جزئیات اقامت در ایران با خرید سهام

به گزارش مجله مدیریت ناب، در جلسه هفته گذشته رئیس سازمان بورس با هیات دولت ده پیشنهاد در جهت حمایت از سهامداران خرد، حمایت از بازار و توسعه بستر های سرمایه گذاری داده شد که سه مورد از این پیشنهاد ها تصویب و به مرحله اجرا رسیده اند و 7 مورد مابقی نیز با هماهنگی مالی سران سه قوه اجرایی می گردد.

جزئیات اقامت در ایران با خرید سهام

به گزارش تجارت نیوز، بهادر بیژنی، جانشین رئیس سازمان در امور بین الملل و سرمایه گذاری خارجی درباره شرایط کسب اقامت ایران با خرید سهام گفت: به سرمایه گذاران خارجی که مبلغ 250 هزار دلار (یا معادل آن ارز های دیگر مورد قبول بانک مرکزی) را با خرید سهام یا دیگر محصولات در بازار سرمایه سرمایه گذاری نمایند مجوز اقامت پنج ساله تعلق می گیرد.

این افراد می توانند حداکثر تا پنج نفر از اعضای خانواده خود (همسر، فرزندان پسر زیر 18 سال، پدر و مادر) را تحت اقامت خود به ایران بیاورند؛ و اگر بخواهند اقامت عضو بیشتری علاوه بر این 5 نفر را داشته باشند باید به ازای هر نفر 50 هزار دلار بیشتر در بازار سرمایه گذاری نمایند. وی در این مورد اضافه کرد: طول دوره سرمایه گذاری و اقامت 5 ساله و قابل تمدید است.

بیژنی در بخش دیگری بیان نمود: بسیاری از افراد با انگیزه کسب مجوز های فیپا (FIPA) که از سوی سازمان سرمایه گذاری و یاری های مالی و فنی ایران صادر می گردد تمایل به کسب اقامت ایران را دارند تا سرمایه خود را به نوعی بیمه نمایند و از خطرات احتمالی مصادره دور نگه دارن و از مزایی که دولت ایران در اختیارشان قرار می دهد استفاده نمایند.

وی در این باره تاکید نمود: الزامی در خرید سهام نیست و هر فرد می تواند محصولات دیگر (اوراق، صندوق های سرمایه گذاری و..) بازار سرمایه را خریداری کند.

منبع: فرارو
انتشار: 5 خرداد 1400 بروزرسانی: 5 خرداد 1400 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1574

به "جزئیات اقامت در ایران با خرید سهام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات اقامت در ایران با خرید سهام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید