کدورت آب با دستگاه ساخت داخل سنجیده شد

به گزارش مجله مدیریت ناب، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، توحید خراسانی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: این شرکت توانسته است دستگاهی را طراحی کند که به صورت الکترواپتیک عمل می نماید؛ به عبارت دیگر ترکیبی از الکترونیک و اپتیک در این دستگاه به کار برده شده است.

کدورت آب با دستگاه ساخت داخل سنجیده شد

وی درباره چگونگی کارکرد این دستگاه نیز شرح داد: با استفاده از این دستگاه نوری به آب تابانده می گردد، سپس این نور با برخورد به آب دچار پراکندگی شده و این دستگاه با استفاده از نرم افزاری که در آن طراحی و نوشته شده است میزان پراکندگی نور را تعیین می نماید.

این فعال فناور با اشاره به کارکردهای این دستگاه اعلام کرد: هر قدر میزان املاح و ذرات موجود در آب بیشتر باشد میزان پراکندگی نور تابیده شده نیز بیشتر خواهد بود و این دستگاه براساس استانداردی که برای آن تعریف شده است میزان پراکندگی نور تابیده شده را محاسبه و میزان کدورت آب را اندازه گیری می نماید.

به گفته مدیرعامل شرکت دانش بنیان، 2 کشور آمریکا و آلمان فراوریکننده اصلی این دستگاه هستند که دستگاه ساخت کشور آمریکا چیزی در حدود 30 میلیون و دستگاه ساخت کشور آلمان قیمتی در حدود 20 میلیون تومان قیمت دارند.

وی درباره کاربرد این دستگاه گفت: کاربرد این دستگاه در اداره های آب منطقه ای و شرکت های آب و فاضلاب است که در این مجموعه ها سنجش میزان کدورت آب از اهمیت زیادی برخوردار است.

خراسانی با بیان این که با فراوری این دستگاه برای 6 نفر اشتغال ایجاد شده است، درباره قیمت تمام شده این دستگاه گفت: قیمت دستگاه کدورت سنج ساخت این شرکت چیزی در حدود 8 میلیون تومان است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 587

به "کدورت آب با دستگاه ساخت داخل سنجیده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدورت آب با دستگاه ساخت داخل سنجیده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید