ششمین جشنواره اقوام و عشایر ایران زمین در گرمسار برگزار می گردد

به گزارش مجله مدیریت ناب، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گرمسار از برگزاری ششمین جشنواره اقوام و عشایر ایران زمین 23 تا 24 آبان ماه در این شهرستان اطلاع داد.

ششمین جشنواره اقوام و عشایر ایران زمین در گرمسار برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان سمنان، مهوش کمالی گفت: این جشنواره با هدف حفظ، اشاعه و ترویج فرهنگ اصیل ایرانی - اسلامی، نمایش لباس های سنتی مختلف اقوام ایرانی به سایر کشورها، معرفی جاذبه های تاریخی و گردشگری شهرستان گرمسار با هدف جذب گردشگر و ایجاد نشاط اجتماعی بین مردم، آشنایی با آداب و سنن ایرانی با توجه به تنوع قومیت منطقه با حضور استان های مازندران، قم، البرز، خراسان شمالی و گلستان در باغ موزه علم و صنعت گرمسار برگزار می گردد.

او اضافه کرد: در این جشنواره دو روزه برنامه های متنوعی مانند برپایی 21 سیاه چادر از استان های آذربایجان غربی، خوزستان، چهار و محال بختیاری، سیستان و بلوچستان، کردستان، گیلان، لرستان، خراسان شمالی، گلستان و سمنان، ایستگاه شترسواری، موسیقی و آیین های سنتی، نمایشگاه صنایع دستی و سوغات با 45 غرفه، محصولات عشایری و توانمندی های شهرستان و .... اجرا می گردد.

این جشنواره از 23 تا 24 آبان ماه از ساعت 9 تا 22 در شهر گرمسار واقع در فاصله 113 کیلومتری استان تهران و 105 کیلومتری شهر سمنان برگزار می گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 13 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 557

به "ششمین جشنواره اقوام و عشایر ایران زمین در گرمسار برگزار می گردد" امتیاز دهید

1 کاربر به "ششمین جشنواره اقوام و عشایر ایران زمین در گرمسار برگزار می گردد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ششمین جشنواره اقوام و عشایر ایران زمین در گرمسار برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید