پارس جنوبی با فراوری روزانه 700 میلیون مترمکعب گاز به استقبال زمستان می رود

به گزارش مجله مدیریت ناب، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از آمادگی کامل برای فراوری روزانه گاز به اندازه 700 میلیون متر مکعب در زمستان اطلاع داد.

پارس جنوبی با فراوری روزانه 700 میلیون مترمکعب گاز به استقبال زمستان می رود

به گزارش گروه استان های خبرنگاران از بوشهر، محمد مشکین فام مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در جریان بازدید هفتگی از طرح های در حال انجامی این شرکت، گفت: برای فراوری گاز از 37 سکوی دریایی پارس جنوبی به مقدار 700 میلیون متر مکعب در روز آمادگی کامل داریم.

او شروع فراوری از ردیف اول تصفیه گاز پالایشگاه فاز 14 پارس جنوبی را به عنوان اولویت نخست مجموعه طرح های در حال انجام مطرح نمود و اضافه کرد: در ابتدای سال جاری وقفه ای کوتاه در کار ها ایجاد شد که برنامه های توسعه را مختل کرد، اما با کوشش مضاعف کارفرما و پیمانکاران، فعالیت های خوبی اجرا شده است و در حال جبران تاخیر ها هستیم و قولی را که به شرکت ملی نفت ایران و وزارت نفت مبنی بر تحقق فراوری از پالایشگاه فار 14 در انتها آذر سال جاری داده ایم، به طور جدی دنبال می کنیم.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس طرح رو به انتها خط لوله انتقال میعانات گازی سایت دو پارس جنوبی به منطقه پارس یک را از مهم ترین برنامه های درحال اجرا برشمرد و بیان نمود: با تکمیل این طرح، میعانات گازی پالایشگاه های سایت دو پارس جنوبی به وسیله یک خط لوله با ظرفیت هزار متر مکعب برساعت به سایت یک و تاسیسات ذخیره سازی میعانات گازی موجود در این منطقه منتقل می گردد.

بیشتر بخوانید

مشکین فام اضافه کرد: این طرح شامل نزدیک به 60 کیلومتر خط لوله 32 اینچ و یک ایستگاه پمپاژ است و فعالیت های مناسبی در زمینه تکمیل آن انجام گرفته است و امیدواریم تا انتها آبان سال جاری، این خط لوله تکمیل گردد و بتوانیم میعانات پالایشگاه های سایت دو را به سایت یک منتقل کنیم.

او به دیگر طرح در حال انجام در منطقه پارس جنوبی اشاره نمود و ادامه داد: در بندر سیراف پارس تنگنا های جزیی وجود داشت که در حال رفع شدن است و فعالیت ها به طور جدی دنبال می گردد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه اسکله شماره یک صادرات گاز مایع (پروپان و بوتان) بندر سیراف پارس با ظرفیت 5 هزار متر مکعب بر ساعت از بهمن پارسال در حال بهره برداری است، مطرح نمود: فرایند ساخت و تکمیل اسکله شماره 2 گاز مایع بندر سیراف پارس نیز با سرعت مناسبی در حال انجام است و به تازگی بازو های بارگیری این اسکله نصب شده است و این بخش از بندر نیز تا انتها سال جاری تکمیل خواهد شد.

مشکین فام بعلاوه گفت: امکان انبار گوگرد فراوریی پالایشگاه های پارس 2 در اولین سوله ذخیره سازی گوگرد بندر سیراف پارس با ظرفیت 43 هزار تن تا انتها دی فراهم می گردد و صادرات این محصول نیز تا انتها سال جاری محقق می گردد.

او با بیان اینکه فعالیت های به جامانده در بلوک اول نیروگاه سیکل ترکیبی بعثت پارس جنوبی ظرف یک ماه آینده تکمیل می گردد، بیان نمود: انتظار داریم تا انتها آذر راه اندازی اولین بلوک فراوری برق با ظرفیت 160 مگاوات از نیروگاه سیکل ترکیبی بعثت را در دستور کار داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس درباره آخرین وضع طرح مرکاپتان زدایی از میعانات گازی فاز های 2 و 3 پارس جنوبی (DMC) نیز گفت: فعالیت های اجرایی این طرح پیشرفت خوبی داشته است و منتظریم با تحویل میعانات گازی از بهره بردار پالایشگاه به منظور تصفیه، این واحد هفته آینده وارد مدار فراوری گردد.

ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 آذر 1400 بروزرسانی: 28 آذر 1400 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1842

به "پارس جنوبی با فراوری روزانه 700 میلیون مترمکعب گاز به استقبال زمستان می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارس جنوبی با فراوری روزانه 700 میلیون مترمکعب گاز به استقبال زمستان می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید