از مجسمه سازی تا خلق آثار هنری باچراغ های ال ای دی ؛ 10 جلوه هنری بزرگ که در سال 2021 نصب شدند

به گزارش مجله مدیریت ناب، تهران (پانا) - مجسمه ساز کریس کارنابوچی، مجسمه های بزرگ جورج فلوید، برونا تیلور و جان لوئیس، واکنش هنری خود به فضای اجتماعی سال 2020 را به چیزی بزرگ تبدیل کرد. آنها از 200 لایه برش نازک چوب ماهاگونی آفریقایی ساخته شده و با برنز درخشان پوشیده شده اند و در میدان یونیون شهر نیویورک نصب شده اند .

از مجسمه سازی تا خلق آثار هنری باچراغ های ال ای دی ؛ 10 جلوه هنری بزرگ که در سال 2021 نصب شدند

سال 2021 نقطه اوج برنامه های مورد انتظار کریستو و ژان کلود برای پیچیده کردن طاق پیروزی پاریس در پارچه بود.

با گذشت یک سال بر خلاف هر سال دیگری در تاریخ اخیر، هنرمندان آماده بودند تا با آغاز دوباره دنیا به کار بازگردند. در حالی که مسائل عدالت اجتماعی و بیماری همه گیر هنوز جرقه آثار هنری متحرکی را برانگیخته است، بسیاری از هنرمندان نیز فراتر از این موضوعات حرکت کردند تا قلمرو جدیدی را کشف نمایند. نتیجه 10 چیدمان هنری است که نه تنها برترین های سال 2021 هستند، بلکه از نظر رویکرد متفاوت هستند.

سال 2021 نقطه اوج برنامه های مورد انتظار کریستو و ژان کلود برای پیچیده کردن طاق پیروزی پاریس در پارچه بود. این چیدمان هیجان انگیز که ابتدا برای سال 2020 برنامه ریزی شده بود، اما به علت همه گیری به تعویق افتاد، به ادای احترام پس از مرگ به کریستو تبدیل شد.

مهم نیست پیغام چیست، وجه اشتراک این چیدمان های هنری توانایی آنها در ایجاد تأثیر است. هر کدام به روش منحصر به فرد خود پیغامی را برای بینندگان ارسال می نمایند و احساسات را به شکلی غیرقابل انکار تحریک می نمایند. بیایید نگاهی دقیق تر به این 10 چیدمان هنری بیندازیم تا ببینیم چه چیزی آنها را برترین های سال 2021 نموده است.

این رویای این دو هنری بود که طاق پیروزی نمادین پاریس را در پارچه امضایی خود بپیچند.

این نصب که در پارچه ای با طناب های قرمز به هم چسبیده است، اوج بیش از پنج سال کار است.

در آمریکا. چگونه ممکن است این اتفاق بیفتد… به وسیله سوزان برنان فرستنبرگ برای بزرگداشت آنچه در همه گیری کووید-19 از دست رفته است ایجاد شد. در مجموع، بیش از 670000 پرچم سفید در منطقه پراکنده شده بود که هر یک نشان دهنده یک زندگی آمریکایی از دست رفته بود.

این چیدمان به سرعت به چیزی بیش از یک اثر هنری تبدیل شد. محلی برای عزاداری از دست رفته و ادای احترام مردم بود.

مجسمه ساز کریس کارنابوچی، مجسمه های بزرگ جورج فلوید، برونا تیلور و جان لوئیس، واکنش هنری خود به فضای اجتماعی سال 2020 را به چیزی بزرگ تبدیل کرد. آنها از 200 لایه برش نازک چوب ماهاگونی آفریقایی ساخته شده و با برنز درخشان پوشیده شده اند و در میدان یونیون شهر نیویورک نصب شده اند .

پس از یک دوره طولانی انزوا، چیهارو شیوتا ، هنرمند ژاپنی، آرزو داشت امید را در دیگران القا کند. برای این کار، او 10000 حرف از مردم سراسر دنیا جمع آوری کرد و آنها را با نخ قرمز به هم چسباند. نخ های معلق که در یک فضای نمایشگاهی سابق کلیسا در برلین نصب شده اند، شبکه ای ظریف برای این نامه ها ایجاد کردند که امیدهای مردم را برای آینده آنالیز می کرد.

موتوی یاماموتو، هنرمند ژاپنی، برای نمایشگاه انفرادی خود در موزه هنر شهر ستوچی، بازتابی صمیمی در حافظه، یادآوری خاطرات و حرکت به سوی آینده خلق کرد. بیش از 100000 گلبرگ شکوفه های گیلاس افتاده با عشق از نمک ساخته شده اند.

این انتخاب هم زیبایی شناختی است و یاماموتو از سفیدی آن قدردانی می نماید و هم نمادین. در ژاپن، نمک از زمان های قدیم با پاکسازی همراه بوده است. شنمایندگی اثر به معنای آن مرتبط است. زندگی زودگذر است و می تواند در یک لحظه تغییر کند. یاماموتو، یک نصب آرام و انعکاسی، فضایی برای اندیشیدن به زندگی و معنای آن ایجاد نموده است.

هنگامی که هنرمند دانیل پوپر پنج مجسمه به یاد ماندنی خود را برای نمایشگاه انسان و طبیعت خود نصب کرد، محیط 17000 هکتاری را کاملا متحول کرد. کارهای الهام گرفته از طبیعت او به بازدیدنمایندگان ریشه در ماموریت درختکاری برای ارتباط با درختان یاری کرد.

با استفاده از نقوش طبیعی، فیگورهای بزرگ او داستانی از به هم پیوستگی طبیعت و انسان را می بافند. مجسمه ای از پیکر مادری که به آرامی بر روی دست خود آغوش گرفته است. همانطور که او به پایین نگاه می نماید، بدنش از شاخه های به ظاهر در هم تنیده تشکیل شده است، به نظر می رسد که به مادر شدن قریب الوقوع خود فکر می نماید.

این نصب که در توکیو به نمایش گذاشته شده است از فرهنگ عمیق سونا در ژاپن بهره می برد.

هنرمند دیجیتال رفیک آنادول از فناوری پیشرفته برای ایجاد اینستالیشن های باورنکردنی استفاده می نماید. در اوایل سال 2021، او با استفاده از هوش مصنوعی قطعه ای را برای سه سالانه NGV ساخت. در واقع، بیش از 200 میلیون تصویر از طبیعت برای جمع آوری حافظه های کوانتومی استفاده شد.

نتایج، فیلم های مسحورنماینده ای بودند که در یک قاب بزرگ قرار گرفتند. کیفیت سه بعدی تصاویر فقط به نصب پویا اضافه شده است. او گفت: با کار کردن به این روش، هوش مصنوعی به من اجازه می دهد با قلم موی فکری نقاشی کنم.

نصب رشدطراح هلندی نیز از این قاعده مستثنی نیست. او در این قطعه زمینی به مساحت 20000 متر مربع تره بار را به لطف چراغ های LED قرمز و آبی به یک اثر هنری تبدیل کرد.

این چراغ ها نه تنها جلوه ای آینده نگرانه به مزرعه می دهند، بلکه رشد گیاه را نیز تشویق می نمایند. روزگارد دستورالعمل های سبک را با استفاده از فرکانس های مختلف نور که متابولیسم گیاهان را فعال می نماید و مقاومت آنها را در برابر آفات افزایش می دهد ترکیب کرد. این کار بخشی از یک طرح بزرگتر برای افزایش آگاهی در خصوص استفاده از ارتباط با طبیعت است.

سفارش 100 مجسمه در میزان واقعی از فیل های لانتانا که به بریتانیا سفر می کردند تا آگاهی مردم را در خصوص تأثیر منفی انسان ها بر این غول های مهربان افزایش دهند.

مجسمه ها در هند ساخته شده اند. در واقع، آنها به وسیله جوامع بومی ساخته شده و سپس سفر طولانی خود را به بریتانیا انجام دادند. پس از رسیدن به آنجا، آنها را در چندین مکان به نمایش گذاشتند و سپس در لندن برای نمایشگاهی برجسته در پارک های سلطنتی و میدان برکلی به نمایش درآمدند. تمام بودجه جمع آوری شده پس از آن به پروژه های مردمی در هند بازگردانده شد تا به مردم و حیات وحش امکان همزیستی مسالمت آمیزتر بدهد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 20 فروردین 1401 بروزرسانی: 20 فروردین 1401 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1955

به "از مجسمه سازی تا خلق آثار هنری باچراغ های ال ای دی ؛ 10 جلوه هنری بزرگ که در سال 2021 نصب شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از مجسمه سازی تا خلق آثار هنری باچراغ های ال ای دی ؛ 10 جلوه هنری بزرگ که در سال 2021 نصب شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید