شکایت نوکیا برای جلوگیری از فروش لنوو در آلمان

به گزارش مجله مدیریت ناب، نوکیا به دنبال اجرایی کردن حکمی علیه لنوو برای جلوگیری از فروش محصولات این شرکت در آلمان به دلیل نقض یک امتیاز انحصاری انکودینگ ویدیو است.

شکایت نوکیا برای جلوگیری از فروش لنوو در آلمان

به گزارش خبرنگاران، دادگاهی در مونیخ 30 سپتامبر در حکمی بیان کرد که شرکت لنوو یکی از امتیازهای انحصاری نوکیا را نقض نموده و دستور برای جمع آوری محصولات این شرکت هنگ کنگی از فروشگاهها را صادر کرد.

نوکیا مبارزه با لنوو بر سر نقض 20 امتیاز انحصاری را سال گذشته شروع کرد. این شرکت فنلاندی علاوه بر شش پرونده در آلمان، پرونده های شکایتی علیه لنوو در آمریکا، برزیل و هند دنبال می نماید.

لنوو که بزرگترین سازنده رایانه شخصی در دنیا است، علیه حکم دادگاه مونیخ تقاضای تجدیدنظر نموده است. این شرکت در بیانیه ای بیان کرد ما بر این باوریم که خود نوکیا با امتناع از دادن مجوز استفاده از فناوری خود بر اساس شرایط منطقی و بدون تبعیض به لنوو یا شرکتهای دیگر، تعهدات قانونی خود را نقض نموده است.

فناوری اچ 264 یک فورمت فشرده سازی ویدیوست که به طور گسترده در تلفنهای هوشمند و رایانه ها استفاده می گردد. نوکیا پیش از این از اپل برای نقض امتیازهای انحصاری خود شکایت و دو میلیارد دلار خسارت در سال 2017 دریافت نموده بود.

دادگاه مونیخ که حکمش فقط در آلمان قابل اجراست، ادعای لنوو مبنی بر این که نوکیا تعهدات حقوقی خود برای دادن مجوز استفاده از فناوری اش بر اساس شرایط منطقی و بدون تبعیض را رعایت ننموده است را نپذیرفت.

بر اساس گزارش رویترز، نوکیا بیان کرد لنوو تمایلی برای ورود به مذاکرات نداشت و می تواند این موضوع را با پذیرفتن مسئولیتهایش و موافقت با دریافت مجوز بر اساس شرایط منصفانه حل نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 آذر 1399 بروزرسانی: 1 آذر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1216

به "شکایت نوکیا برای جلوگیری از فروش لنوو در آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکایت نوکیا برای جلوگیری از فروش لنوو در آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید