چین سال 2017 را با مه دود فراگیر آغاز می نماید

به گزارش مجله مدیریت ناب، پکن و سایر شهرها در سراسر شمال و مرکز چین روز دوشنبه 2 ژانویه (12 دی) با مه دود غلیظ پوشیده شدند و مقامات مجبور شدند چندین پرواز را به تأخیر بیندازند و بزرگراه ها را ببندند.

چین سال 2017 را با مه دود فراگیر آغاز می نماید

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش آسوشیتدپرس اداره حفاظت از محیط زیست شهرداری پکن به خاطر آلودگی شدید هوا وضعیت هشدار نارنجی را برای سه روز دیگر تمدید کرد. در ابتدا پیش بینی شده بود که مه دود پکن تا روز دوشنبه رفع گردد.

وضعیت هشدار نارنجی سومین سطح هشدار در نظام چهار رده ای آلودگی هوا در چین است که بالاترین و چهارمین سطح آن وضعیت هشدار قرمز است. 25 شهر در روز یکشنبه به علت مه دود وضعیت هشدار قرمز اعلام کردند که دستوراتی برای بستن کارخانه ها، مدارس و محل های ساخت وساز را به دنبال دارد.

میزان های آلودگی هوا در شمال چین به چندین برابر میزان ایمن بر اساس درجه بندی سازمان دنیای بهداشت یعنی 25 میکروگرم در مترمکعب PM 2.5 - ذرات ریز معلق سمی که به بافت ریه آسیب می رسانند، رسیده است. میزان این ذرات تا بعدازظهر روز دوشنبه در چندین شهر در ایالت شمای هبئی به بالای 400 رسیدند.

بزرگراه ها در شهر شیجاژوانگ، مرکز استان هبئی و چندین شهر دیگر به طور موقتی بسته شدند.

مقامات در شهر ژنگ ژو در مرکز چین روز سه شنبه به دانش آموزان از مهدکودک تا دبیرستان دستور دادند به علت مه دود در خانه بمانند.

بیش از 300 پرواز در شهر تین جیان در شمال چین روز یکشنبه به علت کاهش میدان دید لغو شدند.

چین مدت هاست که با یکی از بدترین آلودگی های هوا در دنیا روبرو است و اتکای آن به زغال سنگ برای فراوری انرژی و کارخانه های فراوریی و نیز شمار زیاد ماشین های قدیمی با کارآمدی پایین در خیابان ها مسئول این وضعیت دانسته شده است.

پژوهشگران در انستیتوی ماکس پلانک آلمان تخمین زده اند که مه دود هر سال در چین به مرگ زودرس 1.4 میلیون نفر می انجامد و گروه غیرانتفاعی Bereckly Earth در کالیفرنیا این رقم را بالاتر در حد 1.6 میلیون نفر برآورد می نماید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 423

به "چین سال 2017 را با مه دود فراگیر آغاز می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین سال 2017 را با مه دود فراگیر آغاز می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید