تسهیل و شتابدهی در تجاری سازی فناوری؛ راهبرد اصلی معاونت فناوری

به گزارش مجله مدیریت ناب، به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت علوم، امید رضایی فر در نشست معاونان و مدیران تجاری سازی پارک های علم و فناوری کشور با تاکید بر لزوم تجاری سازی محصولات دانش بنیان گفت: شرکت های دانش بنیان یکی از بخش های مهم پازل اقتصاد هر کشوری هستند و معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم برنامه های خود را در جهت تحقق هر چه بیشتر پتانسیل این شرکت ها به کار گرفته است.

تسهیل و شتابدهی در تجاری سازی فناوری؛ راهبرد اصلی معاونت فناوری

وی در این نشست، که با موضوع تجاری سازی فناوری در پارک های علم و فناوری و مراکز رشد؛ چالش ها و راهکارها برگزار گردید، گفت: دفتر پشتیبانی امور فناوری در راستای برطرف احتیاجهای داخلی و در مرحله بعد صدور محصولات فناورانه و نوآورانه به خارج از مرزها را در دستور کار خود قرار داده است.

رضایی فر گفت: خط مشی هایی همانند؛ تنوع بخشی به تامین مالی، تسهیل صدور مجوزها و تدوین استانداردهای مورد احتیاج، تقویت شبکه های راهبری نوآوری، تقویت و فرهنگ سازی نظام مالکیت فکری، افزایش تعامل شرکت های کوچک و بزرگ، تاکید بر مسئولیت اجتماعی شرکت های بزرگ در امر فناوری و نوآوری، افزایش نقش شتاب دهنده ها و کارگزاری های فناوری، ارزش گذاری فناوری و در نهایت توسعه تعاملات بین المللی در دستور کار است.

سرپرست دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری با اشاره به این موضوع که چالش های گوناگونی در امر تجاری سازی فناوری پیش روی ما وجود دارد؛ ریسک های مالی و تامین مالی را مهمترین آنها معرفی کرد.

وی اضافه کرد: تنوع بخشی به مبادی تامین مالی با بهره گیری از ظرفیت بازار سهام، صندوق های خطرپذیر، نظام بانکی و نقش آفرینی خیرین از جمله اهدافی است که معاونت فناوری و نوآوری درصدد فرهنگ سازی آن برآمده است.

رضایی فر گفت: در راستای تحقق نظام نوآوری در تکمیل زنجیره ارزش و راهنمایی نظام مالکیت فکری به منظور چابک سازی خلق فناوری در شرکت های نوپا، دفتر طرح های کلان فناوری با موضوع تعریف طرح در پارک های علم و فناوری تشکیل خواهد شد و پارک ها با الزام تعریف و مدیریت طرح های کلان، فعالیت راهبرانه خود را توسعه خواهند داد.

این نشست مجازی که با حضور یک صد نفر از مدیران و معاونان تجاری سازی پارک های علم و فناوری سراسر کشور برگزار گردید، روسای پارک های علم و فناوری استان های آذربایجان شرقی و خراسان رضوی به بیان دیدگاه ها و تجربیات پیروز تجاری سازی محصولات فناور و دانش بنیان پرداختند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 خرداد 1401 بروزرسانی: 13 خرداد 1401 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 2003

به "تسهیل و شتابدهی در تجاری سازی فناوری؛ راهبرد اصلی معاونت فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسهیل و شتابدهی در تجاری سازی فناوری؛ راهبرد اصلی معاونت فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید