5 نکته مهم برای خرید اینترنتی کتابهای دانشگاهی و غیردرسی

به گزارش مجله مدیریت ناب، رپرتاژآگهی - خرید اینترنتی کتاب و مخصوصا خرید اینترنتی کتابهای دانشگاهی حساسیت هایی دارد که باید هنگام خرید به آنها توجه نماییم. در این مطلب 5 نکته را که هنگام خرید اینترنتی کتابهای دانشگاهی و غیردانشگاهی (غیر درسی) باید به آن توجه کنید آنالیز می کنیم و در انتها به آنالیز کتابسرای افشین به عنوان یک نمونه پیروز خواهیم پرداخت.

5 نکته مهم برای خرید اینترنتی کتابهای دانشگاهی و غیردرسی

همه ما خاطراتی از خرید حضوری کتاب در کتابفروشی ها داریم. هنگامی که وارد کتابفروشی می شویم و بوی کاغذ را استشمام می کنیم خاطراتی زیبا در فکر بیشتر افراد می باشد. ولی با توسعه فضای مجازی و مسائل خرید حضوری، بیشتر افراد به خرید اینترنتی روی آورده اند. برای داشتن تجربه ای خوب از خرید اینترنتی حتما این مطلب را تا آخر مطالعه نمایید.

مزیت و معایب خرید حضوری کتاب

مزیت

هنگام خرید حضوری کتاب معمولاً از فروشنده یاری می گیریم تا قفسه مربوطه و یا کتاب مد نظر خود را پیدا کنیم. پس از آن آغاز به نگاه کردن به جلد کتاب مشخصات نویسنده ناشر و … می کنیم. بعلاوه چند صفحه از کتاب را ورق زده و نگاهی به لیست و صفحات آن می اندازیم تا از خرید خود مطمئن شویم. همه این کارها باعث می گردد تا خریدی مطمئن و و صحیح انجام دهیم.

معایب

موارد گفته شده از نقاط قوت خرید حضوری بود. ولی برای یک خرید حضوری احتیاج به صرف زمان زیاد برای رفتن به کتابفروشی، ماندن در ترافیک و این که ممکن است احتیاج به گشتن بسیار برای پیدا کردن یک کتاب می باشد. موارد ذکر شده از دلایلی است که بیشتر افراد به خرید اینترنتی کتاب، چه در زمینه دانشگاهی و چه کتاب های کنکور و … روی آورده اند.

در هنگام خرید آنلاین کتاب نیز مسائلی وجود دارد که ممکن است هر کدام از ما با آن روبرو گردیم.

مثلاً ممکن است پس از واریز وجه متوجه شویم که با یک سایت یا کانال غیرمعتبر روبرو بوده ایم و اصلاً کتاب ای برای ما ارسال نگردد، یا ارسال بسیار زمان بر گردد و ما از مطالعه و کلاس های خود و یا حتی از آزمون خود عقب بمانیم، و یا سایر مسائلی مانند موارد ذکر شده وجود دارد که باید به آنها دقت کنیم.

در این راستا نکاتی وجود دارد که با مد نظر قرار دادن آنها می توانیم خریدی مطمئن و رضایت بخش داشته باشیم

5 نکته مهم برای خرید اینترنتی کتابهای دانشگاهی و غیردرسی

1. چگونه به معتبر بودن یک سایت یا کانال پی ببریم؟

در همین ابتدا بهتر است بدانید که خرید از سایت ها اعتبار بیشتری نسبت به خرید از فضای مجازی و کانال ها و پیج ها دارند.

برای اطمینان از اعتبار سایت نیز راه هایی وجود دارد که در زیر به آن ها می پردازیم

  • در سایت مد نظر باید آدرس شماره تماس و راه های ارتباطی به صورت کامل ذکر شده باشد (معمولاً در سایتهای معتبر در قسمت ارتباط با ما و تماس با ما این موارد ذکر می گردد.)
  • معمولاً سایت های معتبر دارای پشتیبانی قوی می باشند که می توانید به راحتی و سرعت با آن ها ارتباط برقرار نمایید و در زمانی کوتاه جواب خود را دریافت نمایید.
  • بعلاوه در فوتر سایت (قسمت پایین سایت که معمولاً به رنگ تیر می باشد) می توانید اینماد (نماد اعتماد الکترونیک) و نماد ساماندهی را مشاهده نمایید، که با کلیک بر روی آنها وارد سایت اینماد و ساماندهی می شوید و می توانید اطلاعات سایتی که قرار است از آن خرید انجام دهید را مشاهده نمایید. (حتماً بر روی این نماد ها کلیک کنید و از معتبر بودن سایت مطمئن شوید)

2. از سایت های تخصصی کتاب فروشی خرید کنم یا سایتهایی هر گونه محصولی را ارائه می دهند؟

بعضی از سایت ها هستند که در کنار سایر دسته بندی ها و محصولات خود، کتاب را نیز عرضه می کنند. اگر از اعتبار این سایتها هم اطمینان داشته باشید، باز خرید از این سایتها پیشنهاد نمی گردد. به علت اینکه دنیای کتاب دارای فراز و نشیب های فراوانی است و فقط کسانی که در این زمینه تخصص دارند بر آن مسلط هستند. به عنوان مثال کتابهای یک نشر قویتر و معتبرتر می باشند، یا کتاب های دانشگاهی که عنوان هایی بسیار نزدیک به هم دارند ممکن است افراد را دچار سردرگمی و اشتباه نماید.

بعلاوه در سایت های تخصصی و باسابقه کتاب فروشی می توانید دسته بندی های واضح تر و دقیق تری را مشاهده نمایید و راحت تر به کتاب مد نظر خود دست یابید و خریدی بهتر داشته باید. به عنوان مثال در دسته دانشگاهی می توانید رشته های متنوع را به تفکیک و به صورت کامل مشاهده نمایید.

3. چطور مانند خرید حضوری با چشم باز انتخاب کنم و کتاب اشتباهی نخرم؟

برای خرید یک کتاب باید به چند نکته توجه کرد:

  • نام کتاب: نام کتاب باید دقیقا منطبق با نام کتابی باشد که ما احتیاج داریم. دقت کنید که کتاب با نام های نزدیک به هم بسیار یافت می گردد.
  • نویسنده کتاب: گاهی نویسندگان متفاوت برای یک موضوع مشابه اقدام به نگارش یک کتاب می کنند. بنابراین بعد از نگاه به نام کتاب بلافاصله به نام نویسنده یا نویسندگان یا مترجمان آن دقت کنید تا دچار اشتباه نشوید.
  • انتشارات: بعضی اوقات دو کتاب با رنگ و قطع مشابه را می بینیم و تشخیص تفاوت آنها احتیاج به دقت بسیار زیاد دارد و یا کتاب یک نویسنده را دو انتشارات متفاوت به چاپ رسانده اند. بنابراین هنگام خرید به انتشارات نیز دقت کنید.
  • لیست کتاب : معمولا در خرید حضوری به لیست یا صفحاتی از آن نگاه می اندازیم. هنگام خرید آنلاین نیز سعی کنید از سایتی خرید خود را انجام دهید که درباره کتاب توضیحاتی داده باشد و لیست آن را در اختیار شما قرار دهد.

4. برای اینکه کتاب در سریعترین زمان به دست ما برسد چه کار کنیم؟

شاید برای شما هم رخ داده باشد که پس از خرید یک کتاب، زمان بسیار زیادی طول می کشد تا کتاب به دست شما برسد. یا پس از چند روز فروشنده با شما تماس گرفته و عدم موجودی آن را به شما اطلاع دهد. برای اینکه چنین اتفاقی برای شما رخ ندهد سعی کنید از سایت هایی خرید خود را انجام دهید که به صورت حضوری فعالیت می کنند.

بیشتر فروشگاه های مجازی کالایی در انبار خود ندارند و بعد از دریافت سفارش از مشتری، اقدام به تهیه آن می کنند.

فرایند تهیه کتاب به وسیله این فروشگاه ها زمان بر می باشد، به همیج جهت کتاب دیر به دست شما می رسد. یا ممکن است پیروز به یافتن کتاب نشوند و پس از آن با شما .

ولی کتاب فروشی هایی که به صورت حضوری نیز فعالیت دارند معمولاً کتاب های موجود خود را در سایت عرضه می کنند و پس از سفارش شما اقدام به ارسال می کنند. پس از ارسال نیز کد رهگیری پستی برای شما ارسال می گردد.

برای دریافت سریع محصول بعد از دریافت کد پستی سعی کنید از سایت اداره پست مرسوله خود را پیگیری کنید تا در اداره پست نیز کتاب شما معطل نماند و زودتر به دست شما رسانده گردد. با رعایت نکات ذکر شده معمولاً کمتر از 4 روز می توانید محصول خود را دریافت نمایید.

5. خرید کتاب دانشگاهی با غیردرسی چه تفاوتی دارد؟

کتابهای دانشگاهی معمولا به وسیله اساتید یا در برنامه درسی به دانشجویان معرفی می گردد و باید دقیقا کتاب معرفی شده به وسیله آنها تهیه گردد. بنابراین هنگام خرید باید به نام دقیق کتاب، نام نویسنده و مترجم کتاب توجه گردد. بعلاوه اگر خودتان قصد خرید یک کتاب برای تدیس یا مطالعه در یک زمینه را دارید، علاوه بر موارد ذکر شده به لیست کتاب توجه کنید و اگر اطلاعاتی درباره آن وجود دارد را ببینید. از این رو اگر سایتی باشد که بتوانبد اطلاعات گفته شده را در آن پیدا کنید می تواند به خرید شما بسیار یاری نماید.

هنگام خرید کتاب های غیردرسی نیز باید اطلاعاتی درباره آن یا مختصری از آن را مطالعه کنید تا با آن آشنا شوید. بعلاوه کتاب نویسنده های غیر ایرانی به وسیله انتشارات های متفاوت ترجمه و منتشر می گردد. برای خرید این کتاب ها نیز باید اعتبار نشر و ترجمه را مد نظر قرار دهید. برای خرید اینگونه کتابها خرید خود را از سایت های تخصصی انجام دهید که با نشرهای معتبر کار می کنند. بعلاوه می توانید با فروشنده (پشتیبان سایت) برای اطمینان از خرید مشورت کنید.

برای خرید پیروز و ایمن حتما به این 5 نکته مهم برای خرید اینترنتی کتابهای دانشگاهی و غیردرسی که ذکر شد توجه نمایید

با آرزوی توسعه کتابخوانی در کشور عزیزمان یک کتابفروشی را نیز در زیر به شما معرفی می نمایید.

معرفی یک کتاب فروشی بسیار خوب برای خرید آنلاین کتاب

کتابسرای افشین باسابقه بسیار طولانی در فروش حضوری، هم اکنون در فروش آنلاین و اینترنتی کتابهای دانشگاهی و غیردرسی فعالیت می کند.

این کتابفروشی برای بیشتر رشته های دانشگاهی کتاب عرضه می کند و دارای پشتیبانی بسیار قوی و تخصصی برای خرید اینترنتی کتاب های دانشگاهی شما می باشد. بعلاوه به علت سابقه طولانی، کتابهای خود را از نشرهای دارای اعتبار تهیه می کند، به همین علت برای خرید اینترنتی کتابهای غیر درسی نیز می توانید روی این سایت حساب کنید. با آنالیز های اجرا شده می توانیم از این سایت به عنوان یک نمونه کار پیروز نام ببریم که تمامی موارد گفته شده را شامل می گردد.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 26 فروردین 1401 بروزرسانی: 26 فروردین 1401 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1962

به "5 نکته مهم برای خرید اینترنتی کتابهای دانشگاهی و غیردرسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 نکته مهم برای خرید اینترنتی کتابهای دانشگاهی و غیردرسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید