ایجاد نقطه کانونی در طراحی دکوراسیون داخلی

به گزارش مجله مدیریت ناب، برای این که در بازسازی منزل ، دکوراسیون داخلی منازل را به طور مناسب طراحی و اجرا کنیم نکاتی زیادی برای طراحی دکوراسیون داخلی وجود دارد که رعایت کردن آنها میتواند در بازسازی ساختمان فضایی با کیفیت و ممتازی را برای منازل ایجاد کند . یکی از مباحث در شرکت معماری و طراحی داخلی ایجاد نقطه کانونی در آپارتمان ها است . نقطه کانونی در منزل جایی است که بیننده با ورود به آن محیط اولین ارتباط بصری و حسی را با آنجا بر قرار میکند . طراحی این نقطه کانونی بسیار حائز اهمیت است و باید به عناصر موجود در خانه و فرم آن توجه کرد . برای این کار باید مطمئن شوید که نقطه درست را برای این امر انتخاب نموده اید . برای هر فضا میتواند این نقطه کانونی متفاوت باشد و بالطبع باید به فضایی که قرار است این کار را در آنجا انجام دهیم توجه کرد ، نقطه کانونی در فضای نشیمن یا اتاق خواب با طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه متفاوت است .

ایجاد نقطه کانونی در طراحی دکوراسیون داخلی

جهت دریافت خدمات آلاچیق شیشه ای با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

1 - عناصر مهم برای ایجاد نقطه کانونی

یک سری از عناصر در فضای داخلی منازل وجود دارد که ما را در به وجود آوردن نقطه کانونی یاری میکند .

  • پنجره ها

یکی از نقاط کانونی در دکوراسیون لوکس ، پنجره ها هستند . پنجره ها یک چشم انداز طبیعی را برای ارتباط با فضای بیرون از خانه به ما میدهند . پنجره ها نور طبیعی خورشید را وارد فضای خانه میکنند و میتوانند اثرات مثبتی در زیبایی و روشنایی خانه داشته باشند . برای این که بتوانیم از پنجره ها به درستی برای ایجاد نقطه کانونی استفاده کنیم میتوان در طراحی پنجره ها این قضیه را اعمال کرد . به عنوان مثال با یک پیش امدگی در لبه پنجره به سمت داخل میتوان محلی برای قرار دادن گلدان ها ایجاد کرد یا با عمق بخشیدن به آن فضایی برای نشستن و دیدن منظره بیرون را برای افراد به وجود آورد . انتخاب جنس و رنگ مناسب برای پرده ها از دیگر موارد طراحی پنجره ها برای ایجاد نقطه کانونی در فضای خانه است.

  • شومینه ها

شومینه ها علاوه بر عملکرد گرمایشی که در خانه دارند میتوانند عنصری جهت تزئین و دکوری کردن به شمار فرایند . طراحی پیشخوان بالای شومینه برای جذاب کردن آن بسیار مهم است . استفاده از متریالی مناسب مانند چوب ، آجر های سنتی یا سنگ های زینتی برای پیشخوان میتواند گزینه مناسبی باشد . هم چنین تزئین کردن این پیشخوان از طریق آثار دکوری و تزئینی یا حتی قرار دادن گلدان میتواند این شومینه را به یک نقطه کانونی ممتاز در فضای خانه تبدیل کند .

  • قفسه ها و کتابخانه

طراحی شلف های دیواری از جنس چوب در بازسازی منزل و فضای نشیمن و تبدیل آن به محلی برای قرار دادن آثار هنری و دکوری ، قاب عکس ها و حتی تبدیل آن به یک کتابخانه جمع و جور و مهیج میتواند باعث گردد چشم ها در فضای نشیمن به آن نقطه جلب گردد .

2 - نقطه کانونی را خودتان بسازید

گاهی هیچ عنصری در خانه نمیتواند به عنوان نقطه کانونی اعمال گردد ، در این صورت ضروری است که خودتان دست به کار شوید و آن را به وجود آورید .

  • طراحی یک دیوار تاکیدی

برای این کار ضروری است یکی از دیوار های خانه در فضای نشمین یا اتاق خواب را به سلیقه خود انتخاب کنید و طراحی متفاوتی با دیگر دیوار های خانه برای آن ایجاد کنید . این کار ممکن است با ایجاد یک رنگ خاص متفاوت با دیگر دیوار ها صورت بذیرد یا اگر قصد دارید کاغذ دیواری را برای دیوارها برگزینید ، یک کاغذ دیواری متفاوت با دیگر سطوح را برای این کار انتخاب کنید .

  • مبلمان خانه

برای این کار ممکن است یکی از مبلمان اصلی فضای نشیمن را از نظر رنگ یا مدل متفاوت با دیگر مبلمان خانه انتخاب کنید . این کار خود باعث ایجاد یک نقطه کانونی متفاوت توسط مبلمان در خانه میگردد .

منبع: هیرادانا
انتشار: 10 مهر 1399 بروزرسانی: 10 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1107

به "ایجاد نقطه کانونی در طراحی دکوراسیون داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد نقطه کانونی در طراحی دکوراسیون داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید