پورشه 911 هم تسلیم هیبریدی ها شد ، گزارش تصویری
به گزارش مجله مدیریت ناب، پورشه به تازگی از فیس لیفت 911 نسل 992 رونمایی نموده که لقب اولین 911 پلاگین هیبریدی تاریخ را یدک می کشد. عبارت پلاگین هیبریدی برای خودرویی مثل 911 که تماماً احتراق داخلی بوده و در این چند سال از داشتن موتوربرقی اجتناب می کرد، بسیار مهم و خاص تلقی می گردد.
امیرمسعود عابدین- بالاخره 911 هم هیبریدی می گردد. پورشه برای سال 2025، مدل نو 911 کررا GTS را با موتور الکتریکی و یک توربوشارژر برقی عرضه می نمایدتا قدرت را به 532 اسب بخار و گشتاور را به 608 نیوتون متر برساند. این خودرو قرار است قبل از انتها سال وارد بازار گردد.
کررا GTS به جای پیشرانه 3 لیتری قدیمی (که در سایر مدل های 911 ادامه خواهد داشت) از پیشرانه 3.6 لیتری شش سیلندر تخت نو استفاده می نماید. این موتور به تنهایی 478 اسب بخار قدرت و 569 نیوتون متر گشتاور فراوری می نماید که نسبت به موتور قبلی GTS حدود 5 اسب بخار بیشتر قدرت دارد. سیستم هیبریدی این امکان را به پورشه می دهد تا تنظیمات تویین توربو را برای توربوشارژر برقی کنار بگذارد. این موتور می تواند برای پاسخ دهی سریع، توربو را خیلی سریع به سمت بالا بچرخاند و تأخیر توربو را تا حد زیادی به حداقل برساند.
بعلاوه یک دستگاه موتور 32.6 اسب بخاری بین موتور شش سیلندر تخت و جعبه دنده هشت سرعته دوکلاچه قرار گرفته است. هر دو از یک باتری بسیار کوچک 1.9 کیلووات ساعتی استفاده می نمایند که در زیر کاپوت جلویی واقع شده است، جایی که باتری 12 ولتی به طورمعمول در سایر مدل های 911 واقع شده است.
به گزارش خبرنگاران ، در مجموع، کررا GTS نو 46 کیلوگرم بیشتر از مدل قبلی وزن دارد که بخشی از آن به تجهیزات استاندارد اضافه شده از جمله فرمان پذیری چرخ عقب مربوط می گردد، اما قدرت اضافه شده این افزایش ورن را جبران می نماید. این اولین مدل 911 کررا است که در محدوده شتاب گیری صفر تا صد زیر 3 ثانیه قرار می گیرد. علاوه بر سیستم T-Hybrid، کررا GTS دارای فلپ های آئرودینامیکی فعال نو در جلو برای بهبود خنک سازی مورد احتیاج است.
در کابین خودرو، بزرگ ترین بهبود و تغییر، کیلومترشمار کاملاً نو و تماماً دیجیتالی است و به این معنی است که کیلومتر شمار آنالوگ بالاخره از بین رفته است. سایر بخش های کابین بدون تغییر در این مدل حضور دارند.
مدل پایه کررا نیز برای سال 2025 با توربوها و اینترکولرهای مدل های قبلی GTS و توربو به روز شده است. همان به روزرسانی های قبلی برای نسخه پایه کررا اعمال می گردد با این تفاوت که فلپ های خنک نماینده فعال را ندارند.
برای سال 2025، نسخه پایه کررا و کررا GTS تنها مدل های فیس لیفت شده موجود هستند، اگرچه موارد بیشتری نیز در پی خواهند داشت. پورشه فعلاً کررای پایه را به عنوان مدل کوپه یا کابریولت دیفرانسیل عقب عرضه می نماید، درحالی که کررا GTS به عنوان نسخه های کوپه، کبریولت دیفرانسیل عقب، چهارچرخ محرک یا تارگای چهارچرخ محرک عرضه خواهد شد. مدل های توربو و توربو S و GT3 RS برای سال 2025 نیز ادامه خواهند داشت.
قیمت ها به طورکلی افزایش می یابد، به طوری که کررا پایه از 116,050 دلار به 122,095 دلار (معادل 7 میلیارد و 200 میلیون تومان) و کررا GTS از 152,550 دلار به 166,895 دلار (معادل 9 میلیارد و 850 میلیون تومان) افزایش یافته است.
منبع: Motor1
54322
منبع: خبرآنلاین