سفر فرستاده ویژه آمریکا در امور کره شمالی به سئول

به گزارش مجله مدیریت ناب، فرستاده ویژه ایالات متحده برای امور کره شمالی میخواهد فردا یکشنبه به سئول پایتخت کره جنوبی سفر کند.

سفر فرستاده ویژه آمریکا در امور کره شمالی به سئول

برای دریافت خدمات ویزای کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، استفن بیگن فرستاده ویژه آمریکا در امور کره شمالی در حالی قصد سفر به سئول را دارد که ضرب الاجل مشخص شده از سوی پیونگ یانگ برای واشنگتن درباره بازنگری در رویکرد خود در مذاکرات خلع سلاح هسته ای، رو به انتها است.

سئول و واشنگتن روز آدینه سفر قریب الوقوع استفن بیگن را تایید نموده اند. این مقام ارشد آمریکایی برای یک سفر سه روزه راهی سئول خواهد شد و میخواهد با لی دو هون همتای کره ای خود و سایر مقام های رسمی این کشور ملاقات کند.

وزارت خارجه کره جنوبی نیز خاطرنشان کرد: دو طرف دیدگاه های خود را درباره اوضاع اخیر شبه جزیره کره مطرح خواهند کرد و درباره راهکارهای دستیابی به پیشرفت در مورد خلع سلاح کامل هسته ای و برقراری صلح در منطقه رایزنی می نمایند.

وزارت خارجه آمریکا نیز با انتشار بیانیه ای خاطرنشان کرد: بیگن میخواهد به توکیو نیز سفر نموده و با همتای ژاپنی خود ملاقات کند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اخیرا در واکنش به آزمایش تسلیحاتی کره شمالی، گفت: اگر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی دشمنی و خصومت را از سر بگیرد، همه چیز را از دست خواهد داد. کره شمالی باید خلع سلاح گردد.

وی در ادامه اضافه نمود: کیم جونگ اون بسیار باهوش است و تاکنون چیزهای زیادی را از دست داده است، و اگر راه خصومت و دشمنی را در پیش بگیرد، واقعا همه چیز را از دست خواهد داد. او یک توافقنامه مستحکم خلع سلاح را با من در سنگاپور امضا نموده است.

این آزمایش در شرایطی صورت گرفته است که ضرب الاجل یک ساله کره شمالی برای مذاکره با آمریکا رو به انتها است و پیونگ یانگ هشدار داده است که در صورت به نتیجه نرسیدن این مذاکرات، راستا جدیدی را در پیش خواهد گرفت.

تنش ها در آستانه انتها یافتن ضرب الاجل یک ساله کره شمالی به آمریکا به شدت افزایش یافته است. آمریکا خواهان خلع سلاح یکطرفه کره شمالی شده ولی پیونگ یانگ خواهان لغو کلیه تحریمهای آمریکا است.

کیم سونگ نماینده کره شمالی در سازمان ملل در اظهارات انتقادآمیزی درباره آمریکا، گفت: خلع سلاح هسته ای از میز مذاکره با آمریکا حذف شده و مذاکرات طولانی با واشنگتن لزومی ندارد.

این شدیداللحن ترین اظهارات یک مقام ارشد کره شمالی علیه آمریکا است که نشانگر عمق اختلافات دو کشور است. کره شمالی تهدید نموده است که با انتها یافتن ضرب الاجل یک ساله برای به نتیجه رسیدن مذاکرات با آمریکا، راستا جدیدی را در پیش خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 611

به "سفر فرستاده ویژه آمریکا در امور کره شمالی به سئول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر فرستاده ویژه آمریکا در امور کره شمالی به سئول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید