خبرنگاران القدس العربی: وزیر خارجه جدید آمریکا مخالف خروج از برجام است

به گزارش مجله مدیریت ناب، تهران - خبرنگاران - روزنامه القدس العربی چاپ انگلیس با بیان اینکه وزیر خارجه جدید آمریکا مخالف خروج از برجام است ، نوشت : برآوردهایی که بر اساس گفته ها و نوشته های وزیر امور خارجه جدید در دولت بایدن به دست آمده است نشان می دهد که دولت جدید آمریکا به توافق هسته ای با ایران باز می شود.

خبرنگاران القدس العربی: وزیر خارجه جدید آمریکا مخالف خروج از برجام است

به گزارش روز یکشنبه خبرنگاران ، القدس العربی نوشت :

در بیشتر برآوردها به این مسئله اشاره می شود که بایدن به توافق هسته ای با ایران باز می شود. اگرچه با شروط و نظارت شدید بین المللی و در نتیجه دولت جدید تحریم های مالی را یا کاهش می دهد یا لغو خواهد نمود. این برآوردها را گفته ها و نوشته های وزیر امور خارجه جدید در دولت بایدن تایید می نماید.

آنتی بلینکن در سال 2017 در مقاله ای در نیویورک تایمز به توضیح نظر خود درباره توافق هسته ای پرداخت و از ترامپ به علت خروج از آن شدیدا انتقاد کرد.بلینکن باور دارد تحریم ها علیه ایران به علت نظام شدیدا سرسخت و در عین حال انعطاف پذیر ایران بی فایده است.

به باور او تحریم ها ایران را به میز مذاکره کشاند اما نتوانسته است نظام ایران را شکست دهد زیرا این نظام شدیدا منعطف است؛ هشت سال با عراق جنگیده است و با وجود از دست دادن هزاران نفر اما با نظام عراق به تساوی رسید.همچنین از دهه ها انزوا نجات پیدا نموده است.

بنابراین این چنین به نظر می رسد که وزیر امور خارجه بعدی آمریکا از مخالفان لغو توافق هسته ای است و در نتیجه بازگردادن ایران به این توافق و لغو تحریم ها از سوی دولت بعدی انجام خواهد گرفت.اما پرسش این است که آیا دولت دمکرات ها تحریم های دیگری در راستای ادامه فشارها بر ایران تحمیل خواهد نمود یا خیر؟

تاریخ نشان داده است دولت های دمکرات در مقایسه با جمهوری خواستار ایران را بیشتر تحریم نموده اند. در این راستا اوباما شدیدترین تحریم ها را علیه این کشور اعمال کرد؛ اما این امر با برآوردها درباره این مسئله درتناقض نیست که دولت بایدن فشار کمتری بر ایران در مقایسه با ترامپ وارد می آورد و احتمالا تمام فشارها در سال های آینده به توافقی تاریخی خواهد انجامید که به موجب آن بیشتر تحریم های هسته ای یا لغو می شود یا شدت آنها را کاهش می یابد و به ایران فرصت تقویت نفوذش در خاورمیانه داده می شود.

اما صحبت ها درباره احتمال حمله ترامپ به سایت های هسته ای ایران پیش از ترک کاخ سفید به باور من [نویسنده] فرایند حوادث را به میزان زیادی تغییر نخواهد داد زیرا حکومت ایران از این ضربه چندان تاثیر نخواهد پذیرفت چرا که اصلا به نظر نمی رسد به ساخت بمب اتم توجه داشته باشد بلکه تمایل دارد از طرح هسته ای خود برای دریافت امتیازهایی بین المللی و حل و فصلی بهره برداری کند .

مسئله خطرناکتر این است که چناچه ترامپ دست به چنین اقدامی بزند، ایران با حمله به سایت های نظامی آمریکا در عراق و خلیج فارس پاسخی کوبنده دهد و زیان های فراوانی به آمریکا وارد آورد و دولت ترامپ را در روزهای آخر در تنگنا قرار دهد.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1312

به "خبرنگاران القدس العربی: وزیر خارجه جدید آمریکا مخالف خروج از برجام است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران القدس العربی: وزیر خارجه جدید آمریکا مخالف خروج از برجام است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید