سنتکام: احتمال اقدام نظامی مجدد آمریکا در افغانستان وجود دارد

به گزارش مجله مدیریت ناب، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا گفت که درصورت حمله به آمریکا از افغانستان، احتمال اقدام نظامی مجدد آمریکا در این کشور وجود دارد.

سنتکام: احتمال اقدام نظامی مجدد آمریکا در افغانستان وجود دارد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، ژنرال کنت مکنزی فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا گفت علت کاهش حملات القاعده و شاخه خوراسان داعش در افغانستان و عدم وقوع این حملات به آمریکا به علت فشاری است که علیه این گروه ها وارد شده است.

وی اضافه کرد که نگران است پس از خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان بطور مداوم و سازمان دهی شده، بر این گروه ها فشار وارد نگردد.

مکنزی به میلیتاری تایمز گفت که آمریکا در حال برنامه ریزی برای اعمال فشار بیشتر به القاعده و داعش است و اگر این گروه ها تهدید جدی علیه آمریکا باشد و شرکای افغان توان مهار این تهدیدها را نداشته باشد ما آماده ایم اقدامی کنیم و دوباره به آن جا برویم و اندازه اقدام نظامی ما، وابسته به شرایط افغانستان خواهد بود.

ژنرال ارشد آمریکایی درباره چگونگی حمایت واشنگتن از نیروهای هوایی افغانستان هم گفت: این از راه دور انجام خواهد شد، این مسئله در افغانستان انجام نمی گردد و این ترکیبی از مشاوره از راه دور خواهد بود. شما می دانید که برخی اوقات، از این روش در خطوط هوایی آمریکا هم استفاده می گردد، جایی که شما از یک مرکز به مرکز دیگر مشاوره می دهید.

وی درباره برنامه آمریکا برای خروج مترجمان افغان همکار نیروهای آمریکایی هم گفت که تصمیم گیری در این باره با وزارت خارجه و نهادهای تصمیم گیرنده بالاتر از آن است.

فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در پاسخ به اینکه آیا پیش بینی می نماید که نظامیان آمریکایی به افغانستان بازگردند، گفت: ساده ترین پاسخ این است که نه، اینطور فکر نمی کنم.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1651

به "سنتکام: احتمال اقدام نظامی مجدد آمریکا در افغانستان وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنتکام: احتمال اقدام نظامی مجدد آمریکا در افغانستان وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید