تور ترکیه: ترکیه خرید جنگنده سوخو، 57 را آنالیز می نماید

به گزارش مجله مدیریت ناب، روزنامه ترکیه ای نوشت، در صورت کارشکنی کنگره آمریکا در فروش جنگنده اف-16 بلاک، خرید جنگنده نسل پنجم سوخو-57 ساخت روسیه در دستور کار آنکارا قرار می گیرد.

تور ترکیه: ترکیه خرید جنگنده سوخو، 57 را آنالیز می نماید

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرنگاران، یک نشریه ترکیه ای روز دوشنبه نوشت که در صورت عدم فروش جنگنده های اف-16 بلاک از سوی آمریکا، آنکارا سفارش جنگنده نسل پنجم سوخو-57 به روسیه می دهد.

به گزارش خبرگزاری نیوز آرمنیا روزنامه ملیت چاپ ترکیه گزارش داد که اگر کنگره آمریکا از فروش جنگنده های اف- 16 به این کشور امتناع کند، ترکیه ممکن است خرید هواپیمای سوخو-57 روسیه را آنالیز کند.

ملیت نوشته است، آنکارا از واشنگتن 40 فروند جت جنگنده اف-16 بلوک 70 و 80 کیت ارتقاء بلاک 70 برای جنگنده های خود درخواست نموده است. اگر این درخواست مورد تایید قرار نگیرد، آنکارا در پی جایگزین هایی از جمله سوخو-57 ساخت خواهد بود.

نشریه آمریکایی نشنال اینترست چندی قبل در گزارشی به قلم دیوید اکس تحیلگر امور دفاعی خود در این زمینه نوشت، ایالات متحده در جولای 2019 ترکیه را از کوشش برای توسعه و ساخت جنگنده های رادارگریز اف-35 بیرون انداخت. آنکارا قصد داشت 100 فروند اف- 35 بخرد تا نیروی هوایی خود را تجهیز کند،اما با ماجرای خرید سامانه دفاع موشکی اس-400 ساخت روسیه از سوی آنکارا، اکنون ترکیه در پی جنگنده های تازه از جای دیگری است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اخیرا گفت که پیشنهادهایی در راه است، اما اینک فقط دو جنگنده رادارگریز به غیر از اف-35 در حال فراوری هستند که یکی سوخو-57 ساخت روسیه و دیگری جی-20 ساخت چین است. گفته می گردد قیمت بالای سوخو-57 مهمترین مانع در جهت خرید این جنگنده از سوی آنکاراست.

وبگاه احوال اخیرا گزارش داد که صنایع هوافضای دولتی ترکیه (TAI) مرحله اول ساخت اولین جنگنده پنهانکار نسل پنجم را به خاتمه رسانده است.

تمل کوتیل مدیرعامل صنایع هوافضای دولتی ترکیه با اعلام این خبر در توییتی نوشت: هر قدمی که ما برای بقای کشورمان برمی داریم بسیار معنادار و ارزشمند است. وی در ادامه از کسانی که با کوشش و اشتیاق همین جهت را پیمودند، تشکر کرد.

رسانه های ترکیه مدعی شدند که این جنگنده رادار گریز پیشرفته از حدود 20000 قطعه تشکیل شده و فراوری آن تا قبل از سال 2023 تکمیل خواهد شد. مدیرعامل صنایع هوافضای دولتی ترکیه گفت که این جنگنده در 18 مارس 2023 رونمایی خواهد شد و اولین پرواز خود را در سال 2026 انجام خواهد داد سپس جایگزین ناوگان جنگنده های نسل چهارم اف-16 ساخت ایالات متحده در طول دهه آینده خواهد شد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 خرداد 1401 بروزرسانی: 14 خرداد 1401 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 2004

به "تور ترکیه: ترکیه خرید جنگنده سوخو، 57 را آنالیز می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ترکیه: ترکیه خرید جنگنده سوخو، 57 را آنالیز می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید