فراوری 137 هزار تن برگ سبز چای در امسال

به گزارش مجله مدیریت ناب، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس سازمان چای کشور از فراوری 137 هزار تن برگ سبز چای در امسال خبرداد.

فراوری 137 هزار تن برگ سبز چای در امسال

به گزارش حبیب دنیاساز ما ضمن اعلام این مطلب اضافه نمود: امسال بهای برگ سبز چای بالغ بر 760 میلیارد تومان شد.

وی مقدار فراوری برگ سبز چای در امسال را 137 هزار تن مطرح نمود و گفت: از این مقدار 135 هزار تن خرید تضمینی و بقیه خرید به صورت آزاد بوده است.

رئیس سازمان چای کشور کل مبلغ پرداختی مطالبات چایکاران بابت بهای خرید تضمینی برگ سبز چای را حدود 744 میلیارد و 500 میلیون تومان اعلام نمود.

دنیاساز گفت: تا به امروز 100 درصد سهم دولت از بهای خرید تضمینی برگ سبز چای و حدود 96 درصد سهم کارخانجات چای به چایکاران پرداخت شده است.

وی ادامه داد: مابقی پول چایکاران نیز به زودی در اختیارشان قرار می گیرد.

رئیس سازمان چای کشور درباره پرداخت تسهیلات مقرون به صرفه قیمت به حوزه چای کشور گفت: طی امسال چایکاران و کارخانجات چای در کل 45 میلیارد تومان تسهیلات مقرون به صرفه قیمت دریافت نموده اند.

وی اذعان داشت: از این مبلغ 36 میلیارد و 700 میلیون تومان تسهیلات سرمایه در گردش به وسیله صندوق تخصصی چای برای مواردی همانند احیای باغات، انواع هرس ها و خرید ماشین های کشاورزی و ماشین های حمل و نقل و 8 میلیارد و 300 میلیون تومان نیز تسهیلات سرمایه ای برای عملیات بهزراعی تامین شده است.

دنیاساز اعلام نمود: تسهیلات سرمایه در گردش با کارمزد 4 درصد و دوره بازگشت یک ساله و تسهیلات سرمایه ای با کارمزد 4 درصد و دوره بازگشت 4 ساله به چایکاران و کارخانجات چای پرداخت می گردد.

رئیس سازمان چای کشور مقدار فراوری چای خشک در امسال را 31 هزار تن مطرح نمود و گفت: این مقدار فراوری نسبت به سال 99 حدود 4 درصد افزایش نشان می دهد.

دنیاساز با بیان این که در دنیا سالانه نزدیک به پنج میلیون تن چای فراوری می گردد، توضیح داد: ایران در رتبه دوازدهم فراوری چای در دنیا واقع شده است.

وی گفت: چای ایران جزو چای های مطلوب و خوب دنیا و عاری از آلاینده ها، بیماری و به جامانده سموم است.

کدM-ch2531

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 8 بهمن 1400 بروزرسانی: 8 بهمن 1400 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1890

به "فراوری 137 هزار تن برگ سبز چای در امسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری 137 هزار تن برگ سبز چای در امسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید