نسل بعدی ب ام و با صفحه نمایش 8K می آید

به گزارش مجله مدیریت ناب، نسل بعدی ب ام و با صفحه نمایش 8K خواهد آمد. جزئیات سیستم صوت و تصویر خودرو را در ادامه بخوانید.

نسل بعدی ب ام و با صفحه نمایش 8K می آید

خبرنگاران - صفحه نمایش نو 31 اینچی با کیفیت 8K که به وسیله شرکت آلمانی ب ام و(BMW) برای نسل بعدی خودروهای خود در نظر گرفته است، فضای درون خودرو را به یک سینما تبدیل می نماید.

خودروهای ب ام و در آینده با صفحه نمایش های بزرگ 31 اینچی با وضوح 8K عرضه خواهند شد که زمان سفر را برای مسافران به تجربه ای شبیه به نشستن در سینما تبدیل می نماید.

شرکت ب ام و در گزارشی اظهار داشت که این شرکت مفهوم نو نمایشگر دیدنخانه خود را در نمایشگاه لوازم الکترونیک مصرفی(CES) رونمایی نموده است که یک صفحه نمایش فوق عریض است که به لطف دو ریل و یک حرکت چرخشی از قسمت اصلی خودرو خارج می گردد.

این نمایشگر 31 اینچی با نسبت تصویر 32:9 و وضوح 8000 در 2000 تقریباً تمام عرض داخلی خودرو را اشغال می نماید. مسافران می توانند یک فیلم را با کیفیت 4K را با نسبت تصویر 16:9 دیدن نمایند و بقیه نمایشگر نیز برای نمایش اطلاعات دیگر استفاده می گردد.

نسل بعدی ب ام و با صفحه نمایش 8K می آید + جزئیات سیستم صوت و تصویر خودرو

تجربه صوتی چندوجهی در ب ام و

به گفته ب ام و همراه با این نمایشگر، یک سیستم صدای فراگیر یکپارچه، یک تجربه صوتی بسیار مطلوب و چندوجهی را به مسافران ارائه می دهد.

صفحه نمایش مفهومی نو ب ام و چیزی را ارائه می دهد که به نظر می رسد یکی از همه جانبه ترین تجربه های درون خودرویی است که تا به حال دیده ایم.

هرچند خودروهای تسلا به مسافران اجازه می دهند بازی هایی را در خودرو انجام دهند، اما در بیانیه مطبوعاتی شرکت ب ام و هیچ خبری در خصوص اینکه آیا صفحه نمایش سینمایی آن می تواند به عنوان یک دستگاه بازی نیز استفاده گردد، نیست.

شاید بزرگترین رقیب تسلا در این زمینه، شرکت سونی باشد که سازنده کنسول پرطرفدار پلی استیشن نیز هست و به تازگی هدف خود را برای ورود به مسابقه ساخت و توسعه خودروهای برقی با یک نمونه اولیه شاسی بلند به نام ویژن اس(Vision S) اعلام نموده است.

نمایشگر دیدنخانه از تلویزیون آمازون فایر با اتصال تلفن همراه شبکه 5G استفاده می نماید که به کاربران اجازه می دهد محتواهای دلخواه خود را در آن پخش نمایند.

تغییرات درون خودرو در زمان استفاده از نمایشگر بزرگ

گفتنی است که به منظور بهبود تجربه کلی دیدنی این نمایشگر دیدنخانه، هنگامی که این نمایشگر بیرون می آید، آفتابگیرهای جمع شونده خودرو پایین می آیند تا شیشه های جانبی و عقب خودرو را بپوشانند و فضای داخلی را تاریک نگه دارند تا از انعکاس نور به روی صفحه جلوگیری گردد.

اما ممکن است بپرسید شرایط برای راننده چطور می گردد، در حالی که مجبور است دائماً جاده را زیر نظر داشته باشد؟

اگرچه چنین نمایشگر بزرگی به طور اجتناب ناپذیری جلوی آینه دید عقب را می گیرد، اما این نمایشگر برای خودروهایی طراحی شده است که دارای دوربین عقب هستند، به این معنی که راننده همچنان به وسیله یک صفحه نمایش LCD کوچک قابلیت دید به عقب را دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی ای، شایان ذکر است که ب ام و هیچ تاریخ عرضه ای را برای این نمایشگر اعلام ننموده است و این موضوع احتمالاً به این علت است که به سطوح بالاتری و پیشرفته تری از فناوری خودران احتیاج است.

منبع: بیت ران
انتشار: 1 اسفند 1400 بروزرسانی: 1 اسفند 1400 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1915

به "نسل بعدی ب ام و با صفحه نمایش 8K می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسل بعدی ب ام و با صفحه نمایش 8K می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید