پلیس: هر حیوانی که داخل خودرو رها باشد مشمول برخورد می گردد

به گزارش مجله مدیریت ناب، رییس پلیس راهور تهران عظیم درباره برخورد پلیس با سگ گردانی در خودرو گفت: این موضوع در دستورکار پلیس است و روزانه با آن برخورد می گردد و نه فقط سگ که هر حیوانی که داخل خودرو رها باشد مشمول این برخورد می گردد چرا که باعث پرت شدن حواس راننده می گردد. جابجایی حیوان در خودرو باید در جعبه و باکس مخصوص باشد و نباید حیوان در خودرو رها باشد.

پلیس: هر حیوانی که داخل خودرو رها باشد مشمول برخورد می گردد

به گزارش ایسنا، سردار محمدحسین حمیدی در نشست خبری که صبح امروز در محل ستاد راهور فاتب برگزار گردید، به تشریح بعضی از اقدامات پلیس راهور تهران عظیم پرداخت و گفت: با اتمام تعطیلات 6 روزه، شهروندان باید بدانند که از امروز با عادی شدن تردد ها شرایط ترافیکی نسبت به چند روز قبل افزایش قابل توجهی داشته است.

وی ادامه داد: اجرای طرح ترافیک هم از سر گرفته شده و طرح ممنوعیت تردد شبانه هم به قوت خود ادامه دارد و از ساعت 22 تا سه بامداد اجرا می گردد.

وی در خصوص جریمه خودرو های فاقد معاینه فنی هم گفت: در ایام تعطیلات شش روزه به علت تعطیلی مراکز معاینه فنی، اعمال قانون صورت نگرفت، ما سعی می کنیم تا سرانجام امروز هم این خودرو های فاقد معاینه فنی جریمه نشوند و یک روز هم ارفاق می کنیم، اما با توجه به بازگشایی این مراکز ضروری است خودرو ها حتما معاینه فنی دریافت نمایند.

حمیدی در خصوص اهم اقدامات پلیس راهور فاتب در سال 1400 هم گفت: 98 هزار و 311 موتورسیکلت سوار در قالب طرح موتور یار در امسال تحت آموزش قرار گرفتند که علی رغم افزایش استفاده از موتورسیکلت، باعث کاهش دو درصدی تصادفات موتور در امسال شده است.

وی ادامه داد: بعلاوه برطرف 76 نقطه حادثه خیز از 535 نقطه شناسایی در سه ماهه نخست امسال اجرا شده است.

به گفته رییس پلیس راهور ناجا، اجرای طرح برخورد با تخلفات پوشش پلاک هم به جد ادامه دارد و تا به امروز بیش از 44 هزار و 497 خودرو اعمال قانون و 760 دستگاه وسیله نقلیه توقیف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 40 رشد داشته است.

حمیدی از تشدید برخورد با تخلفات حادثه ساز معابر عظیمراهی با استفاده از تیم های نامحسوس جهت کاهش تصادفات هم اطلاع داد و گفت: 2818 نفر از رانندگان پرخطر احضار شده و اخذ تعهد از آنان در قالب قرارگاه کنترل سرعت اجرا شده است.

حمیدی در خصوص ترخیص موتورسیکلت و خودرو های رسوبی با تسهیلات ویژه هم گفت: در سال 1400 تعداد 5893 موتورسیکلت و 720 خودروی رسوبی ترخیص شده است.

رییس پلیس راهور ناجا ادامه داد: برخورد با تخلفات حادثه ساز 14 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است. بعلاوه تصادفات منجر به فوت در 3 ماهه نخست امسال برای سومین سال متوالی علی رغم افزایش استفاده از وسایل نقلیه شخصی کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: میانگین زمان رسیدگی به تصادفات از 12 دقیقه به ده و نیم دقیقه کاهش یافته است.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص موتورسواری زنان هم گفت: معیار برای ما داشتن گواهینامه موتورسیکلت است و هر فردی که فاقد گواهینامه باشد با آن برخورد می کنیم. در خصوص موتورسواری زنان موارد محدود است که با آن برخورد شده و وسیله هم توقیف شده است. اما هرکسی گواهینامه موتورسیکلت داشته باشد می تواند با موتور رانندگی کند.

منبع: فرارو
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1690

به "پلیس: هر حیوانی که داخل خودرو رها باشد مشمول برخورد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلیس: هر حیوانی که داخل خودرو رها باشد مشمول برخورد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید