یک ساز الکترونیک در موسیقی نواحی موضوع یک جشنواره شد!

به گزارش مجله مدیریت ناب، یکی از پژوهشگران و نوازندگان شناخته شده موسیقی نواحی جنوب کشورمان از برگزاری یک جشنواره با موضوع یک ساز الکترونیک تازه اختراع شده اطلاع داد.

یک ساز الکترونیک در موسیقی نواحی موضوع یک جشنواره شد!

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران به نقل از مشاور رسانه ای پروژه، محسن شریفیان نوازنده نی انبان ایرانی از برگزاری اولین دوره جوایز لیانیک در زمستان 1400 اطلاع داد.

این آهنگساز بوشهری در 30 دی سال گذشته برای نخستین بار از نی انبان الکترونیک ایرانی با نام لیانیک که حاصل پژوهش و همکاریاش با یک تیم مهندسی بود، رونمایی کرد و اکنون بر آن شده است تا پس از گذشت یک سال از راه اندازی خط فراوری این ساز و با توجه به استقبال علاقمندان به نوا ها و آوا های جنوبی از لیانیک (نی انبان الکترونیک) به منظور ارتقای کیفی نحوه نوازندگی با این ساز و ترغیب هنرمندان و هنرجویان برای اشتراک تجربیات و پرورش استعداد ها و توانایی هایشان، اولین رویداد جوایز لیانیک را برگزار کند.

این پژوهشگر موسیقایی، نوآوری و ایده پردازی در آهنگسازی، اجرا، تلفیق و حفظ موسیقی بومی را از دستاورد های این رویداد هنری بر شمرد و گفت: جوایز لیانیک بصورت نقدی و برای 4 اثر برگزیده در نظر گرفته شده است. علاقمندان برای شرکت در این رقابت، مهلت دارند آثار خود بصورت یک ویدیوی یک دقیقه ای را از 30 دی تا 10 بهمن به اشتراک بگذارند.

وی اضافه نمود: آثار ارسالی به وسیله هیأت داوران متشکل از محسن حیدریه، قاسم احمدی زاده (خارگی)، اصغر جاشویی، ایمان سیاه پوشان و بابک شهرکی و در بخش جوان به وسیله ساناز یوسفی، لیانا شریفیان، مجتبی شکوهی، رسول نصیری و بردیا بهرام نژاد داوری و سپس با توجه به رأی بازدیدکنندگان انتخاب خواهند شد.

محسن شریفیان دبیر این جشنواره از لیانیک به عنوان اولین ساز الکترونیک موسیقی نواحی ایران یاد می نماید که با توجه به تحولات دنیا معاصر و پیشرفت های دنیای دیجیتال نو می تواند آغازگر راهی نو در حوزه موسیقی و عرضه آن به مخاطبان باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 اسفند 1400 بروزرسانی: 19 اسفند 1400 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1934

به "یک ساز الکترونیک در موسیقی نواحی موضوع یک جشنواره شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک ساز الکترونیک در موسیقی نواحی موضوع یک جشنواره شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید