تور کوبا: هر آنچه که باید پیش از سفر به هاوانا بدانید

به گزارش مجله مدیریت ناب، هاوانا، مرکز کوبا، آینه ای تمام نما از شرایط کشور است؛ بنابراین آشنایی گردشگران با شرایط این شهر می تواند به آن ها برای آگاهی از وضع کل کشور کمک کند.

تور کوبا: هر آنچه که باید پیش از سفر به هاوانا بدانید

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کوبا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کوبا از هاوانا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

مرکز کوبا شهری بسیار شگفت انگیز است و می توان به راحتی برای مدت یک هفته در آن اقامت داشت. با این حال خوب است توریستان پیش از سفر به هاوانا بیشتر در مورد آن دانسته و اطلاعات مفیدتری از شرایط کشور به دست آورند.

کوبا همچنان کشوری کمونیستی است

دولت کوبا از سال 1959 و زمان برکناری دیکتاتور سابق، فولخنسیو باتیستا (Fulgencio Batista)، تا به امروز دچار هیچ تغییری نشده است. اگرچه فیدل کاسترو مرده است، اما برادرش رائول قدرت را در دست دارد. علی رغم اصلاحات اقتصادی اخیر که به برخی از شرکت های خصوصی اجازه فعالیت می دهد، کوبا همچنان کشوری کمونیستی است.

ممکن است تغییرات در راه باشد

این اصلاحات اقتصادی به شکوفایی کارآفرینی کمک کرده و می توان این موضوع را در زمینه های مختلفی نظیر تاکسی رانی، رستوران داری و حتی طراحی لباس مشاهده کرد. برخی مفسران معتقدند که اصلاحات بیشتر، پس از کناره گیری رائول کاسترو از قدرت، محتمل تر است.

دو ارز رایج در کشور وجود دارد

کوبا کشوری منحصربه فرد با داشتن دو ارز رسمی است. ارز اول پزوی کوبایی نام دارد که به کارمندان دولتی پرداخت می شود. ارز دوم پزوی قابل تبدیل است که مورد استفاده توریست ها واقع شده است و محلی ها نیز می توانند به آن دسترسی داشته باشند. حتماً پیش از سفر به این کشور با اسکناس ها و سکه های کوبایی آشنا شده و مانع از کلاه برداری های آینده شوید. هر پزوی قابل تبدیل به میزان 25 پزوی کوبایی قیمت دارد.

بهتر است در خانه های مردم اقامت کنید تا در هتل

دیگر شگفتی کوبا اقامت در خانه های ساکنین این کشور است. افرادی که اتاق اضافی دارند، می توانند در صورت رعایت استانداردهای وضع شده از سوی دولت، آن را به توریستان اجاره دهند. به علاوه، اقامت در این خانه ها روش خوبی برای آشنایی با مردم محلی است.

هیچ تبلیغی در کوبا وجود ندارد

موضوعی که ممکن است کمی حیرت انگیز باشد، نبود آلودگی های بصری نظیر تبلیغات در کوبا است. گاهی اوقات می توان بیلبوردهای دولتی را در سطح شهر دید، اما این مسئله حتی در هاوانا هم به ندرت مشاهده می شود. درواقع، ورود از کشور خود با بمباران تبلیغاتی به کوبا بدون هیچ تبلیغی، می تواند تجربه ای لذت بخش باشد.

ایالات متحده کوبا را برای چندین دهه تحریم تجاری کرده است

آمریکا از سال 1958 تا به امروز کوبا را مشمول برخی از تحریم های اقتصادی کرده است. به علاوه، این تحریم ها در سال 1962 شامل واردات هم شدند. همین امر کوبا را از بازارهای جهانی دور کرد و این کشور را به متحدان اصلی خود نظیر اتحاد جماهیر شوروی و ونزوئلا وابسته ساخت.

به ندرت برند مشهوری در این کشور یافت می شود

به علت محدودیت های تجاری، نمی توان برند مشهوری را در کوبا مشاهده کرد. برای مثال به سختی می توان نوشابه های برند کوکاکولا را در کوبا یافت. درنتیجه توریستان باید در مدت اقامت خود در کوبا به غذاها و نوشیدنی های محلی اکتفا کنند.

مطمئن شوید که همه چیز را با خود به همراه دارید

مسافران به بیشتر کشورهای جهان این انتظار را دارند که در صورت فراموش کردن چیزی، بتوانند آن را به راحتی تهیه کنند. با این حال، این موضوع در کوبا صادق نیست. در این کشور بسکمک از اقلام ضروری نظیر خمیردندان و شامپو به سختی پیدا می شوند؛ بنابراین وسایل خود را با دقت جمع کنید.

مردم هنوز با خودروهای دهه 50 رانندگی می کنند

اگر تصور می کنید که عکس های گرفته شده در کوبا تنها برای کارت پستال هستند، سخت در اشتباه هستید. تحریم تجاری کوبا به این معنی است که خودروهای نو نیز به سختی می توانند راهی خیابان های هاوانا شوند. به همین علت بیشتر ماشین ها قدیمی و تعمیری هستند. می توان در این کشور خودروهای آمریکایی دهه 50، خودروهای شوروی سابق دهه 70 و 80 و تعداد اندکی از خودروهای نو وارداتی در سال های اخیر را مشاهده کرد.

مالکون را از قلم نیاندازید

مالکون (Malecon) بر روی نقشه شبیه به یک باریکه شلوغ منتهی به دریا است، اما این جهت شگفت انگیز اهمیت فراوانی برای محلی های هاوانا دارد. اینجا در طول شب های هفته پر از ماهیگیر، زوج جوان و گروه هایی از دوستان برای تفریح و خوش گذرانی است. به هنگام سفر به کوبا، دیدار از این باریکه را از قلم نیاندازید.

منبع: ایوار
انتشار: 23 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1991

به "تور کوبا: هر آنچه که باید پیش از سفر به هاوانا بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور کوبا: هر آنچه که باید پیش از سفر به هاوانا بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید