یک ایرانی به قهرمانی سری آ ایتالیا رسید

به گزارش مجله مدیریت ناب، حضور یک مربی ایرانی در کادرفنی تیم زنان رم و کسب نخستین قهرمانی تاریخ این باشگاه در رقابت های سری آ، اتفاق جالب توجهی محسوب می گردد.

یک ایرانی به قهرمانی سری آ ایتالیا رسید

به گزارش خبرنگاران تیم فوتبال زنان رم توانست در این فصل از رقابت های سری آ ایتالیا، به پنج سال سلطه یوونتوس بر این رقابت ها سرانجام داده و برای نخستین بار در تاریخ خود، در بالاتری سطح از مسابقات باشگاهی فوتبال زنان این کشور، جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

نکته ای که باعث می گردد این دستاورد بزرگ مورد توجه قرار بگیرد، حضور یک ایرانی در جمع کادرفنی تیم زنان رم است. علی عابدی که چندی سالی است در کشور ایتالیا مشغول مربیگری است، آنالیزور جالوروسی ها در این فصل بوده و نقش بسزایی در این قهرمانی دارد.

عابدی که قبل تر در جریان جلسات میان مدیران استقلال و استراماچونی نامش را به عنوان مترجم فدریکو پاستورلو شنیده بودیم، یکی از اعضای کادرفنی آلساندرو اسپونا بوده که به عنوان دستیار تکنیک و تاکتیک و بعلاوه آنالیزور، در باشگاه رم مشغول فعالیت است.

تیم زنان رم پیش از این توانسته بود در 2 سال پیاپی عنوان قهرمانی جام حذفی ایتالیا را از آن خود کند و حتی سال جاری برای نخستین بار در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا نیز شرکت نموده بود و در مرحله یک هشتم نهایی برابر بارسلونا تن به شکست داده بود.

درباره جالوروسی ها می توان گفت که بازی های خانگی آنها در ورزشگاه تره فونتانه برگزار می شد که در هر مسابقه میانگین 4 هزار نفر، دیدارهای این تیم را از نزدیک دیدن می کردند.

در مسابقه رفت رمی ها برابر بارسلونا از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا که در ایتالیا برگزار گردید، نزدیک به 35 هزار نفر برای تشویق جالوروسی ها به ورزشگاه المپیک رم آمدند که یک رکورد و دستاورد منحصربفرد برای این تیم محسوب می گردد.

در این تیم پنج بازیکن خارجی حضور دارند که البته برخی از آن ها برای تیم زیر 19 سال رم بازی می نمایند. جالب اینکه تیم زیر 19 سال زنان رم توانستند عنوان قهرمانی را کسب نمایند و تیم های زیر 17 و زیر 15 سال جالوروسی به فینال راه یافته اند و رمی ها شانس قهرمانی در چهار رده مختلف بانوان را دارند.

در سرانجام باید اعلام نمود که رمی ها در فاصله 3 هفته تا سرانجام این فصل از سری آ، توانست عنوان قهرمانی خود را مسجل کند و به یک دستاورد بزرگ برسند و علی عابدی که مدرک B یوفا را دارد و تنها عضو ایرانی اتحادیه مربیان ایتالیا محسوب می گردد، در این قهرمانی نقش مهمی داشته است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 31 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1402 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 2196

به "یک ایرانی به قهرمانی سری آ ایتالیا رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک ایرانی به قهرمانی سری آ ایتالیا رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید