چگونه با تلفن همراه از مراسم آتش بازی عکس های بهتری بگیریم؟

به گزارش مجله مدیریت ناب، در قرن نوزدهم میلادی عکاسی یک شغل پرخطر محسوب می شد. عکاسان مجبور بودند که با استفاده از دوربین های اولیه خود اقدام به عکاسی کنند. علاوه بر زحمت زیاد برای ثبت عکس، عکاسان همچنین مجبور بودند تا با استفاده از مواد شیمیایی گوناگون عکس های گرفته شده را چاپ کنند. البته وجود مواد شیمیایی محدود به چاپ عکس نمی شد و همان گونه که در فیلم های قدیمی دیده اید عکاسان برای استفاده از فلش دوربین و نورانی کردن محیط عکس در محیط های تاریک هم مجبور بودند که از پودرهای شیمیایی خاصی استفاده کنند.

چگونه با تلفن همراه از مراسم آتش بازی عکس های بهتری بگیریم؟

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

نحوه کار فلش های عکاسی قدیمی به این صورت بود که عکاس ها در زمان ثبت عکس، ابتدا پودر خاصی را آتش می زدند، زمانی که این پودر آتش می گرفت همراه با ایجاد صدایی بلند نور خیره کننده ای را از خود ساطع می کرد. امروزه هم از این پودرها برای ساخت لوازم مورد نیاز در مراسم آتش بازی استفاده می شود.

حالا که صحبت از مراسم آتش بازی شد بد نیست که به این نکته هم اشاره کنیم که عکاسی از این مراسم به سادگی آنچه که فکر می کنید نیست. در زمان عکاسی از مراسم آتش بازی توجه کردن به زمان ثبت عکس، محل ثبت عکس و نحوه کادربندی بسیار مهم است.

در این مراسم در واقع عکاس سعی می کند که از نور حاصل از انفجار وسایل آتش بازی در آسمان شب عکاسی کند. البته سخت بودن عکاسی از این مراسم به این معنا نیست که قید عکاسی از آن را بزنید، بلکه می توانید تنها با دانستن چند نکته ساده و به کار بردن آن ها در زمان عکاسی از این مراسم، عکس های قشنگ تری را ثبت کنید.

قدم اول؛ محل درست را پیدا کنید

اولین نکته در رابطه با عکاسی از مراسم آتش بازی این است که کمی وقت بگذارید و محل عکاسی را بررسی کنید. در این بررسی باید متوجه شوید که وسایل آتش بازی از کجا به سمت آسمان شلیک خواهند شد و همچنین باید به فکر شناسایی بهترین محل برای ثبت عکس از این مراسم باشید.

در بهترین حالت باید محلی را پیدا کنید که علاوه بر ثبت انفجارهای نورانی به بهترین حالت ممکن، قسمتی از مناظر وجود در آن محل را هم در کادر عکس خود داشته باشید. به عنوان نمونه عکس های زیر به گونه ای ثبت شده اند که علاوه بر ثبت انفجارها قسمتی از محیط ثبت عکس را هم نشان می دهند. عکس سمت چپ به گونه ای ثبت شده است که علاوه بر مراسم آتش بازی، دیزنی لند را هم نشان می دهد. عکس دوم از مراسم آتش بازی در ساحل ثبت شده است.

یک نکته مهم در زمان ثبت عکس از مراسم آتش بازی این است که تا جایی که امکان دارد باید موبایل خود را به صورت ثابت نگه دارید. در بهترین حالت، شما می توانید تلفن همراه خود را بر روی سه پایه ببندید و به عکاسی از مراسم آتش بازی بپردازید. اگر سه پایه عکاسی ندارید، می توانید تلفن همراه خود را بر روی سطح پایداری قرار دهید تا از تکان خوردن آن در زمان ثبت عکس جلوگیری کنید.

چون این مراسم در شب انجام می شود تکان خوردن دوربین در زمان ثبت باعث می شود که عکس های ثبت شده حالت تار پیدا کنند؛ تار شدن عکس ها در تلفن های همراهی که لرزش گیر تصویر ندارند بیشتر رخ می دهد.

  • چگونه با آیفون عکس های بهتری بگیریم؟

قدم دوم؛ دوربین خود را تنظیم کنید

بعد از پیدا کردن بهترین محل برای ثبت عکس، حالا دو راه پیش رو دارید. در راه اول می توانید دوربین خود را بر روی حالت اتوماتیک گذاشته و به عکاسی از مراسم آتش بازی بپردازید، به امید اینکه بعضی از عکس های گرفته شده بسیار خوب ثبت شوند. در حالت دوم می توانید خود کنترل دوربین را بر عهده بگیرید و با گذاشتن آن بر روی حالت دستی (Manual) و تنظیم آن، بهترین عکس های ممکن را ثبت کنید. اگر حالت دوم را انتخاب می کنید باید قادر باشید پارامترهای زیر را خود تنظیم کنید.

سرعت شاتر: این پارامتر مشخص می کند که سنسور دوربین شما چه مدت زمانی در معرض نور قرار بگیرد. هر چقدر که این سرعت بیشتر (عدد های بزرگتر) باشد سنسور دوربین به مدت بیشتری در معرض نور قرار می گیرد. البته اگر این مقدار زمان از حد خاصی بیشتر باشد به جای ثبت انفجار های مراسم آتش بازی، تنها رد نورهای حاصل از انفجارها در عکس ثبت خواهد شد. انتخاب عددی بین 1.8 تا 1.2 ثانیه می تواند نتایج رضایت بخشی را به همراه داشته باشد.

ISO: این پارامتر در واقع حساسیت سنسور دوربین به نور را مشخص می کند. انتخاب مقادیر بالا برای این پارامتر در کنار افزایش حساسیت سنسور دوربین به نور، باعث می شود که عکس ثبت شده دارای نویز باشد. در زمان عکاسی از مراسم آتش بازی انتخاب مقداری بین 100 تا 200 برای ISO می تواند رضایت بخش باشد. البته باید به این نکته هم توجه کرد که مشخص میزان حساسیت ایدئال برای عکاسی از این مراسم، از دوربینی به دوربین دیگر متفاوت است چون که دوربین های تلفن همراه دارای اندازه دیافراگم متفاوتی هستند.

فوکوس: در زمان عکاسی باید متوجه شوید که تلفن همراه شما به چه صورتی فوکوس کرده است. با وجود اینکه تلفن های همراه از سیستم فوکوس اتوماتیک بهره می برند، اما ممکن است که در زمان ثبت عکس این سیستم فوکوس قادر به فوکوس به بهترین حالت ممکن نباشد. در این حالت شما باید فوکوس دوربین را تنظیم کنید. برای این کار یا فوکوس را به گونه ای انتخاب کنید که انفجار های ناشی از تصاویر آتش بازی به بهترین شکل ممکن ثبت شوند یا اینکه فوکوس را بر روی مقادیر نزدیک به بی نهایت قرار دهید.

تراز سفیدی: در زمان عکاسی از این مراسم، این پارامتر را بر روی اتوماتیک (Automatic) قرار دهید.

استفاده از فلش: در زمان عکاسی نیاز به استفاده از فلش ندارید پس آن را خاموش کنید.

دارندگان تلفن های همراه آیفون در صورتی که از اپ پیش فرض دوربین این تلفن همراه برای ثبت عکس استفاده کنند، نمی توانند تمامی تنظیمات دوربین را به صورتی که گفته شده است، تغییر دهند. در این حالت می توان برای ثبت عکس از اپ های عکاسی دیگری که توسط توسعه دهندگان دیگر ارائه شده است، استفاده کرد.

اگر که مایل به استفاده از اپ های دیگر نیستید و می خواهید که تنها با استفاده از اپ پیش فرض دوربین به ثبت عکس بپردازید در این حالت می توانید از حالت عکاسی پیاپی (Burst Mode) آیفون استفاده کنید. برای فعال شدن این حالت انگشت خود را بر روی دکمه شاتر قرار دهید تا آیفون به صورت اتوماتیک شروع به عکاسی پیاپی کند و بعد از ثبت عکس بهترین عکس ثبت شده را انتخاب کنید.

برای تنظیم کردن فوکوس در اپ پیش فرض دوربین می توانید با نگه داشتن انگشت خود در کادر ثبت عکس، بر روی جایی که مد نظرتان هست فوکوس کنید. این کار علاوه بر تنظیم محل فوکوس در آن نقطه، میزان نوردهی عکس را هم با توجه به همان نقطه تنظیم می کند. بعد از انتخاب نقطه مورد نظر در صورتی که نوردهی تنظیم شده باب میل شما نیست، می توانید بعد از انتخاب محل فوکوس، با حرکت انگشت خود به سمت بالا یا پایین میزان نوردهی دلخواه خود را تنظیم کنید.

  • تجربه عکاسی از دنباله دار نئووایز با هواوی P40 پرو

قدم سوم؛ عکس را بگیرید

در هنگام عکاسی از مراسم آتش بازی زمان ثبت عکس بسیار مهم است. در واقع تفاوت میان یک عکس عالی و یک عکس عادی در مراسم آتش بازی را زمان ثبت عکس مشخص می کند. در بهترین حالت شما باید دکمه شاتر دوربین را درست قبل از انفجار وسایل آتش بازی در آسمان، فشار دهید. با انجام این کار شما قادر خواهید بود که انفجار زیبایی از وسایل آتش بازی را در آسمان شب ثبت کنید.

در زمان ثبت عکس شما باید با استفاده از سعی و خطا سعی کنید تا سرعت شاتر در مناسب ترین حالت ممکن تنظیم کنید چون که بعضی از وسایل آتش بازی در مقایسه با دیگر وسایل، سرعت انفجار کمتری را دارند.

همان گونه که در قدم اول گفته شد، در زمان ثبت عکس باید سعی کنید که دوربین خود را به پایدارترین حالت ممکن نگه دارید. برای جلوگیری از تکان خوردن دوربین در زمان فشردن دکمه شاتر، می توانید از تایمر موجود در اپ دوربین استفاده کنید. استفاده از تایمر علاوه بر از بین بردن تکان احتمالی در زمان فشردن دکمه شاتر باعث می شود که کنترل کمتری بر روی زمان ثبت عکس داشته باشید.

البته به این نکته هم توجه کنید که بعضی از دوربین ها به صورت اتوماتیک میزان تأخیر زمانی اندکی را بین زمان فشار دادن دکمه شاتر و زمان ثبت عکس قرار می دهند، تا از تار شدن عکس به خاطر تکان خوردن دوربین در اثر فشار داده شدن دکمه شاتر جلوگیری کنند.

تا جایی که می توانید به ثبت عکس از این مراسم بپردازید تا حداقل تعدادی از عکس ها آن گونه که می خواهید از آب دربیایند.

قدم چهارم؛ همه چیز را فراموش کنید و از مراسم لذت ببرید

باید در آخر خاطر نشان کرد که از قلم نیاندازید مراسم آتش بازی را تماشا کنید و از آن لذت ببرید. به طور حتم این مراسم به گونه ای نیستند که هر شب شاهد رخ دادن آن ها باشیم. در بهترین حالت به شما توصیه می کنیم که در ابتدای مراسم چندین عکس ثبت کنید و بعد به طور کل تلفن همراه خود را فراموش کنید و از منظره لذت ببرید؛ به خصوص اگر در مراسمی دسته جمعی و همراه با دوستان تان شرکت می کنید.

  • 5 عادت اشتباه استفاده از گوشی هوشمند که باید از آن ها دست بکشیم

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1112

به "چگونه با تلفن همراه از مراسم آتش بازی عکس های بهتری بگیریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه با تلفن همراه از مراسم آتش بازی عکس های بهتری بگیریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید