تقاضای انفجاری برای آیفون 17؛ فروش اولیه از نسل قبل پیشی گرفت
به گزارش مجله مدیریت ناب، گزارش جدیدی از مؤسسه Counterpoint Research تأیید می نماید که سری آیفون 17 اپل شروعی طوفانی را تجربه نموده و در 10 روز اول عرضه در آمریکا و چین، 14 درصد بیشتر از سری آیفون 16 فروخته است. این موفقیت، نتیجه استراتژی های بازاریابی متفاوتی است که اپل برای هر یک از این دو منطقه به کار گرفته و به نظر می رسد به خوبی پاسخ داده است.

در بازار چین، ستاره اصلی این خانواده، مدل استاندارد آیفون 17 است. فروش این مدل تقریباً دو برابر شده است، زیرا اپل توانسته با ارائه ارتقاهای معنادار در بخش های تراشه، نمایشگر، حافظه و دوربین سلفی، در حالی که قیمت آیفون 17 را ثابت نگه داشته، یک پیشنهاد بسیار وسوسه انگیز برای مشتریان ایجاد کند. تحلیلگران این رویکرد را ارزش خرید عالی توصیف نموده اند که با تخفیف های اضافی از سوی خرده فروشان، به یک موفقیت تجاری بزرگ تبدیل شده است.
در مقابل، در بازار ایالات متحده، این مدل پرو مکس آیفون 17 است که پیشتاز فروش است. اپراتورهای بزرگ آمریکایی با افزایش سوبسیدهای خود به مقدار تقریبی 100 دلار، به طور مؤثری کاربران را به سمت خرید گران ترین مدل این سری راهنمایی می نمایند. این سیاست به اپراتورها یاری می نماید تا مشتریان را در قراردادهای طولانی مدت نگه دارند و به اپل نیز اجازه می دهد تا سهم بیشتری از فروش محصولات رده بالای خود را به دست آورد. در این میان، مدل آیفون ایر که جایگزین مدل پلاس شده، عملکردی اندکی بهتر از نسل قبل خود دارد اما به علت تأخیر در عرضه در چین و رقابت شدید با مدل استاندارد، فعلاً با تقاضای محدودی روبرو است. در مجموع، این داده ها اولین نشانه ساختاریافته از این است که چرخه آیفون 17 با قدرتی بیش از نسل گذشته شروع شده است.
منبع: MacRumors
منبع: دیجیکالا مگ