آیفون تاشو اپل چگونه عرضه خواهد شد؟

به گزارش مجله مدیریت ناب، اختراع تازه اپل ممکن است به تغییراتی در سیستم تعامل آیفون تاشو و معمولی و بعلاوه نسل های بعد اپل ایجاد کند. جزئیات این اختراع را در ادامه متن مطالعه فرمایید.

آیفون تاشو اپل چگونه عرضه خواهد شد؟

اپل به تازگی اختراعی را به ثبت رسانده که در آن از نواحی کنترل لمسی دربرگیرنده کلیدهای حالت جامد در آیفون های کنونی و آیفون های تاشو استفاده نموده است. این اختراع ثبت شده اپل می تواند تحول بزرگی در سیستم تعامل کاربر با گوشی های این کمپانی ایجاد کند.

اپل به هیچ وجه مخترع صفحه نمایش های لمسی نیست؛ در عین حال این استیو جابز بود که توانست آن را به قابلیتی فراگیر برای تمامی دستگاه های هوشمند تبدیل کند.

این کمپانی کوپرتینویی بعلاوه اکنون تصمیم گرفته که قابلیت حساسیت لمسی را به لبه ها و گوشه های آیفون بیاورد و تغییر شگرف دیگری، نظیر آنچه در صفحه نمایش های مالتی تاچ اپل شاهدش بودیم را در دستگاه های آینده اش رقم بزند.

اختراع نو اپل چگونه در آیفون تاشو مورد استفاده قرار خواهد گرفت؟

اختراع نو ثبت شده اپل، دستگاه های الکترونیکی مجهز به صفحه نمایش و ساختارهای لمسی نام داشته و قرار است ضربه زدن، کشیدن و سایر ژست های لمسی کنونی را به فرمی نو به دستگاه های آینده منتقل کند. علاوه بر شرح در مورد جزئیات، طرح اختراع نو اپل بعلاوه اشاراتی هم به نحوه استفاده از این قابلیت در دستگاه های با صفحه نمایش های تاشو یا خمیده می نماید.

اپل در این اختراع مدعی شده که در صفحه نمایش های کنونی، لمس کردن یک نقطه و نمایش همزمان تصاویر حاضر در زیر آن نقطه به کاربر، کار پیچیده ای ست؛ چرا که با فشردن انگشت بر روی یک نقطه، دست کاربر مانع تماشا تصویر که در زیر انگشت است خواهد شد! بعلاوه صفحه نمایش ها ممکن است از زاویه های خاصی به طور صحیح قابل رویت نباشند.

از سوی دیگر، اپل اعتقاد دارد که کلیدها و سایر روش های دریافت ورودی از کاربر هم مثل روش های لمسی فراگیر و کاربرپسند نیستند. بنابراین این کمپانی کوپرتینویی احساس می نماید صنعت گوشی های هوشمند به یک مکانیزم کنترل لمسی نو در دستگاه هایش نیازمند است.

اپل در ادامه طرح خود برای تغییر سیستم کنترل گوشی های هوشمند را چنین مطرح می نماید: مدارهای کنترل، باتری و سایر قطعات یک دستگاه در داخل شاسی آن قرار گرفته اند. این شاسی طبیعتا از چهار طرف به دیواره هایی محدود است که می توانند شفاف یا کدر باشند و در ساخت آن ها از پلاستیک، فلز، مواد کامپوزیتی و لایه هایی از دیگر مواد استفاده شده باشد.

از سوی دیگر، بخش جلویی و کناری این دیواره ها می توانند از لایه هایی از شیشه یا سایر موارد شفاف ساخته شده باشند. در زیر هریک از این لایه های شفاف روبرویی یا کناری می توان از حسگرهایی لمسی در کنار پانل های صفحه نمایش استفاده کرد.

بخش های دیگر طرح ثبت شده به وسیله اپل به استفاده از لایه های باریک فلزی (نانوساختارها) در این سیستم لمسی و تغییرات ناشی از آن اشاره دارد. این نانوساختارها مهندسی فوق العاده پیچیده ای داشته و به حدی باریک هستند که با چشم قابل رویت نخواهند بود.

نکته مهم در مورد این اختراع، به جز نوآوری های مربوط به سیستم تاچ محصولات آینده، این است که اپل بین آیفون های معمولی و آیفون های تاشو یا خمیده تفاوت قائل شده است.

آیا پانل های لمسی قرار است جایگزین کلیدهای حالت جامد شوند؟

پیش از این شایعات فراوانی در مورد خانواده آیفون 15 منتشر شده بودند که حاکی از عدم تجهیز مدل پرو از این گوشی به هیچ گونه کلید فیزیکی بودند. بر اساس این شایعات، اپل قرار است به جای این کلیدهای فیزیکی از کلیدهای لمسی حالت جامد یا پانل لمسی استفاده کند.

اختراع ثبت شده نو اپل، جزئیاتی از این ایده را مطرح می نماید.

بر اساس جزئیات این طرح، پانل های لمسی تعبیه شده در دیواره های دستگاه می توانند برای کنترل قابلیت هایی نظیر دوربین (کلید مجازی شاتر) نیز به کار روند. علاوه بر این، صفحات لمسی تعبیه شده در دیواره دستگاه بعلاوه می توانند به عنوان کلیدهای لغزان تنظیم صدا یا کلیدهای کنترلی برای سایر قابلیت های دستگاه اعم از روشنایی صفحه نمایش، تنظیمات رنگ و یا روشنایی صفحه نمایش مورد استفاده قرار گیرند.

البته در بخش های دیگری از این ثبت اختراع به احتمال حضور کلیدهای فیزیکی در آیفون های معمولی و تاشو نسل آینده هم اشاره می گردد! بنابراین نمی توان به طور خاص از این ثبت اختراع در مورد آینده گوشی های اپل نتیجه گیری کرد.

استفاده از پانل های لمسی بر روی قاب پشتی آیفون ها برای لمسی کردن آن!

در بخش دیگری از طرح اپل، این کمپانی کوپرتینویی به آنالیز مثال هایی در مورد استفاده های نو از پانل های لمسی خود می پردازد.

یکی از این موارد مربوط به بازی های ویدیویی یا سایر کاربردهایی ست که نیازمند استفاده از حسگرهای لمسی در قاب پشتی است. در این شرایط پانل اصلی دستگاه تنها به عنوان صفحه نمایش فعالیت خواهد نمود و قاب پشت دستگاه در نقش گیرنده اطلاعات لمسی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این مثال البته با اشاره به یکی دیگر از اختراعات اپل که در سال 2013 ارائه شد، مطرح شده است. این اختراع به طراحی یک غلاف برای آیفون اشاره داشت که به دور آن پیچیده می شد و قابلیت های لمسی را به تمامی سطوح آن اضافه می کرد!

نظر شما در مورد پانل های لمسی آیفون و آیفون های تاشو اپل چیست؟ تصور می کنید این قابلیت چه عملکردی داشته باشد؟

منبع: فرادید
انتشار: 28 بهمن 1401 بروزرسانی: 28 بهمن 1401 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 2160

به "آیفون تاشو اپل چگونه عرضه خواهد شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون تاشو اپل چگونه عرضه خواهد شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید