بهترین و معروف ترین مراکز خرید پاریس

به گزارش مجله مدیریت ناب، مراکز خرید پاریس از جمله دلایل بسیاری از گردشگر ها برای رفتن به این شهر است. پاریس یکی از بهترین شهرها برای خرید در اروپاست، چرا که با هر نیت خریدی که در خیابان های پاریس گشت و گذار کنید، دست خالی بیرون نخواهید آمد و رضایتتان جلب خواهد شد. زیرا هم بوتیک های لوکس و مغازه های برند خواهید یافت هم بازارهایی با قیمت کم و حتی دست دوم. با ما در این مطلب همراه باشید تا چندی از بهترین و معروف ترین مراکز خرید در شهر پاریس را به شما معرفی کنیم تا در صورت خرید تور پاریس بتوانید از آنها بهره مند شوید.

بهترین و معروف ترین مراکز خرید پاریس

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

خیابان های مشهور خرید در پاریس

  1. خیابان ریوولی (Rue de Rivoli)، از خیابان های معروف فرانسه است که از میدان کنکورد آغاز شده و به سمت کلیسای سن پل سن لویی در شرق ادامه پیدا میکند. اگر به پاریس سفر کردید و می خواستید برای عزیزانتان یادگاری بخرید، در این خیابان چند مغازه جهانگردی سوغات وجود دارد. فروشگاه های زنجیره ای ملی و بین المللی مانند Zara، H&M، Yves Rocher، Gap، Mango و … نیز در این خیابان نمایندگی دارند.
  2. شانزلیزه (Champs Elysées) خیابانی است که حداقل یک بار نامش را شنیده اید. این خیابان هم از میدان کنکورد آغاز شده و به سمت غرب یعنی طاق پیروزی ادامه پیدا می نماید. این خیابان مخصوص خرید است.
  3. خیابان مونتِنْی (Montaigne)، معدن بوتیک های لوکس برندهای کارتیه، دیور، گوچی، هوگو باس و ولنتینو و… است؛ این فروشگاه ها آنقدر جذابند که حتی اگر قصد خرید ندارید، بازدید از این فروشگاه ها برایتان جذاب خواهدبود.
  4. وجود فروشگاه های عظیم گالری لافایِت (Galeries Lafayette) و اوپرنْتام (Au Printemps) علت شهرت بلوار اوسْمَن (Haussmann)، یکی دیگر از بلوارهای عظیم پاریس است.

تمام این خیابانها، از مهترین مراکز خرید پاریس به شمار می فرایند.

فروشگاه های عظیم در مراکز خرید پاریس

در سفر خود، هنگام گشت و گذار در مراکز خرید پاریس، دیدن گالری لافایت را از دست ندهید. زیرا خود ساختمان به تنهایی بسیار دیدنی است. به طوری که زیباترین ویترینها نزدیک به کریسمس، از آن این گالری است.

اوپرَنتام (Printemps)، با اینکه بوتیک های لوکسی مانند گالری لافایت دارد اما اغلب کمی خلوت تر از آن است. تراسی در پشت بام این ساختمان وجود دارد که برای بازدید آزاد است و می توانید با نمایی 360 درجه پاریس را تماشا کنید.

شعبه دیگر این فروشگاه، یک ساختمان چهار طبقه با تکیه بر مد جوان پسند شهری، رو به روی ساختمان اصلی به نام سیتادیوم واقع شده است.

در میان مراکز خرید پاریس، از قدیمی ترین فروشگاه های عظیم جهان در منطقه 7 پاریس، لو بون مارشه (Le Bon Marché) است. این فروشگاه نیز دارای فروشگاه های لوکس است، فود استور در این مرکز خرید، هر چیزی از خوراک های خوش مزه تا پنیرهای فرانسوی را برای شما آماده می نماید.

اگر به دنبال خریدی مالی هستید، به BHV یا بازار هتل شهر دقیقاً مقابل تالار شهر در خیابان ریوولی بروید. تنوع کالاهای این فروشگاه زیاد است و هر چیزی از کالاهای خانه گرفته تا محصولات زیبایی را شامل می گردد. این مرکز خرید، به خاطر مکان و شهرت آن در بین پاریسی ها و جهانگرد ها، معمولا بسیار شلوغ است.

محبوب ترین ها در مراکز خرید پاریس

فوروم اَل (Forum des Halles)

در میان مراکز خرید پاریس، این مکان با سقف شیشه ای و شفاف خود، یک مرکز خرید زیر زمینی است. اما با مراکز خرید زیرزمینی آمریکایی متفاوت است.

چهار فصل (Les 4 Temps)

در منطقه تجاری لَدِفانس (La Défense) در غرب شهر، از عظیم ترین مراکز خرید پاریس به نام چهار فصل واقع شده است. در این مرکز خرید برندهایی مانند apple،American Apparel، H&M، Michael Kors و Toys R Us نمایندگی دارند.

بِرسی ویلاژ (Bercy Village)

در منطقه 12 پاریس، مرکز خریدی وجود دارد که قبلا انبار کهنه نوشیدنی بوده و امروزه، تبدیل به مغازه، رستوران و کافه شده اند. در این مرکز خرید تنوع اجناس بالاست و جوابگوی هر احتیاج شما خواهد بود. یک سینما هم در کنار این مرکز خرید وجود دارد که می توانید بعد از خرید به آنجا بروید و فیلم تماشا کنید.

بازارهای مشهور پاریس

  1. رو داگِر (Rue Daguerre)، در منطقه 14 پاریس، یک بازار دائمی است. در این بازار، مغازه های پنیر فروشی درجه یکی وجود دارد.
  2. در کانال سن مارتَن نزدیک میدان وُژ، بازار باسْتی، مخصوص کشاورزان است و شما می توانید در اینجا غذاهای تازه و داغ بخرید.
  3. بازار روباز میدان اَلیگْر، در منطقه 12 پاریس، یکی دیگر از بازارهای مشهور غذای فرانسوی واقع شده است. در میان مراکز خرید پاریس، در این بازار، که از صبح تا ساعت 12 ظهر باز است، غذاهایی تازه پخت را با قیمتی پایین ارائه می کند.
  4. یکی از عظیم ترین بازار های ارزان و دست دوم در جهان، در شمال پاریس، در نزدیکی مونتمارتر به نام بازار سن توان واقع شده است. غرفه های متعددی از فروشندگان عتیقه جات، لباس و اقلام هنری را داراست.
  5. مونتْروی (Montreuil) یک بازار عظیم عتیقه فروشی است. در این بازار چانه زدن رایج است. پس هرگز قبل از رسیدن به قیمتی پایین تر، جنس مورد نظرتان را نخرید.
  6. کِه دو لا مِژیسْری (Quai de la Megisserie)، در کنار رودخانه سن در منطقه 1 پاریس، یک بازار مشهور گل و گیاه شهر را پیدا کنید.

بهترین پاساژها در مراکز خرید پاریس

گذرگاه هایی طاق دار و کوچک که در اواخر قرن 18 کم کم در گوشه و کنار شهر ظاهر شدند؛ در میان اشراف بسیار محبوب بودند. در زمان ساخت بلوار اوسمن، بسیاری از این پاساژها تخریب شدند. اما خوشبختانه، بیش از 20 عدد از آنها هنوز هم باقی مانده اند و امروزه تبدیل به یادگاری تاریخی از گذر زمان شده اند.

  1. اولین پاساژی که تنها از شیشه و آهن ساخته شد؛ پاساژ ژوفروا (Jouffroy)، مابین بلوار مونمارتر و خیابان گرانژ باتولیِر (Grange-Bateliere) است. در میان مراکز خرید پاریس، این گذرگاه، علاوه بر تعداد زیاد مغازه هایش، یک ویژگی متمایز دیگر هم دارد و آن یک خروجی از موزه گره وَن در آن است.
  1. گالری ویویِن یک گذرگاه تاریخی در منطقه 2 پاریس است، که مغازه های این پاساژ تکیه بر مُد و لوازم خانگی دارند.
  2. در منطقه پاریس2، پاساژ گراند سِر (Grand Cerf)، با سقف زیبای شیشه ای و کف پوش مرمری جلوه نمایی می نماید. این گذرگاه طاق دار باریک، که یکی از مراکز خرید پاریس است، مغازه های کوچک بسیاری دارد که فروشگاه عتیقه جات، جواهر و صنایع دستی هستند.

0

منبع: دلتابان
انتشار: 7 آذر 1399 بروزرسانی: 7 آذر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1229

به "بهترین و معروف ترین مراکز خرید پاریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین و معروف ترین مراکز خرید پاریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید