مزایا و معایب 5 روش چاپ برای بسته بندی چیست؟

به گزارش مجله مدیریت ناب، وقتی صحبت از بسته بندی محصول می شود، باید اطمینان حاصل کنید که طرحی را ایجاد کرده اید که محصول شما را از سایر رقبا متمایز می کند. با طراحی بسته بندی مناسب، می توانید:

مزایا و معایب 5 روش چاپ برای بسته بندی چیست؟
  • تجربه مشتری را بهبود بخشید.
  • برندسازی خود را تقویت کنید.
  • به محصولات خود ارزش افزوده دهید.
  • در نهایت، فروش خود را افزایش دهید.

در مورد چاپ برای بسته بندی، هیچ قانون مشخصی وجود ندارد. با این حال، طیف وسیعی از روش های مختلف چاپ، وجود دارد که هر کدام دارای نقاط قوت و ضعف متفاوتی هستند که باید از آن ها آگاه باشید.

استفاده از چاپ صحیح برای بسته بندی مهم است و بهترین گزینه انتخابی شما به عوامل مختلفی بستگی دارد. با درک بهتر این تنوع، می توانید بهترین انتخاب را برای نیازهای منحصر به فرد خود انجام دهید. بنابراین، اجازه دهید نگاهی به چاپ برتر برای روش های بسته بندی بیندازیم و مزایا و معایب آنها را بررسی کنیم:

بیشتر بخوانید : بهترین مرکز چاپ جعبه مقوایی در ایران کجاست ؟

چاپ افست

بهترین استفاده برای: مقادیر زیاد، رنگ دقیق

چاپ افست یک روش چاپ رایج برای انواع ابزار بازاریابی چاپی است. از کارت ویزیت گرفته تا بروشور و فروش برگه. این روش معمولاً برای بسته بندی نیز استفاده می شود، مخصوصاً برای کارتن های تاشو و چاپ لیبل، که گاهی اوقات به عنوان برچسب افست نامیده می شوند.

چاپ افست برای بسته بندی کارتن از طریق لمینت یا چسباندن ورق چاپ افست به مواد کارتن محبوب است. این کار به عنوان چاپ افست لمینت شناخته می شود و بسته بندی چاپ با کیفیت عالی را ارائه می دهد. بدون اینکه بر روی فلوتینگ تأثیر بگذارد.

چاپ افست برای بسته بندی به صاحبان مشاغل این فرصت را می دهد تا بسته بندی هایی با ظاهر عالی و با کیفیت، برای خرده فروشی ایجاد کنند.

تقریباً هر محصولی که از یک مقوا رنگی استفاده می کند، نمونه هایی از فرآیند چاپ افست لمینت است.

می توان با افزودن روکش های مخصوص، جلوه ای فوق العاده براق، مات یا ملایم ایجاد کرد تا ارزش درک شده محصولات شما، افزایش یابد. در مقایسه با سایر روش های چاپ، عملاً هیچ نواری وجود ندارد که باعث ایجاد یک شیب رنگی صاف در گرافیک چاپ شده می شود.

نقاط ضعف چاپ افست چیست؟

برای ایجاد صفحات چاپ سفارشی به سرمایه گذاری قابل توجهی در زمینه ابزار نیاز دارد. اما این هزینه ها یک بار است و با فرض اینکه هیچ تغییری در آثار هنری در هنگام نیاز به چاپ بسته های بیشتر ایجاد نشود، می توانید مجدداً از ابزار چاپ خود، برای آن اجرا استفاده کنید. زمان سرب نیز طولانی تر است. و برای اینکه چاپ افست برای بسته بندی مقرون به صرفه باشد، حجم زیاد معمولاً بهتر است.

بیشتر بخوانید : بهترین فروشنده مرکب {معرفی 10 تولیدکننده برتر مرکب چاپ ایران}

چاپ فلکسوگرافی

چاپ بسته بندی فلکسوگرافی به دلیل مزایای بی شماری که این نوع بسته بندی ارائه می دهد، رواج فزاینده ای پیدا کرده است. چاپ فلکسوگرافی برای بسته بندی، که به چاپ فلکسو نیز معروف است، معمولاً برای بسته بندی های انعطاف پذیر مانند کیسه های ایستاده استفاده می شود. همچنین می تواند یک چاپ موثر برای بسته بندی جعبه های کارتنی باشد.

یکی از مزایای چاپ فلکسوگرافی مقرون به صرفه بودن هر واحد آن است. از آنجا که هزینه های ابزار کمتر است، می تواند باعث صرفه جویی در هزینه شما شود. زمان های چرخش معمولاً بسیار سریعتر از سایر روش های بسته بندی است. و با چاپ فلکسو، می توانید از جوهرهای پایه آب و روغن استفاده کنید. در نتیجه گزینه های بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد.

نقاط ضعف چاپ فلکسو چیست؟

از طرف دیگر، در مقایسه با چاپ لیتوگرافی، در چاپ فلکسو کیفیت می تواند به اندازه قابل توجهی کمتر باشد. ممکن است نوار بندی ایجاد شود، زیرا شیب رنگ همیشه یکنواخت نیست و بازتولید تصاویر با کیفیت عکس با استاندارد بالا مشکل است. با این حال، با وجود این معایب، مقرون به صرفه بودن چاپ فلکسوگرافی به آن کمک می کند تا محبوبیت خود را هنگام چاپ برای بسته بندی حفظ کند.

بیشتر بخوانید : 10 کارخانه برتر کارتن سازی ایران

چاپ دیجیتال

بهترین استفاده برای: تعداد کم، دور سریع

چاپ دیجیتال به عنوان یکی از متنوع ترین روش های چاپ برای راه چاره های بسته بندی، کاربردهای بی شماری دارد. چاپ دیجیتال در تولید کیفیت چاپ برتر برای برچسب ها، جعبه های کارتنی، کارتن های تاشو، نمونه های اولیه، کیسه های ایستاده و موارد دیگر بسیار موثر است.

چاپ دیجیتال علاوه بر تطبیق پذیری، زمان برگشت سریعی را (گاهی اوقات در عرض 2 هفته) نیز ارائه می دهد. و هزینه های ابزار و راه اندازی بسیار کمی در ارتباط با این چاپ برای روش بسته بندی وجود دارد. در حقیقت، معمولاً هیچ هزینه ورق قالب وجود ندارد. زیرا تمام برش های قالب معمولاً از طریق یک میز برش اتوماتیک انجام می شود.

برای حداقل تعداد مناسب است و کیفیت چاپ تقریباً به اندازه چاپ سنگی است و نتایج نهایی شگفت انگیزی را ایجاد می کند. پیشرفت در چاپ دیجیتال مقوای راه راه این روش را برای شرکت هایی که به تازگی شروع به کار می کنند یا محصولات نو یا بسته بندی نو را آزمایش می کنند، به منبع اصلی تبدیل شده است.

چاپ دیجیتال در تولید چاپ با کیفیت بالا بسیار موثر است.

نقاط ضعف چاپ دیجیتال چیست؟

برای مقادیر زیاد مقرون به صرفه نیست. رنگ های سفارشی PMS در دسترس نیستند.

با این حال، چاپ دیجیتال برای بسته بندی چند نکته منفی دارد. اگر در حجم زیاد چاپ می کنید، هزینه ها به سرعت افزایش می یابد. بنابراین یک نقطه مینیمم وجود دارد که در آن روش چاپ بسته دیگر مقرون به صرفه تر است.

رنگ های سیستم Pantone Matching (PMS) نیز می توانند چالش برانگیز باشند و به اندازه چاپ افست برای بسته بندی گزینه های پوشش وجود ندارد. اگرچه قیمت هر واحد می تواند بالا باشد، چاپ دیجیتال بسته به نیاز شما می تواند یک راه چاره عالی باشد.

بیشتر بخوانید : 10 چاپخانه افست برتر ایران از لحاظ پیشرفت در سال 99

چاپ روتوگراور

بهترین استفاده برای: مقادیر بسیار زیاد، رنگ دقیق

چاپ روتوگراور برای بسته بندی یکی از رایج ترین تکنیک های چاپ برای چاپ در حجم بالا است که بیشتر در چاپ کیسه ایستاده قابل انعطاف و کارتن های تاشو استفاده می شود. همچنین این روش که به چاپ گراور معروف است، اغلب در چاپ طرح های بسته بندی استفاده می شود.

چاپ روتوگراور هنوز یکی از محبوب ترین گزینه های چاپ است و می تواند چاپ مناسبی برای بسته بندی محل کار شما باشد.

چاپ روتوگراور کیفیت چاپ عالی را ارائه می دهد و بیش از حد قادر به بازتولید تصاویر با کیفیت بالا است. زمان چاپ بسیار سریع است. با دستگاه های پرس مدرن که می توانند در یک ثانیه چهارده متر فیلم تولید کنند! چاپ روتوگراور می تواند تصاویری با تن پیوسته تولید کند. به این معنی که چاپ هایی با کیفیت بالا، حتی در حجم بالا، انجام شود.

نقاط ضعف چاپ روتوگراور چیست؟

هزینه اولیه بالا، گزینه های پوشش کمتر

اگرچه استوانه های گراور بسیار بادوام هستند و می توان از آن ها برای چاپ های متعدد استفاده کرد، اما هزینه اولیه بسیار بالا است. گزینه های زیادی برای پوشش وجود ندارد و برای اینکه مقرون به صرفه باشد، حجم بیشتری نیاز است.

با این حال، چاپ روتوگراور هنوز یکی از محبوب ترین گزینه های چاپ است و می تواند چاپ مناسبی برای بسته بندی محل کار شما باشد. به خصوص اگر برای بسته بندی خود به چاپ با حجم بالا و کیفیت بالا نیاز دارید.

بیشتر بخوانید : بهترین کارگاه چاپ سیلک ایران کجاست؟{معرفی 10 چاپخانه سفارش چاپ سیلک اسکرین تهران}

چاپ سیلک اسکرین

بهترین استفاده برای: تعداد کم، رنگ های کمتر

چاپ سیلک اسکرین، یک تصویر تمیز و واضح با تصاویر و متن چاپ شده، ایجاد می کند. این روش چاپ برای بسته بندی را می توان در طیف وسیعی از مواد مانند پارچه، بسته بندی کارتنی و پلاستیک استفاده کرد.

می توان از آن برای نمونه های اولیه، برچسب ها، مواد تبلیغاتی، جعبه های راه راه و کارتن های تاشو استفاده کرد.

چاپ سیلک اسکرین برای بسته بندی، یک انتخاب عالی برای مشاغلی است که از بسته بندی از پیش ساخته یا انبار استفاده می کنند. همچنین برای چاپ ابزار بازاریابی و هدایای تبلیغاتی مانند تی شرت تبلیغاتی و لیوان تبلیغاتی، انتخابی عالی است.

هزینه های راه اندازی معمولاً بسیار مقرون به صرفه است و برای مشاغل با حجم کمتر راه چاره خوبی است. چاپ سیلک اسکرین بهتر است در بسته بندی های کارتنی و سطوح صاف استفاده نشود.

نقاط ضعف چاپ سیلک اسکرین چیست؟

چرخش آهسته تر، کیفیت عکس کمتر

برخی از معایب چاپ سیلک اسکرین برای بسته بندی این است که زمان چرخش می تواند کندتر از چاپ افست باشد و بیشتر مستعد خطای انسانی است. خاتمه کار معمولاً چندان تمیز نیست و بازتولید تصاویر با کیفیت عکس با هر گونه اعتقاد واقعی سخت است. با این اوصاف، صفحه سیلک اسکرین می تواند راه چارهی مناسب، برای کارهای بسته بندی و نمونه های اولیه با حجم کمتر باشد.

وقتی صحبت از چاپ برای بسته بندی می شود هیچ راه چاره مناسب برای همه وجود ندارد. با وجود متغیرهای بسیار زیاد، همیشه بهتر است از یک شرکت طراحی بسته بندی مجرب و معتبر برای اطمینان از تصمیم گیری مناسب، مشاوره بگیرید.

منبع: مجله چاپخونه
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1811

به "مزایا و معایب 5 روش چاپ برای بسته بندی چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزایا و معایب 5 روش چاپ برای بسته بندی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید