حمله تند و صریح یار همیشگی محمد بنا به منتقدان آقای خاص!

به گزارش مجله مدیریت ناب، به گزارش خبرنگاران، روز گذشته قاسم رضایی دارنده 2 مدال طلا و برنز المپیک، نایب قهرمان و صاحب 2 نشان برنز جهان به همراه سعید عبدولی قهرمان جهان و نفر سوم المپیک نقدها تُندی را نسبت به برنامه های محمد بنا و تصمیمات سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی بیان کردند.

حمله تند و صریح یار همیشگی محمد بنا به منتقدان آقای خاص!

به همین علت رسول جزینی مربی تیم ملی و یکی از همراهان همیشگی محمد بنا در سالهای اخیر در حمایت از سرمربی وارد گود شد و خطاب به منتقدان اظهار تندی را اعلام نمود. جزینی در مصاحبه با سایت فدراسیون کشتی گفت: متأسفانه اظهارنظرهایی از قهرمانان عزیز و گران قدر کشتی فرنگی کشورمان در رسانه ها و فضای مجازی دیده می شود که اصلاً در شأن رشته پهلوانی کشتی نیست. همین دیروز بود که در مصاحبه ای از ویکتور کوزنتسوف مربی بزرگ کشتی فرنگی روسیه منتشرشده بود، در عکسی که از این مربی 80 ساله و این کشتی گیر درج شد کاملاً احترام و ارج و عظمت استاد از سوی شاگرد رعایت شده بود و این امر قطعاً از سوی دیگر شاگردان وی به خصوص الکساندر کارلین افسانه ای نیز رعایت می شود و احترام به مربی نه تن ها در ایران بلکه در تمامی جهان یک اصل مهم و مورد تأکید است.

وی شرح داد: اگر به تاریخچه و کارنامه کشتی فرنگی کشورمان در دهه های اخیر توجه کنیم کاملاً متوجه خواهیم شد که تک چهره هایی پس از سال ها پیروز به کسب مدال شده اند و پس ازآن پیروزیت برای کشتی فرنگی ما حاصل نشده بود. دوستان و عزیزانی که چنین صحبت هایی را مطرح می کنند خوب است کمی تاریخ کشتی فرنگی کشور را مطالعه کنند ما تا سال 2005 میلادی در رقابت های جهانی صاحب 2 مدال طلا، 3 مدال نقره و 5 مدال برنز شده ایم که یکی از مدال های نقره نیز متعلق به محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان است. در بازی های المپیک نیز تا قبل از سال 2012 ما تنها صاحب یک مدال نقره و یک مدال برنز شده بودیم.

مربی سنگین وزن های تیم ملی کشتی فرنگی گفت: با تلاش های شبانه روزی مرد زحمتکش و پرتلاش کشتی توانستیم از سال 2005 تا به امروز در رقابت های جهانی صاحب مدال های رنگارنگ و بسیاری در رقابت های جهانی شده ایم و در بازی های المپیک نیز صاحب 4 مدال طلا و سه مدال برنز شویم که در 15 سال کشتی فرنگی ایران خود را به عنوان یکی از قدرت برتر جهان معرفی کرده است.

جزینی تأکید کرد: این رسم مردانگی نیست کسانی که خود روزی شاگرد، محمد بنا بوده اند و با زحمات وی در اردوهای تیم ملی به مدال جهانی و المپیک رسیده اند، حال به همه چیز پشت کنند و سال های گذشته را به فراموشی بسپارند.

این مربی باسابقه کشتی فرنگی گفت: بنده یک سوال از این عزیزان دارم آیا کسی در خواب هم می دید که تیم ایران بتواند در رقابت های جهان 4 مدال طلا به دست آورد و بالاتر از تیم های دیگر ازنظر رنگ مدال قرار بگیرد و کشوری مانند روسیه باآن همه افتخارات در کشتی فرنگی تنها با یک مدال طلا با این مسابقات خداحافظی کند.

عضو اسبق شورای شهر اصفهان ادامه داد: آقایان کمی انصاف را در گفته های خود رعایت کنند، در تمامی جهان کشتی گیران بسیار مطرحی هستند که پشت خط مانده اند و در همین کشور خودمان نیز کشتی گیر بسیار توانمندی مانند کامران قاسم پور چندین سال تلاش کرد اما، با صبر و استقامتی که داشت نتیجه زحمات خود را گرفت. این مورد در سایر کشورها نیز صدق می کند، به عنوان مثال در کشور روسیه چندین کشتی گیر چه در آزاد و چه در فرنگی پشت خط مانده اند، اما مربیان وظیفه دارند تا بهترین نفرات را راهی مسابقات کنند چراکه منافع ملی را بر منافع شخصی ترجیح می دهند.

وی ادامه داد: وقتی که شما کشتی می گرفتید نظرتان با الآن خیلی متفاوت بود، و بنا درحالی که در انتخابی شکست می خوردید و یا در تورنمنتی پیروز نبودید به پای شما ایستاد و اعتقاد به پیروزیت شما داشت، اما خودتان هم می دانید که حاضر نبودید که انتخابی بدهید حالا چه شده که پس از کسب پیروزیت و مدال، صحبت هایتان عوض شده است و همه چیز را به فراموشی سپرده اید. اگر شما مرد میدان بودید آن زمان از برگزاری مسابقات انتخابی دفاع می کردید. از طرفی چه ضمانت اجرایی است که روش هایی که شما می گوئید جواب می دهد و سال های سال بوده که خیلی ها از این حرف ها می زدند، اما نتیجه شان چه شد، و درنهایت این نتیجه و عملکرد افراد پیروز است که کار آن ها را نشان می دهد و به واقع به عمل کار برآید به سخن دانی نیست.

مربی تیم ملی شرح داد: البته چرخه انتخابی تیم ملی بسیار شفاف و یک ماه قبل از مسابقات قهرمانی کشور اعلام شده و این کشتی گیران هستند که باید به چرخه انتخابی احترام بگذارند و در مسابقات حضور یابند، به هرحال فیلم کشتی ها هست و آقای بنا حتماً آن ها را خواهد دید و لزومی ندارد که ایشان در تمامی مسابقات حضورداشته باشند و کنندگان ایشان نیز در مسابقات به عنوان کمیته فنی بوده اند.

وی ادامه داد: از همین جا اعلام می کنم که پای چرخه انتخابی تیم ملی سخت ایستاده ایم و با کمترین بی نظمی برخورد خواهیم کرد، چراکه شأن تیم ملی بسیار بالاتر از افراد است.

جزینی در سرانجام اعلام نمود: محمد بنا به واقع عاشق کشتی است و از روزی که وی را شناخته ام شبانه روز در خدمت کشتی بوده و حتی خانه کشتی را برای سر زدن به خانواده خود به خاطر اعتلای کشتی ترک نکرده است، آقایان این رسم خوبی نیست که بزرگان و سرمایه های خود را با صحبت های غیرمنطقی و خارج از قاعده زیر سوال برده و خدای نکرده باعث شویم تا جایگاه آن ها متزلزل شود. قطعاً با صحبت هایی که مطرح می شود، حاصلی جز دلسردی جوانانی که با هزار امید و آرزو در پی حضور در تیم ملی و کسب مدال هستند به دست نخواهد آمد و یادتان باشد که خود شما نیز روزی جوان بودید و در آن زمان ادبیاتتان بسیار متفاوت از صحبت های امروزتان است و همه شما مدیون زحمات مربیان خود و سایر دست اندرکاران هستید و برای کسب مدال یک قهرمان صدها نفر زحمت می کشند، اما این قهرمان است که نامش دیده می شود و سایرین گمنام می مانند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 اسفند 1400 بروزرسانی: 2 اسفند 1400 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1916

به "حمله تند و صریح یار همیشگی محمد بنا به منتقدان آقای خاص!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله تند و صریح یار همیشگی محمد بنا به منتقدان آقای خاص!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید