آتش سوزی استرالیا، 12 کشته و 4 میلیون هکتار زمین سوخته روی دست کانبرا

به گزارش مجله مدیریت ناب، طبق جدیدترین آمار از آتش سوزی گسترده استرالیا، که هنوز هم ادامه دارد، حداقل 12 نفر کشته شده و نزدیک به 1000 واحد مسکونی تخریب شده است.

آتش سوزی استرالیا، 12 کشته و 4 میلیون هکتار زمین سوخته روی دست کانبرا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مسئولان استرالیا آمار جدیدی از تلفات آتش سوزی گسترده در این کشور و ارزیابی خسارات وارد شده، منتشر کردند که بر اساس آن تا کنون 12 نفر جان خود را از دست داده و حداقل 4 میلیون هکتار از اراضی این کشور سوخته است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، حریقی که شهرهای ساحلی ایالت ویکتوریا در جنوب شرقی استرالیا را در روزهای دوشنبه و سه شنبه محاصره کرد، سومین نفر را نیز به کام مرگ کشاند و مسئولان احتمال می دهند نفر چهارمی که مفقود شده نیز جان خود را از دست داده باشد.

تعدادی از ساکنان شهر ساحلی ایست گیپسلند نیز که برای در امان ماندن از شعله های سرکش آتش که جنگل ها و مناطق سبز ویکتوریا را در کام خود سوزانده، به ساحل و آب دریا پناه برده بودند، از طریق کشتی های نیروی دریایی نجات داده شدند.

شدت آتش در این منطقه به قدری زیاد بود که آسمان تمام شهر به رنگ قرمز درآمده و ساکنان آن از بارش خاکسترهای داغ و شنیده شدن صدای مهیب و غرش مانند پیشروی آتش خبر می دهند.

کشتی هایی که برای یاری به سواحل جنوب شرقی استرالیا رفتند

به نوشته رویترز، امروز (چهارشنبه) با خنک شدن شرایط جوّی در استرالیا، مسئولان این کشور فرصت پیدا کردند تلفات و خسارات آتش سوزی را آنالیز نمایند.

بر این اساس، از زمان شروع آتش سوزی گسترده در جنگل های استرالیا از چند ماه پیش در پی خشکسالی سه ساله در بخش های بزرگی از این کشور، 12 نفر از جمله سه آتش نشان داوطلب کشته شده اند.

همچنین آتش که از طریق آب وهوای گرم و وزش باد شدت بیشتری گرفته، نزدیک به هزار واحد مسکونی را تخریب نموده، و هنوز در صد نقطه از ایالت نیو ساوث ولز حریق وجود دارد.

از سوی دیگر مقامات محلی امروز در نقاط مختلف جنوب استرالیا درخصوص وقوع نوعی از صاعقه که به صاعقه خشک معروف است و می تواند بر وسعت آتش سوزی ها اضافه کند، هشدار داده اند. این نوع از صاعقه زمانی رخ می دهد که حرارت و دمای بالای هوا موجب تشکیل طوفان گردد اما قطرات باران از شدت گرمای هوا پیش از رسیدن به زمین تبخیر شوند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 689

به "آتش سوزی استرالیا، 12 کشته و 4 میلیون هکتار زمین سوخته روی دست کانبرا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتش سوزی استرالیا، 12 کشته و 4 میلیون هکتار زمین سوخته روی دست کانبرا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید