موزه ملی باستان شناسی مادرید

به گزارش مجله مدیریت ناب، همواره موزه ها از مهمترین جاذبه های گردشگری هر شهر محسوب می شوند. کشور اسپانیا با تاریخ و تمدن کهن، مجموعه ای از آثار باستانی خود را در موزه ملی باستان شناسی مادرید گردآوری نموده است. برای همین اگر شما هم علاقمند به تاریخ و بازدید از آثار باستانی کشور اسپانیا هستید، حتما سری به این موزه مجذوب کننده بزنید. ما در این مقاله سعی نموده ایم تا اطلاعات مفیدی را در خصوص موزه ملی باستان شناسی مادرید، در اختیار شما قرار دهیم.

موزه ملی باستان شناسی مادرید

تاریخچه موزه ملی باستان شناسی مادرید

موزه ملی باستان شناسی مادرید در سال 1867 و با فرمان سلطنتی ایزابل دوم تاسیس شد. ساخت این موزه زمانی رخ داد که ایزابل دوم تصمیم گرفت تا مانند سایر کشورهای اروپایی، گنجینه های تاریخی و باستانی خود را حفظ کند. برای همین دستور داد که این موزه در کنار کتابخانه ملی و در ساختمانی به سبک نئوکلاسیک ساخته شود. هدف از تاسیس این موزه، جمع آوری آثار و مستندات کل تاریخ اسپانیا از شروع تا به امروز در زیر یک سقف بوده است. بعلاوه موزه ملی باستان شناسی مادرید، تعداد زیادی از آثار ماقبل تاریخ تا دوران رنسانس را در معرض دید بازدید نمایندگان قرار می دهد.

ویژگی های موزه ملی باستان شناسی مادرید

موزه ی ملی باستان شناسی یکی از جاذبه های دیدنی مادرید است که در آن اقلام بسیار ارزشمندی از اقصی نقاط دنیا وجود دارد که قدمت تاریخی آنها به 2500 سال پیش برمی شود اما در ظاهر بسیار نو و تمیز به چشم می آیند. کسانی که از این موزه بازدید می نمایند، بیشتر مجسمه ها و گنجینه هایی که به شبه جزیره ایبری تعلق دارند، را می بینند. بهتر است بدانید که موزه ملی باستان شناسی دومین موزه مهم شهر مادرید است.

بعلاوه، مجسمه ها، کتاب ها، مبلمان، نسخ خطی، نقاشی ها و دیگر گنجینه های روزهای گذشته، به وسیله این موزه مجذوب کننده به طور کامل نمایش داده می شود. موزه ملی باستان شناسی که یکی از مهمترین مجموعه های عتیقه و باستانی دنیا را در خود جای داده، پس از یک فرآیند جامع بازسازی که به مدت شش سال هم به طول انجامید، در دسترس بازدید نمایندگان قرار گرفته است. آثاری که در این موزه به نمایش در می آیند، شامل آثار هنری و فرهنگی منطقه مدیترانه و آثار ماقبل تاریخ تا قرن 19 میلادی هستند.

آثار موزه ملی باستان شناسی مادرید

بهتر است بدانید این موزه که در قلب منطقه سالامانکا شهر مادرید قرار گرفته، مجموعه ای از آثار دوره های تاریخ هنر دنیای را در بخش Art Walk به نمایش در آورده است. از جمله این آثار می توان به سرامیک یونانی، تاج های Visigoth و عاج های اسپانیایی، اشاره کرد. بعلاوه از جمله ارزشمندترین مجموعه های این موزه شامل آثار ماقبل تاریخ، هنر مصر باستان، هنر یونان و روم باستان هستند. بازدید نمایندگان، آثاری از تمدن اسپانیا و مکشوفاتی از تمدن قدیمی مصر و بین النهرین را می توانند در این موزه دیدن نمایند. از دیگر محبوب ترین آثاری که در این موزه واقع شده است، قوم نگاری، هنرهای تزئینی باستانی، سکه های قدیمی، مومیایی های مصری و باستان شناسی اسلامی هستند. قابل ذکر است که کتابخانه موزه شامل نشریه هایی در زمینه هنر، تاریخ و باستان شناسی می باشد.

بانوی الچهLa Dama de Elche، از برجسته ترین آثاری است که در این موزه به چشم می خورد. این اثر تاریخی، تلفیقی از هنرهای مذهبی است و به شکل نیم تنه یک زن می باشد. بعلاوه گلدان های یونانی، موزائیک های رومی و آثار مختلفی از ایبیزا، پاستوم و روم باستان، در این موزه وجود دارند. مجموعه های دیگری شامل لوسترهای دوره رنسانس اسپانیایی، سفال های طالورا، چینی روتیرو و بعضی از ظروف شیشه ای نادر و کمیاب قرن شانزدهم و هفدهم اندلس، از دیگر آثار تاریخی موزه ملی باستان شناسی مادرید را تشکیل داده اند.

دسترسی به موزه ملی باستان شناسی مادرید

آدرس:

شهر مادرید، خیابان سرانو، شماره 13

دسترسی با مترو

خط 4 - ایستگاه های Colón یا Serrano.

تلفن:

(+34) 91 577 79 12

هزینه:

ورود رایگان

ساعات بازید از موزه ملی باستان شناسی مادرید

سه شنبه تا شنبه از ساعت 9:30 الی 20:00.

یکشنبه ها و تعطیلات از ساعت 9:30 تا 15:00.

نکته: روزهای دوشنبه بازدید از موزه امکان پذیر نمی باشد.

درآخر باید یاد آور شویم که موزه ها جزو مهمترین مراکز حفظ و نگهداری آثار و گنجینه های تاریخی هر ملتی هستند و طبیعی است که برای درک بهتر گذشته هر کشوری باید پیشینه آن را به خوبی بدانیم. کشور اسپانیا نیز با داشتن تاریخ و فرهنگ غنی همیشه یکی از محبوب ترین مقاصد توریستی در دنیا به شمار می آید. به همین منظور پیشنهاد می شود در صورت خرید تور اسپانیا، بازدید از موزه ملی باستان شناسی را از قلم نیاندازید.

منبع: دلتابان
انتشار: 11 بهمن 1400 بروزرسانی: 11 بهمن 1400 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1894

به "موزه ملی باستان شناسی مادرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه ملی باستان شناسی مادرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید