بارندگی ها از فردا شروع می گردد

به گزارش مجله مدیریت ناب، ضیائیان از ورود سامانه بارشی به کشور از شنبه اطلاع داد.

بارندگی ها از فردا شروع می گردد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، احمد ضیاییان درباره شرایط آب و هوایی کشور طی هفته آینده، گفت: امروز هوای شهر های تهران، اصفهان و اراک همراه با افزایش غلظت آلاینده هاست. البته از بعدازظهر امروز با ورود سامانه بارشی به جنوب غرب کشور در شرق خوزستان، کهکیلویه وبویراحمد و شمال فارس، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد و در چهارمحال و بختیاری و شرق لرستان بارش باران پیش بینی می گردد.

وی اضافه کرد: همچنین در غرب سواحل دریای خزر، دامنه های زاگرس مرکزی و دامنه های جنوبی البرز در قزوین و زنجان نیز بارش پراکنده رخ می دهد. در روز شنبه (14 دی ماه) سامانه بارشی در کل کشور فعال می گردد؛ به طوری که در چهارمحال و بختیاری، جنوب استان های فارس، بوشهر، کهکیلویه و بویراحمد، جزایر واقع در مرکز خلیج فارس، شمال هرمزگان و غرب کرمان بارش ها شدت خواهد گرفت. همچنین بارش در مناطق کوهستانی و سردسیر به صورت برف خواهد بود.

ضیاییان ادامه داد: در روز یکشنبه 15 دی ماه نیز این سامانه در نیمه شرقی کشور فعال می گردد. به طوری که در جنوب کرمان، جنوب شرق فارس، شمال سیستان و بلوچستان و هرمزگان بارش ها شدت خواهد یافت. همچنین در این روز وزش باد در دامنه های جنوبی البرز و کل نیمه شرقی کشور شدت داشته و خلیج فارس مواج پیش بینی می گردد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی همچنین گفت: در روز دوشنبه 16 دی ماه نیز در جنوب شرق، بارش باران، وزش باد و کاهش نسبی دما پیش بینی می گردد و به تدریج این سامانه بارشی از کشور خارج خواهد شد. برهمین اساس سه شنبه 17 دی ماه در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف بوده و در شهر های صنعتی و پرجمعیت غلظت آلاینده ها افزایش یافته و سبب کاهش کیفیت هوا می گردد. البته به تدریج از بعد از ظهر این روز سامانه دیگری از شمال غرب وارد کشور می گردد و بارش برف و باران در آذربایجان غربی و کردستان شروع خواهد شد.

در روز چهارشنبه (18 دی ماه) نیز گستره بارش ها کل نیمه غربی کشور را فرا خواهد گرفت. در این روز در دامنه های زاگرس و دامنه های جنوبی البرز بارش به صورت برف خواهد بود و در روز پنج شنبه 19 دی ماه سامانه بارشی در کل کشور فعال خواهد بود

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 693

به "بارندگی ها از فردا شروع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارندگی ها از فردا شروع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید