ویزای آمریکا: 13 دلیل برای سفر به تگزاس

به گزارش مجله مدیریت ناب، تگزاس یکی از ایالت های آمریکا است که در گذشته جزئی از مکزیک بود و در حال حاضر با جاذبه های متعدد تاریخی و فرهنگی نظیر موزه ها، کتابخانه ها، طبیعت بکر و... از گردشگران استقبال می نماید.

ویزای آمریکا: 13 دلیل برای سفر به تگزاس

اگر علاقمند به دریافت خدمات ویزای تضمینی آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور آمریکا از نیویورک، واشنگتن، لس آنجلس، سان فرانسیسکو و لاس وگاس دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

نویسنده آمریکایی، جان اشتاین بک (John Steinbeck)، تگزاس را به عنوان یک شهر عرفانی معرفی می نماید که شباهت زیادی به یک شهر مذهبی دارد. از جاذبه های طبیعی گرفته تا کباب هایی با شهرت دنیای را می توان در لیست طولانی و تقریبا بی نهایت جاذبه های تگزاس دید. در ادامه با ما همراه باشید تا تعدادی از این مکان های فوق العاده این شهر را به شما معرفی کنیم.

1. با تاریخ تگزاس آشنا شوید

تگزاس تنها شهر آمریکا است که در گذشته یک کشور بوده است. در تاریخ 2 مارس سال 1836، اعلامیه استقلال این شهر امضا شد و استقلال آن از مکزیک اعلام و جمهوری تگزاس از سال 1846 به عنوان یک کشور مجزا اعلام شد. این کشور حتی در لندن، پاریس و واشنگتن دی سی، سفارت داشت و همچنان دوم مارس را هر سال به عنوان روز استقلال جشن می گیرد.

2. میراث قهرمانان را جشن بگیرید

فقط چند روز پس از اعلامیه رسمی استقلال، یک محاصره 13 روزه به قتل عامی در جنگ آلامو منتهی شد. در این جنگ تعداد زیادی از ارتش مکزیک در برابر تعداد کم حدود 10 نفر از تگزاسی ها مبارزه کردند. آلامو را گرامی بدارید به یک شعار جنگی تبدیل شد که انقلاب تگزاس را در 21 آوریل سال 1836 رقم زد و استقلال این کشور را به عنوان یک جمهوری جدید تضمین کرد. مدافعان شجاع قلعه افرادی بودند که جانفشانی هایشان، آن ها را به قهرمانانی در تگزاس و تاریخ ملی تبدیل کرد.

3. از پارک ها و طبیعت تگزاس لذت ببرید

از سواحل جزیره پادره جنوبی (South Padre) گرفته تا Palo Duro Canyon نشان دهنده غنای جغرافیایی و تنوع آن است. تالاب سالت (Salt) در پلین کوستال شرقی واقع شده است و شامل صحراهای بی پایانی است که تا تگزاس غربی کشیده شده است. این ایالت، جاذبه های طبیعی متنوعی دارد که شامل 120 پارک، 5 جنگل و 14 پارک ملی می گردد.

4. از میراث ریاست جمهوری دیدن کنید

لیندون بی. جانسون (Lyndon Baines Johnson) یکی از پارک های تاریخی ملی در تگزاس است که به افتخار سی و ششمین رئیس جمهور آمریکا نامگذاری شد. جورج بوش پدر و پسر بعدها نیز از تگزاس برای ریاست جمهوری انتخاب شدند و هر سه نفر، کتابخانه های عظیمی را به این ایالت اهدا کردند. کتابخانه ریاست جمهوری LBJ در دانشگاه تگزاس واقع شده است و 45 میلیون صفحه اسناد تاریخی را در خود جای داده است. کتابخانه ریاست جمهوری جورج بوش در دانشگاه A & M تگزاس در کالج استیشن تگزاس واقع شده است، در حالیکه کتابخانه جورج دبلیو بوش در دانشگاه جنوبی متدیست در دالاس واقع شده است.

5. همه چیز در تگزاس عظیمتر از واقعیت است

تگزاس عظیم ترین ایالت قاره ای آمریکا است که مساحتی معادل 695،622 کیلومتر مربع دارد. محدوده این ایالت تقریبا معادل فرانسه و بخشی از انگلستان است. شهر دالهارت (Dalhart) در شمالی ترین نقطه این ایالت واقع شده است که فاصله آن نسبت به 5 مرکز استان، نزدیک تر از آستین (Austin) است.

6. زادگاه اسطوره های موسیقی

علاوه بر قهرمانان تاریخی، اسطوره های موسیقی متعددی تقریبا از هر ژانر در این ایالت زندگی می کردند. ویلی نلسون چهره موسیقی کانتری را تغییر داد؛ جنیس جاپلین نیز باعث شد جهت راک اند رول برای هنرمندان زنی همچون بیانسه، سلنا و... تسهیل گردد.

7. موسیقی زنده در آستین

آستین (Austin) به عنوان پایتخت موسیقی زنده در دنیا محسوب می گردد که مرکزی برای ظهور استعدادهای موسیقی به شمار می رود. آستین سیتی لیمیتز (Austin City Limits)، یک برنامه تلویزیونی عمومی است که از سال 1974 مشغول به کار شد و تا حد زیادی مسئولیت اسم و رسم شهر را بر عهده دارد، چراکه تنها شوی تلویزیونی است که مدال ملی هنر را دریافت نموده است. آستین به شهر جشنواره نیز معروف است و هزاران جهانگرد هر سال برای دیدن این جشنواره ها راهی این محل می شوند.

8. تکنولوژی پیشرفته و سفر فضایی

جشنواره SXSW آستین، حوزه فعالیت خود را از موسیقی فراتر برده و در سال های اخیر به فیلم و رسانه های تعاملی نیز اختصاص دارد که آخرین تکنولوژی های نوآورانه را به نمایش می گذارد. اما اینجا تنها شهر مختص به تکنولوژی نیست، هیوستون محل قرارگیری ناسا است که مسئولیت برنامه فضایی غیرنظامی آمریکا را بر عهده دارد. شما می توانید از پشت صحنه سفرهای فضایی ناسا، محل کنترل ماموریت ناسا، کنترل ماموریت بین المللی و آموزش فضانوردان دیدن کنید.

9. بهشتی برای عشاق موزه

از موزه ملی جنگ پاسیفیک (Pacific War) در شهر کوچک فردریکسبرگ تا موزه علم و طبیعت پورت در دالاس، تقریبا هر شهری در تگزاس یک چشمه از غنای فرهنگی آن را به نمایش می گذارد که برای هر گروه سنی جالب و مفرح خواهد بود. موزه تاریخ ایالت تگزاس باب بولاک (Bob Bullock Texas State History Museum)، موزه طبقه ششم (Sixth Floor)، سایت محل قتل جان اف کندی در 22 نوامبر سال 1963 نیز برای افراد عاشق موزه سرگرم نماینده است.

10. مقصدی هنری برای هواداران ژانرهای هنری

موزه های هنری متعددی در تگزاس وجود دارد که شامل هنرهای معاصر در موزه مارفا (Marfa) درباره پایه گذاری Chinati، بلانتون (Blanton) در آستین و کیمبل (Kimbell) در فورت ورث می گردد که به واسطه مجموعه ای گسترده از آثار اروپایی معروف هستند. مجموعه های عظیم تر را می توانید در موزه هنرهای زیبا در هیوستون و موزه هنر دالاس پیدا کنید که شما را به وجد خواهد آورد.

11. کباب هایی با شهرت دنیای

بعد از آنکه از تماشای آثار هنری لذت بردید، می توانید گرسنگی خود را با کباب های معروف تگزاس رفع کنید. در صف باربیکیوی مشهور فرانکلین بایستید، یا به باربیکیوی بلک در لوکهارت سر بزنید. این ها ارزش در صف ایستادن و انتظار را دارند.

12. تکس-مکس را امتحان کنید

تگزاس با اینکه استقلال خود را از مکزیک اعلام نموده، اما ساکنان اسپانیایی زبان آن بخش جدایی ناپذیر این جمهوری باقی مانده اند و 2 فرهنگ تا به امروز در هم آمیخته است. تکس-مکس (Tex-Mex) از غذاهای ترکیبی آمریکایی و مکزیکی است که از فرهنگ Tejano گرفته شده است. فاجیتاس، بوریتو، ناچوس و... را می توانید در مکان های تاریخی نظیر Matts El Rancho امتحان کنید. صبحانه تاکو را نیز از دست ندهید.

13. قهوه های تگزاس را میل کنید

تگزاس یکی از پیشروهای قهوه در دنیا به شمار می رود. Houndstooth Coffee این ماجرا را در سال 2010 تغییر داد و انقلابی در کل تگزاس به وجود آورد. شون هنری مالک این قهوه خانه، خود را موظف کرد یک محل اجتماع برای مردم آستین بسازد تا در آن گرد هم جمع شده و بهترین قهوه کشور را میل نمایند. باریستاها با استفاده از دانه های قهو ه محلی، قهوه را به روش های متعددی تهیه می نمایند. این قهوه خانه در حال حاضر، 4 شعبه در آستین و دالاس دارد. شهرهای دیگری مانند سان آنتونیو نیز به تبعیت از آن ها پرداخته اند. مغازه های مستقل زیادی نیز هر روز به این عرصه وارد می شوند.

منبع: کجارو
انتشار: 7 تیر 1400 بروزرسانی: 7 تیر 1400 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1621

به "ویزای آمریکا: 13 دلیل برای سفر به تگزاس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویزای آمریکا: 13 دلیل برای سفر به تگزاس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید