آذربایجان غربی از نظر کودک آزاری جزو استان های پاک کشور است

به گزارش مجله مدیریت ناب، استاندار آذربایجان غربی بر لزوم تهیه و تصویب قانون جامع حمایت از حقوق کودک تاکید کرد.

آذربایجان غربی از نظر کودک آزاری جزو استان های پاک کشور است

به گزارش خبرنگاران ، محمدمهدی شهریاری در نهمین کنفرانس تخصصی حقوق کودک کشور که امروز با حضور معاون وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در استانداری برگزار شد، با بیان اینکه موضوعات مربوط به حقوق کودک از مسائل اجتماعی است، اضافه کرد: برای انجام کار اصولی و اساسی در خصوص حقوق بچه ها اول باید پیشگیری های لازم بخصوص در مباحث اقتصادی انجام شود.

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: حقوق بچه ها و توجه به آن وظیفه دولت است و باید حمایت های اجتماعی و پیشگیری لازم در این خصوص اعمال شود.

وی با بیان اینکه توجه به مسائل اقتصادی و رفاه خانواده ها بنیان خانواده را محکم تر کرده و زمینه ساز کنترل آسیب های حوزه بچه ها است، گفت: باید اعتبارات خاصی برای این مسئله به دستگاه های اجرایی تخصیص یابد تا حمایت از بچه ها به درستی انجام شود.

استاندار آذربایجان غربی گفت: عمده آسیب های حوزه بچه ها مربوط به عدم توجه به مسائل اقتصادی و وجود فقر است بطوری که در حاشیه شهر و در روستاها به دلیل عدم آشنایی با حقوق بچه ها مسائل و ناهنجاری هایی بوجود می آید که باید این مسئله بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه در دین مبین اسلام در خصوص حقوق و مزایای بچه ها سفارشات زیادی شده و از اعمال هرگونه خشونت و بی رحمی نسبت به بچه ها منع شده است، گفت: دین مبین اسلام ارزش بچه ها را نه تنها در جامعه افزایش داده بلکه تامین خوراک مناسب، حق تحصیل، حق تفریح و بازی ، تامین بهداشت روانی کودک، پرهیز از اعمال خشونت جسمی و روحی نسبت به کودک را نیز مورد تاکید و سفارش قرار داده اشت.

وی اظهار کرد: دولتمردان و نمایندگان مجلس نیز مسائل اعتباری حمایت از حقوق بچه ها را مورد توجه و رسیدگی قرار دهند و شناسایی آسیب ها، چالش ها، نیازها و ارائه راهکارهای اجرایی در اولویت مدیران باشد.

شهریاری ادامه داد: حمایت از کودک ابعاد مختلف حقوقی و اجتماعی دارد؛ در این راستا مهمترین موضوعی که ضروری است مورد توجه قرار گیرد قانون گذاری و سیاست گذاری در زمینه های حمایتی است چرا که متاسفانه با وجود، الحاق این کنوانسیون و قوانین حمایت از حقوق بچه ها ولی هنوز قانون جامع حمایت از حقوق کودک که مجلس تصویب کند، وجود ندارد و در زمینه زیرساخت ها نیز مشکل اساسی وجود دارد.

استاندار آذربایجان غربی گفت: این استان در راستای شناسایی بچه ها بازمانده از تحصیل و نیازمند اقدامات خوبی را انجام داده و توجه ویژه ای را هم به بچه ها مرزی داشته است.

شهریاری اضافه کرد: این استان از نظر کودک آزاری جزو استان های پاک کشور است و امید است با هماهنگی بیشتر مسئولان اقدامات شایسته ای در استان صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 300

به "آذربایجان غربی از نظر کودک آزاری جزو استان های پاک کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آذربایجان غربی از نظر کودک آزاری جزو استان های پاک کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید