یافته و به منظور جلوگیری از لغو قراردادها و تداوم بیمه پردازی این قبیل بیمه شدگان تا انتها اردیبهشت ماه سال جاری برای پرداخت حق بیمه مهلت دارند.

وی گفت: برای تمامی بیمه شدگان به ویژه بیماران مبتلا به کرونا و همچنین مرخصی زایمان امکان پرداخت علی الحساب غرامت دستمزد براساس گواهی پزشک معالج فراهم شده و این خدمات بدون نیاز به انجام تشریفات مقرر و مراجعه حضوری به شعب انجام می شود.

نظام خیرآبادی اضافه کرد: ثبت درخواست خدمات و تعهدات کوتاه مدت (غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری، پروتز و اروتز و کمک ازدواج) نیز بدون مراجعه حضوری و از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی به آدرس https://eservices.tamin.ir قابل انجام است.

وی ادامه داد: برای ثبت درخواست بازنشستگی نیز نیازی به مراجعه حضوری به شعب تأمین اجتماعی نیست و تاریخ ترک کار مندرج در لیست پرداخت حق بیمه به عنوان تاریخ درخواست بازنشستگی محسوب می شود. همچنین استعلام برای تمدید یا صدور کارت هوشمند رانندگان به حالت تعلیق درآمده و تداوم بیمه پردازی آنان تا انتها اردیبهشت 1399 قابل انجام است.

وی گفت: امکان بیمه پردازی آن دسته از کارگران ساختمانی که کارت مهارت فنی آنان منقضی شده است تا انتها اردیبهشت سال جاری قابل انجام است.

نظام خیرآبادی اضافه کرد: جلسات کمیسیون های پزشکی موضوع ماده 91 و شوراهای پزشکی و بازرسی های مرتبط با امور بیمه شدگان خاص اعم از بیمه بیکاری، احراز اشتغال قالیبافان، کارگران ساختمانی و امثال آن تا انتها اردیبهشت 99 موضوعیت نداشته و برگزار نمی شود.

هم اکنون بیش از 895 هزار بیمه شده اصلی و بیش از 221 هزار مستمری بگیر با افراد تحت تکفل آنان در مجموع شامل 2 میلیون و 816 هزار نفر زیرپوشش اداره کل تامین اجتماعی خراسان رضوی قرار دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 919

به "خبرنگاران تسهیلات تامین اجتماعی خراسان رضوی تمدید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تسهیلات تامین اجتماعی خراسان رضوی تمدید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید