بیانیه مشترک 24 کشور غربی درباره نقض حقوق بشر در عربستان

به گزارش مجله مدیریت ناب، 24 کشور با صدور یک بیانیه مشترک نسبت به نقض حقوق بشر در عربستان ابراز نگرانی کردند.

بیانیه مشترک 24 کشور غربی درباره نقض حقوق بشر در عربستان

به گزارش خبرنگاران، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، 24 کشور غالباً اروپایی با صدور بیانیه مشترکی نسبت به شکنجه، بازداشت غیرقانونی و محاکمه ناعادلانه فعالان حقوق بشر از جمله زنان و روزنامه نگاران در عربستان ابراز نگرانی کردند.

در این بیانیه مشترک از مقامات عربستان درخواست شده که حقیقت درباره قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی در ساختمان کنسولگری این کشور در استانبول را فاش نموده و محاکمه عاملان این جنایت را تضمین نمایند.

در این بیانیه که از سوی سالی مانسفلد، سفیر استرالیا در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو قرائت شد، آمده است: کشورهای امضا نماینده این بیانیه همچنان نسبت به وضعیت حقوق بشر در عربستان نگران بوده و نمایندگان جامعه مدنی در این کشور همچنان با آزار و اذیت و ارعاب روبرو هستند.

به همین دلیل، چند منبع دیپلماتیک به خبرگزاری رویترز گفتند که علاوه بر کانادا، نیوزیلند و پرو، 15 کشور عضو اتحادیه اروپا ازجمله انگلیس و آلمان نیز این بیانیه را امضا نموده اند، این درحالی است که فرانسه، ایتالیا و اسپانیا از امضای آن خودداری کردند.

این درحالی است که هیئت عربستان در سازمان ملل تا بدین لحظه هیچ واکنشی نسبت به این بیانیه نشان نداده است و سفیر این کشور در شورای امنیت سالن این نشست را به منظور مشارکت در جشن روز ملی این کشور ترک کرد.

این بیانیه، دومین بیانیه مشترک این کشورها در شش ماه گذشته علیه عربستان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 459

به "بیانیه مشترک 24 کشور غربی درباره نقض حقوق بشر در عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه مشترک 24 کشور غربی درباره نقض حقوق بشر در عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید