سایه تاناکورا بر سر تولیدی های پوشاک ارومیه

به گزارش مجله مدیریت ناب، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک و خیاطان ارومیه گفت: بازار تاناکورا 90 درصد بازار تولیدی های پوشاک ارومیه را فلج نموده است.

سایه تاناکورا بر سر تولیدی های پوشاک ارومیه

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، داوود پورعلی، رئیس اتحادیه فراورینمایندگان پوشاک و خیاطان ارومیه در استان آذربایجان غربی اضافه کرد: فروش لباس دست دوم و خارجی در بازار تاناکورای ارومیه باعث کاهش فروش فراوریی ها و فلجی 90 درصد فراوری نمایندگان پوشاک ارومیه شده است.

پورعلی با اشاره به این که تا به امروز جلسات و شکایات زیادی در مورد برخورد با فروش البسه دست دوم و خارجی در تاناکورا به مراجع مربوطه اجرا شده است، توضیح داد: متاسفانه تا به امروز ترتیب اثری داده نشده و اگر برخوردی صورت نگیرد ضربه بزرگی به بازار داخلی وارد خواهد شد.

وی با تاکید بر این که 590 نفر در واحدهای فراوریی پوشاک به صورت تک دوز و فراوریی مجوز دار در ارومیه فعالیت می نمایند، خاطر نشان کرد: بیشتر تک دوزها و 20 درصد فراوریی های ارومیه ازپارچه و یراق آلات فراوری داخلی استفاده می نمایند که اگر فرهنگ خرید محصولات داخلی جا بیفتد این میزان افزایش خواهد یافت.

رئیس اتحادیه فراورینمایندگان پوشاک وخیاطان ارومیه با تاکید بر این که از لحاظ تخصصی کیفیت فراوری و دوخت واحدهای فراوریی در ارومیه بهتر از کشورهای ترکیه و چین است، گفت: واحدهای فراوریی پتانسیل رقابت با فراوریی های کشورهای همسایه را دارد ولی سیاست گذاری و سوء مدیریت در صنعت پوشاک در سال های اخیر صنعت فراوری پوشاک را تضعیف نموده است.

پور علی با تاکید بر این که فراوریی های داخلی توان رقابت با فراوریی های ترک از لحاظ کیفیت دوخت را دارند، اظهار کرد: متاسفانه فرهنگ خرید از فراوریات داخلی بسیار ضعیف است و فروشندگان که ویترین بازار هستند باید فراوریات داخلی را تبلیغ نمایند که متاسفانه کمتر این کار را انجام می دهند.

وی در مورد همکاری شرکت و دستگاه های دولتی و غیر دولتی با فراورینمایندگان پوشاک ارومیه نیز یادآورشد: ادارات دولتی و دستگاه ها باید برای رونق فراوری داخلی کوشش نمایند ولی متاسفانه بعضی از این دستگاه ها و سازمان ها با فراوریی های غیر مجاز عقد قرار بسته و از محصولات داخلی استفاده نمی نمایند.

پورعلی در مورد مسائل واحدهای فراوریی ارومیه نیز اضافه کرد: تحریم ها، گرانی مواد اولیه از جمله پارچه، دکمه و کمبود ماشین آلات بروز فراوریی و عدم فرهنگ سازی برای استفاده از پوشاک داخلی از جمله این مسائل است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 707

به "سایه تاناکورا بر سر تولیدی های پوشاک ارومیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سایه تاناکورا بر سر تولیدی های پوشاک ارومیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید