بهترین زمان سفر به گرجستان از نظر هزینه و آب و هوا

به گزارش مجله مدیریت ناب، در این مقاله به شما می گوییم که بهترین زمان سفر به گرجستان از نظر هزینه، آب و هوا، چه زمانی خواهد بود تا با آمادگی بیشتری برای سفر به این کشور بی نظیر، باروبندیل خود را جمع کنید.

بهترین زمان سفر به گرجستان از نظر هزینه و آب و هوا

با ما سفر کنید و با تور گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

بهترین زمان سفر به گرجستان

بهترین زمان سفر به گرجستان در ماه های ژوئن تا اکتبر (اواسط خرداد تا اواسط آبان ماه) خواهد بود. در این پنج ماه روح تابستان در کشور دیده می گردد.

آب و هوایی تقریبا گرم و معتدل که فعالیت هایی همچون کوه نوردی، پاراگلایدر، ماهیگیری و … را در طبیعت بی نظیر این کشور ممکن و به یادماندنی خواهد نمود. همچنین میوه های خوش طعمی همچون گیلاس، کیوی، توت و زردآلو در این ماه ها به وفور در گرجستان یافت می گردد که گشت وگذار در بازارهای شهری گرجستان و خرید این میوه های رسیده و خوش مزه را به شما پیشنهاد می کنیم.

همچنین از ژوئن تا سپتامبر (اواسط خرداد تا اواسط مهر ماه) تفریحات ساحلی و کوه نوردی این کشور به اوج خود می رسد. سپتامبر (اواسط شهریور تا اواسط مهرماه) فصل طلایی سفر به این کشور شناخته می گردد چراکه گرجستان رنگ های زرد و نارنجی پاییز را با هوایی خنک اما گرم تابستانی به خود می گیرد. برای همین بسیاری از گردشگران بهترین زمان سفر به گرجستان را ماه سپتامبر می دانند.

زمستان این کشور نیز حال وهوای عجیبی دارد، اواخر دسامبر تا اوایل ژانویه (اواسط دی تا اواسط بهمن) شهرهای گرجستان رنگ وبوی کریسمس به خود می گیرد.

در این ماه ها می توان تخفیف های بسیاری برای خرید و گشت وگذار در مراکز خرید گرجستان یافت و خوراکی های خوش مزه ای همچون شیرینی سنتی گرجی گوزیناکی و نارنگی های شیرین را امتحان کرد. پیست های اسکلی نیز در این ماه ها حسابی شلوغ و محبوب می گردد.

بهترین زمان سفر به گرجستان کدام فصل سال است ؟

بهار

اگر به دنبال تماشای چهرۀ بکری از طبیعت گرجستان هستید و قصد دارید به جاهای دیدنی تفلیس بروید، اواسط بهار تا اوایل تابستان بهترین زمان سفر به گرجستان برای شما خواهد بود.

در بهار شانس این را خواهید داشت که از آب وهوای مطلوب و متعادل تابستانی لذت ببرید و پوشش تازۀ زمین در طبیعت این کشور را تماشا کنید. بنابراین بهار بهترین زمان سفر به مناطق گردشگری گرجستان همچون باتومی و جاهای دیدنی تفلیس است.

البته نباید از شیطنت آب وهوای متغیر گرجستان غافل شوید: ممکن است با یک باران بهاری، حسابی شما را غافل گیر کند.

2. تابستان

تابستان از جذاب ترین فصل های سفر به گرجستان است. حال وهوای تابستانی در گرجستان از اواسط خرداد شروع می گردد و تا اواسط آبان ادامه دارد. آب وهوای گرجستان در این زمان گرمای مطلوبی دارد و برای گردشگران فرصتی است که از تفریحات ساحلی در این آب وهوای دل چسب لذت ببرند.

البته باید این نکته را هم اضافه کنیم که در فصل تابستان، تقریبا از ماه ژوئیه تا اوت، بیشتر شهرهای گرجستان میزبان جمعیت عظیمی از مسافران است.

اگرچه این فصل بهترین زمان سفر به گرجستان است، اما برای کسانی که رابطۀ خوبی با فضاهای شلوغ ندارند، ممکن است آزاردهنده باشد. بنابراین اگر در این ایام، مسافر شهرهای گرجستان شدید، پیشنهاد می کنیم به مناطق کوهستانی سفر کنید تا از خلوتی محیط و آب وهوای دل انگیز آن لذت ببرید.

3. پاییز

اوایل پاییز یکی از بهترین زمان های گشت وگذار در شهرهای گرجستان است. تقریبا از اواسط شهریور تا اواسط آبان، گرجستان به سرزمینی رؤیایی تبدیل می گردد و رنگ های پاییزی شهرهای این کشور را پوشش می دهد.

در این ماه ها می توانید ترکیبی از گرمای تابستانی را با خنکای دل چسب پاییز حس کنید. البته نباید فراموش کنید مناطق کوهستانی گرجستان، شرایطی کاملا متفاوت دارند. پاییز در مناطق کوهستانی شبیه به زمستان است و برف سراسر آن را سفیدپوش می نماید.

از جذابیت های گرجستان، تنوع اقلیم جغرافیایی است و می توانید فصل های مختلف را در زمان های یکسان در این کشور تماشا کنید.

4. زمستان

هرچه به نیمۀ دوم پاییز در گرجستان نزدیک می شویم، رنگ های پاییزی جای خودشان را به رنگ سفید زمستان می دهند و دیگر از حال وهوای پاییز خبری نیست.

با شروع ماه دی، برف و یخ بندان در این کشور به اوج خود می رسد و تقریبا تا اواسط اسفند، شهرهای گرجستان را سفیدپوش می نماید. برای عاشقان زمستان و حال وهوای کریسمس، این ایام بهترین زمان سفر به جاذبه های باتومی، جاهای دیدنی تفلیس و دیگر شهرهای گرجستان محسوب می گردد.

از مزیت های سفر در زمستان، استفاده از تخفیف ها و فروش های ویژه به مناسبت شروع سال نو میلادی است. همچین فصل آخرِ سال بهترین زمان سفر برای عاشقان اسکی و ورزش های زمستانی است.

به دلیل سرمای زمستانی، معمولا ماه های این فصل کمترین میزان مسافر را دارد و خبری از ازدحام آزاردهندۀ جمعیت نیست.

بهترین زمان سفر به گرجستان از نظر آب و هوا

آب وهوای متنوع و بسیاری در این کشور کوچک دیده می گردد. کوه های قفقاز و دریای سیاه شرایط جوی متفاوتی را برای گرجستان ایجاده نموده اند.

به طور کلی شرق این کشور خشک تر و سردتر و غرب آن معتدل تر است. از لحاظ آب و هوایی بهترین زمان سفر به گرجستان ماه های می (11 اردیبهشت تا 10 خرداد ماه)، ژوئن (11 خرداد تا 9 تیر ماه) و سپتامبر (10 شهریور تا 8 مهر ماه) به ویژه در هنگام بازدید از تفلیس خواهد بود.

چراکه زمین های پست این منطقه از سرما و زمستان جلوگیری می نماید و در این ماه ها گرما و رطوبت معتدل تابستانی حکم فرما است.

در هرصورت شرایط جوی این کشور بسیار متغیر است به ویژه در فصل پاییز که ممکن است آفتاب به سرعت جای خود را به ابرهای بارور بدهد. پس باید هر لحظه آماده خیس شدن در زیر باران باشید و لباس ها و کفش های مناسبی برای سفر همراه خود بردارید.

  • ژوئیه تا اگوست (اواسط تیر تا اواسط شهریور) : این دو ماه اوج تعطیلات در گرجستان است که مناطق تفریحی و جاذبه های دیدنی از گردشگران داخلی و خارجی اشباع می گردد. همین امر می تواند مناطق دیدنی شهری را با مشکل تجمع افراد و تهویه روبه رو کند اما مناطق کوهستانی برای گشت وگذار در این ماه ها خلوت تر و خنک تر خواهد بود.
  • سپتامبر (10 شهریور تا 8 مهر ماه) : بارش برف در اوایل ماه سپتامبر در گرجستان شروع می گردد که یخبندان و سرمای شدیدی را در مناطق کوهستانی ایجاد می نماید، اما گشت وگذار در دشت های این کشور در سپتامبر و اوایل اکتبر (9 مهر تا 9 آبان ماه) بسیار مطبوع خواهد بود. آب وهوایی معتدل و خنک در این ماه ها در بسیاری از مناطق به جز کوهستان ها دیده می گردد.
  • نوامبر تا آوریل (اواسط آبان تا اواسط اردیبهشت) : نوامبر تا آوریل فصل کم تر توریستی و گردشگری این کشور است که هوا در ماه های دسامبر تا فوریه (اواسط دی تا اواسط اسفند) به شدت سرد و یخبندان می گردد. اما در این ماه ها ورزش های زمستانی و جشن های زمستانه به اوج خود می رسد.
  • می (11 اردیبهشت تا 10 خرداد ماه) : هوای زمستان تقریبا تا اواخر ماه اوریل ادامه می یابد اما از ماه می هوا به سمت معتدل شدن پیش می رود. هوای بارانی و معتدل و رویش گل های وحشی همگی بهترین زمان را برای گشت وگذار در مناطق کوهستانی رقم می زند. بسیاری از مسیرهای کوهستانی که در ماه های زمستانی مسدود می گردد در این ماه دوباره فعالیت خود را شروع می نماید و گردشگران می توانند از آن ها استفاده نمایند.
  • ژوئن (11 خرداد تا 9 تیر ماه) : این ماه بدون شک بهترین زمان سفر به گرجستان است که هنوز به گرمای شدید تابستان نرسیده اما هوا معتدل و گرم است. در این ماه بازدید از دیدنی های طبیعی و تاریخی به اوج می رسد و گردشگران بسیاری به این کشور سفر می نمایند.

بهترین زمان سفر به گرجستان از نظر هزینه

قطعا ارزان ترین زمان سفر به گرجستان ماه های کمتر توریستی و گردشگری این کشور است. که ماه های بسیار گرم و بسیار سرد این منطقه را شامل می گردد. از آنجایی که در این ماه ها امکان بازدید از بسیاری از مناطق دیدنی محدود می گردد یا دسترسی به آن ها سخت تر می گردد و جشنواره های کمتری در آن ماه ها برگزار می گردد؛ از نظر هزینه و خرج سفر، بهترین زمان سفر به گرجستان محسوب می گردد. هرچند هزینه سفر به این کشور به طور کلی ارزان است اما اگر قصد دارید که هزینه کمتری نیز خرج کنید، حواستان به ماه های کم رفت و آمد این کشور باشد.

منبع: مجله دلگرم
انتشار: 17 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1061

به "بهترین زمان سفر به گرجستان از نظر هزینه و آب و هوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین زمان سفر به گرجستان از نظر هزینه و آب و هوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید