همه چیز درباره نمایش عروسکی

به گزارش مجله مدیریت ناب، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، این چهار جلد کتاب که به مناسبت برگزاری هجدهمین جشنواره تئاتر عروسکی تهران- مبارک منتشر شده، با عناوین راهنمای عملی بازی دهندگان عروسک، تئاتر عروسکی مدرن از نظریه تا عمل، درباره تئاتر عروسکی و مجموعه نمایشنامه های برگزیده جشنواره به همراه تئاتر کودک و نوجوان (تجربه ها، دیدگاه ها و چشم اندازها) در بازار کتاب عرضه شده است.

همه چیز درباره نمایش عروسکی

راهنمای عملی بازی دهندگان عروسک توسط مروین میلار نوشته شده است و سلما محسنی اردهالی آن را به فارسی برگردانده است.

این کتاب دربرگیرنده مباحث نظری تئاتر، از جمله تئاتر عروسکی است. مروین میلار با تالیف این کتاب عملی، علاقه مندان را به خلق نمایش با اشیاء و عروسک ها ترغیب می کند. تمرین های کتاب توسط نگارنده به همراه دانشجویان و اجراگران حرفه ای اجرا شده است. این کتاب در 355 صفحه و با بهای 50000 تومان منتشر شده است.

تئاتر عروسکی مدرن از نظریه تا عمل، عنوان کتابی از پنی فرانسیس با ترجمه پوپک بزرگ پور است که با هدف گردآوری متون اصلی تاریخی و روش های معاصر تفکر در مورد کارهای مادی و شیوه های تئاتر نوشته شده. این کتاب در 315 صفحه با بهای 50000 تومان منتشر شده است.

مجموعه نمایشنامه های برگزیده هجدهمین جشنواره تئاتر عروسکی شامل 3 نمایشنامه داش آکل نوشته باقر سروش، دژ هفتواد نوشته میلاد حسینی و متتی نوشته رضا گشتاسب در 120 صفحه و با بهای 35000 تومان منتشر شده است.

درباره تئاتر عروسکی (اندیشه های فلسفی هنریک یورکفسکی) عنوان کتابی نوشته هنریک یورکفسکی با ترجمه زهره بهروزی نیا است. این کتاب سومین مجموعه مقاله هنریک یورکفسکی نظریه پرداز بزرگ و به نام تئاتر و تئاتر عروسکی است که مشتمل بر مقالاتی در زمینه های زیبایی شناسی، نشانه شناسی هنر عروسکی و مقالاتی در ارتباط با بازیگر- بازی دهنده عروسک و تئاتر اشیا است. این کتاب در 127 صفحه و با بهای 35000 تومان منتشر شده است.

کتاب تئاتر کودک و نوجوان (تجربه ها، دیدگاه ها و چشم اندازها) شامل نوشتارهایی از کارشناسان تئاتر کودک و نوجوان آلمان است که کیقباد یزدانی ضمن گردآوری، آن ها را به فارسی برگردانده است. این کتاب در 158 صفحه و با بهای 30000 تومان متشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 14 تیر 1400 بروزرسانی: 14 تیر 1400 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1634

به "همه چیز درباره نمایش عروسکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره نمایش عروسکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید