توقف قطار ویژه در ایستگاه اقامتگاه رهبر کره شمالی ، احتمال انجام یک آزمایش موشکی تازه

به گزارش مجله مدیریت ناب، قطاری که از آن برای جابه جا کردن رهبر کره شمالی و خانواده او استفاده می گردد، روزهای 21 و 23 آوریل در ایستگاه موسوم به ایستگاه رهبری در شهر بندری وونسان دیده شده است.

توقف قطار ویژه در ایستگاه اقامتگاه رهبر کره شمالی ، احتمال انجام یک آزمایش موشکی تازه

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، پروژه 38 شمال که در واشنگتن برای ردیابی و آنالیز فعالیت های کیم جونگ-اون راه اندازی شده، بر اساس تصاویر ماهواره ای روزهای اخیر از حضور قطار ویژه رهبر کره شمالی در وونسان اطلاع داد. ایستگاه رهبری صرفا برای استفاده کیم و خانواده اش طراحی بازگشایی شده و توقف قطار ویژه رهبر کره شمالی در این روزها می تواند معنادار باشد.

در شرایطی که روزهاست خبری از سلامتی یا محل حضور کیم جونگ-اون در رسانه های جهان منتشر نشده، بعضی معتقدند رهبر کره شمالی در آستانه مرگ است و حزب مرکزی بخش شمالی شبه جزیره کره تا چند روز آینده پس از معین شدن تکلیف گزینه جانشینی کیم، به احتمال زیاد خبر مرگ او را منتشر می نماید. این در حالی است که همزمان بعضی رسانه های غربی اعلام نموده اند کره شمالی در آستانه انجام دادن یک آزمایش موشکی تازه است و در بعضی مناطق این کشور جابه جایی های گسترده نظامی دیده شده است.

هر چند توقف قطار ویژه در ایستگاه رهبری به خودی خود دارای ارزش خبری نیست اما می تواند به حدس های مربوط به حضور رهبر کره شمالی جایی خارج از پیونگ یانگ دامن بزند. پیش تر بعضی منابع خبری گفته بودند پس از انجام عمل جراحی قلب، کیم جونگ-اون به منطقه ای ییلاقی و خوش آب و هوا منتقل شده و یکی از دلایل غیبت او در چند هفته اخیر در رسانه ها هم می تواند خارج شدن از پایتخت و استراحت کردن در مکانی نامعین باشد.

شایعه های مربوط به سلامتی رهبر کره شمالی روز 15 آوریل اوج گرفت؛ زمانی که او در سالروز جشن ملی تولد کیم ایل-سونگ، پدربزرگ خود و بنیانگذار کره شمالی غیبت کرد. چند روز بعد رهبر 36 ساله در یک جشن ملی دیگر مربوط به سالروز استقرار ارتش حضور نیافت تا بر حدس ها دامن زده شود. البته در روزهای اخیر گروهی از پزشکان از چین به کره شمالی رفتند تا از نزدیک شرایط سلامت کیم را ارزیابی نمایند.

یک مقام ناشناس در پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) اعلام نمود واشنگتن از نزدیک خبرهای مربوط به رهبر کره شمالی را زیر نظر دارد اما نمی تواند درباره شرایط سلامتی کیم شفاف سازی و ابهام زدایی کند. در رسانه های خود کره شمالی هم آخرین بار روز 11 اوریل (دو هفته پیش) خبری از کیم جونگ-اون پخش شد و او از آن موقع دیگر در انظار عمومی ظاهر نشده است.

یک رسانه نزدیک به کره شمالی که از کره جنوبی بارگذاری می شود، هفته گذشته اعلام نمود رهبر کره شمالی روز 12 آوریل تحت عمل جراحی قلب قرار گرفته و دوران نقاهت را در منطقه هیانگسان در شمال پیونگ یانگ می گذراند. چند روز بعد خبر رسید قطار ویژه رهبر کره شمالی راهی شهر بندری وونسان شده است.

منابع اطلاعاتی کره جنوبی روز آدینه اطلاع دادند قطار ویژه کیم در حالی در ایستگاه رهبری وونسان توقف نموده که هواپیمای ویژه مرد شماره یک کره شمالی همچنان در آشیانه فرودگاه پیونگ یانگ زمین گیر است. بعضی هم معتقدند کیم از ترس ابتلا به ویروس کرونا به احتمال زیاد پنهان شده و خیلی زود دوباره به صحنه بازمی شود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 936

به "توقف قطار ویژه در ایستگاه اقامتگاه رهبر کره شمالی ، احتمال انجام یک آزمایش موشکی تازه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقف قطار ویژه در ایستگاه اقامتگاه رهبر کره شمالی ، احتمال انجام یک آزمایش موشکی تازه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید