جن ساکی: توقیف دامنه های وبسایت های مرتبط با ایران، ارتباطی به مذاکرات وین ندارد

به گزارش مجله مدیریت ناب، تهران (پانا) - سخنگوی کاخ سفید، تاکید نمود که بین دو موضوع توقیف دامنه های وبسایت های خبری مرتبط با ایران و گفت وگوهای وین، ارتباطی وجود ندارد.

جن ساکی: توقیف دامنه های وبسایت های مرتبط با ایران، ارتباطی به مذاکرات وین ندارد

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت آنلاین طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

به گزارش ایسنا به نقل از وی او ای، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه در توییتی نوشت: به تازگی دور ششم مذاکرات خاتمه یافته و همه تیم های مذاکره نماینده در پایتخت کشورهای خود در حال مشورت در این زمینه هستند. ما ادامه مذاکرات را پیشرفت در راستا دستیابی به راهکار دیپلماتیک می دانیم. ما امیدواریم که طرف های دیگر مذاکرات نیز همین گونه به مساله نگاه نمایند. بار دیگر می گویم که این اقدام توسط وزارت دادگستری صورت گرفت و نه به شکل هماهنگ با دیگر جنبه های مذاکراتمان.

وزارت دادگستری آمریکا شامگاه سه شنبه با اشاره به تحریم هایی که مانع سازمانها از ارائه خدمات به ایران می شوند، اعلام نمود که بیش از 30 وب سایت مورد استفاده رسانه های دولتی ایران را مسدود نموده است.

این وزارتخانه آمریکایی در یک بیانیه گفت که اقدام مربوطه شامل 33 وب سایت مورد استفاده اتحادیه رادیو و تلویزیون ایران (IRTVU) و سه وب سایت دیگر مورد استفاده کتائب حزب الله به خاطر تخطی از تحریم های آمریکا می گردد.

وزارت دادگستری آمریکا همچنین در بیانیه اش آورده است که در اکتبر گذشته، اداره کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا(OFAC) اتحادیه رادیو و تلویزیون ایران را به خاطر اداره شدن توسط حکومت ایران در لیست سیاه قرار داده بود، بنابراین برای فعالیت در آمریکا به مجوز OFAC نیاز داشتند.

سخنگوی نمایندگی دائمی ایران در سازمان ملل در واکنش به توقیف دامنه بعضی وب سایت های ایرانی توسط آمریکا، آن را کوشش برای محدودسازی آزادی بیان تلقی کرد.

شاهرخ ناظمی، سخنگوی هیئت نمایندگی دائمی ایران در سازمان ملل درباره توقیف دامنه بعضی از وب سایت ها از سوی وزرات دادگستری آمریکا گفت که این کشور سعی دارد مانع آزادی بیان گردد.

ناظمی ادامه داد: با رد کردن این اقدام غیرقانونی و زورگویانه که کوششی است برای محدودسازی آزادی بیان، این مسئله از مجاری قانونی پیگیری خواهد شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 17 تیر 1400 بروزرسانی: 17 تیر 1400 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1639

به "جن ساکی: توقیف دامنه های وبسایت های مرتبط با ایران، ارتباطی به مذاکرات وین ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جن ساکی: توقیف دامنه های وبسایت های مرتبط با ایران، ارتباطی به مذاکرات وین ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید