مقایسه تویوتا کرولا و هوندا سیویک هاچ بک 2019

به گزارش مجله مدیریت ناب، تویوتا کرولا یا هوندا سیویک؟ این دو مدل کامپکت از دهه 70 میلادی به بازار عرضه شده اند.

مقایسه تویوتا کرولا و هوندا سیویک هاچ بک 2019

خبرنگاران - هر دو هاچ بک خودروهای پرفروشی هستند که در بعضی موارد شباهت و در بعضی دیگر در تضاد دارند.

اولین تضاد در این خودروها طراحی بیرون است؛ هوندا سیویک در نمای ظاهری انواع زوایای سخت و شکل های نامناسب دارد. تریم اسپرت تورینگ، دارای دو اسپویلر و تعداد زیادی دریچه هوای پلاستیکی است. فضای داخلی نیز به همین ترتیب شلوغ است و داشبورد از چندین مواد مختلف و تعداد زیادی دکمه تشکیل شده است.

سیویک دارای یک سیستم اطلاعات تفریح نسبتاً غیرجذاب است، اما دارای سیستم اتواندروید و اپل کارپلی است که به بهبود کارایی یاری می نماید.

تویوتا کرولا طراحی منسجم و تمیزتری دارد که در رنگ بندی های مختلف عرضه می گردد. جلوپنجره بزرگ اسپرت، چراغ های LED تیز مخصوصاً چراغ های مه شکن) و هیچ زوایای خشن یا اسپویلر های دوتایی ناجور وجود ندارد.

فضای داخلی بسیار هوشمند طراحی شده است؛ کرولا تقریباً همان فناوری داخل کابین سیویک را دارد، به استثنای اندروید اتو و جایگاه های گرمکن عقب، که در تویوتا وجود ندارند.

تویوتا کرولا بعلاوه از نظر ابعاد کمی کوچکتر از هونداست؛ سیویک با رانندگی این دو خودرو، چند تفاوت مهم بین کرولا و سیویک مشاهده خواهید کرد. برای آغاز، سیویک به لطف موتور توربوشارژر، بسیار سریعتر احساس می گردد و رانندگی در شهر آسان تر است. در خصوص موتور 1.5 لیتری توربو هوندا که سیویک، آکورد و CR-V را تامین می نماید، نگرانی هایی درباره قابلیت اطمینان وجود دارد، بنابراین باید توجه داشت که این موتور ممکن است به میزان خودرو های هوندا بادوام و قوی نباشد.

موتور 1.5 لیتری توربوشارژ 180 اسب بخار قدرت و 162 پوند فوت گشتاور فراوری می نماید و از یک گیربکس CVT استفاده می نماید که بهتر از سایرین است.

سیویک را می توان با تعداد زیادی سیستم یاری راننده و ویژگی های ایمنی داشت. کروز کنترل تطبیقی، بسیار خوب است و ماشین را بدون هیچ گونه اضطرابی به حالت توقف در می آورد. کرولا تنها با یک موتور ارائه می گردد، یک موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی که 168 اسب بخار قدرت و 151 پوند فوت گشتاور فراوری می نماید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 فروردین 1401 بروزرسانی: 24 فروردین 1401 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1959

به "مقایسه تویوتا کرولا و هوندا سیویک هاچ بک 2019" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه تویوتا کرولا و هوندا سیویک هاچ بک 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید