ترفند هایی برای داشتن عمر طولانی!

محققان دانشکده پزشکی هاروارد گزارش دادند که یک مغز آرام با فعالیت عصبی کمتر می تواند به زندگی طولانی تری منجر شود؛ در این مطلب راه چاره هایی برای داشتن مغزی آرام و به دور از فعالیت های پرتنش عصبی آورده شده است.

ترفند هایی برای داشتن عمر طولانی!

به گزارش، اگرچه یکی از راه های داشتن مغزی سالم در سنین پیری، انجام فعالیت های فکری است، اما محققان دریافته اند که داشتن مغزی آرام با تنش های عصبی کمتر نیز می تواند در افزایش طول عمر مؤثر باشد.

در تحقیقات اجرا شده در دانشگاه هاروارد، ثابت شد که پروتئینی به نام REST با فعالیت های عصبی در ارتباط است؛ این پروتئین باعث سرکوب برخی فعالیت های عصبی شده و در تحقیقاتی که روی پستانداران انجام شده است، افزایش این پروتئین در بدن منجر به کاهش مرگ و میر می شود.

محققان پس از تجزیه و تحلیل بافت مغزی از افرادی که در سن 60 تا 100 سالگی مرده بودند، دریافتند که طولانی ترین طول عمر مربوط به افرادی است که افراد ژن های کمتری برای فعالیت عصبی دارند.

این مطالعات اثبات کردند که انجام فعالیت هایی مانند مدیتیشن (فعالیت هایی مانند عبادت کردن، تعمق و تفکر مثبت) عدم انجام کار های مختلف به صورت همزمان و تمرکز کردن بر یک فعالیت واحد و خواب کافی به اندازه ورزش کردن می توانند روی سلامت مغز شما مفید باشند.

در ادامه به برخی از راهکار ها برای داشتن مغزی آرام و به دور از فعالیت های پرتنش عصبی اشاره شده است:

یک جدول دوبخشی بکشید؛ در یک سمت از جدول کار هایی را که علاقه مند به انجام آن ها هستید بنویسید و در سمت دیگر کار هایی را که در طول روز انجام داده اید یادداشت و سپس میزان انطباق دو بخش جدول بر یکدیگر را بررسی کنید.

با خودتان صادق باشید؛ اگر فاصله زیادی بین علایق خود و کار هایی که در طول روز انجام داده اید می بینید، در صدد حل مشکل برآیید؛ یک روانشناس معتقد است مردم زمانی حس بدی نسبت به زندگی پیدا می کنند که کار های موردعلاقه شان را انجام ندهند یا اینکه احساس ازکارافتادگی و غیرمفید بودن داشته باشند.

اگرچه داشتن یک تغذیه سالم می تواند خستگی و احساسات منفی را از شما دور کند، اما مکانی که شما در آن غذا می خورید نیز می تواند بر میزان لذتی که از غذا خوردن می برید تأثیر داشته باشد و در نتیجه احساس خستگی را از شما دور کند؛ سعی کنید با استفاده از چاشنی های مختلف از مزه غذایی که می خورید، لذت ببرید همچنین در مکان هایی غذا بخورید که احساس بهتری به شما منتقل می کنند.

ورزش های ایروبیک (هوازی) باعث بهبود عملکرد قلب و عروق و نورون ها (سلول های عصبی) می شوند؛ این ورزش ها می توانند از اثر منفی پلاک های آمیلوئیدی (عامل ایجاد آلزایمر و زوال عقل) بر سلول های عصبی جلوگیری کنند.

شناخت علائم فرسودگی قبل از شروع فرسودگی، می تواند به ارزیابی و اولویت بندی مجدد کارهایتان کمک کند.

علائم فرسودگی شامل احساس خستگی و سرخوردگی عاطفی، حس عدم پیروزیت، کاهش هیجانات و افزایش خشم و عصبانیت درونی است؛ این علائم ممکن است در ابتدا برای شما کمرنگ و بی ارزش جلوه کنند، اما می توانند پس از مدتی به صورت ناگهانی به شکل فرسودگی کامل بروز پیدا کنند.

به دنبال ارتباط و دوستی با افرادی باشید که در زندگی و کارهایشان پیروز و مثبت اندیش هستند؛ افرادی که در شغل یا زندگی خود به پیروزیت دست یافته اند، می توانند مشاور خوبی برای پیروز شدن شما باشند و تجربیات مثبتی را در اختیار شما قرار دهند.

منبع: تسنیم

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: بروزرسانی: 24 آذر 1398 شناسه مطلب: 517

به "ترفند هایی برای داشتن عمر طولانی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترفند هایی برای داشتن عمر طولانی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید