زیباترین مسیرهای قطاری ایران و جهان ، تجربه ای شگفت از سفر با قطار

به گزارش مجله مدیریت ناب، از این ضرب المثل که بگذریم، مسیرهای قطاری زیادی در سراسر جهان وجود دارند که پر از بخش های زیبا و دوست داشتنی هستند، اما برخی از این مسیرها به حدی زیبا هستند که شما را محو خود خواهند کرد و تجربه سفری لذت بخش را برایتان رقم می زنند. در این مقاله قرار است در مورد زیباترین مسیرهای قطاری ایران و جهان صحبت کنیم. مسیرهای ریلی شگفت انگیزی که باعث می شوند سفری به یاد ماندنی داشته باشید.

زیباترین مسیرهای قطاری ایران و جهان ، تجربه ای شگفت از سفر با قطار

زیباترین راستاهای قطاری دنیا

در ابتدا به معرفی چند مورد از بهترین و زیباترین راستاهای قطاری دنیا پرداخته و سپس دو مورد از باشکوه ترین راستاهای ریلی داخل کشور را به شما معرفی می کنیم. اگر برنامه ای برای سفر به این کشورها و خرید بلیط قطار این راستاهای قطاری دارید، پیشنهاد می کنیم دوربین عکاسی همراه خود داشته باشید.

ویتنام - از هوچی مینه به هانوی

قطار اکسپرس ریونیفیکیشن راستا 1726 کیلومتری شهر هوچی مینه به مقصد شهر هانوی را در مدت 2 روز طی می کند. در طول راستا این قطار، هم با طبیعتی شگفت انگیز رو به رو هستید و هم از میان شهرهای تاریخی و مجذوب کنندهی گذر می کنید که هر کدام منظره های دیدنی را برایتان فراهم کرده اند. جلوه های طبیعی این راستا ریلی بسیار مشهور است و از آن به نام راستای با رنگ های شگفت انگیز یاد می شود.

این خط ریلی به نام راه آهن شمال به جنوب هم شناخته می شود. هوچی مینه شهری بزرگ در جنوب ویتنام و هانوی شهری بزرگ در شمال این کشور است و قطار ریونیفیکیشن این دو شهر بزرگ را به یکدیگر متصل می کند. این راستا یکی از زیباترین و محبوب ترین راستاهای ریلی جنوب شرق آسیاست.

روسیه - از تایشت به سوتسکایا گاوان

در این راستا برای رسیدن به مقصد باید از قطار بایکال - آمور استفاده کنید و راستای 4324 کیلومتری را طی کنید. بیش از 4 روز طول می کشد که به مقصد برسید، اما این راستا به قدری زیباست که از گذراندن 4 روز در قطار به هیچ وجه پشیمان نخواهید شد. این راستا قطاری را می توان یکی از زیباترین راستاهای قطاری دنیا دانست.

در سرزمینی به وسعت روسیه، طی کردن مسافتی 4 روزه در میان سرزمین های بکر و دست نخورده و عبور از سکونتگاه های دنج و دوردست می تواند تجربه ای شگفت آور باشد. این راستا ریلی در فصل های سرد سال پوشیده از برف است و در فصل تابستان با راستای سرسبز و باطراوت رو به رو خواهید بود.

پرو - از پونو به کوزکو

این راستا به میزان راستاهای قبلی طولانی نیست و با طول 388 کیلومتری آن تنها 10 ساعت طول می کشد تا به مقصد برسید. در طول این راستا قطاری از نزدیکی دریاچه تیتیکاکا عبور کرده و سپس دره های آند را پشت سر می گذارید. طبیعت این راستا بسیار بکر و منحصر به فرد است و استفاده از منظره بدون سقف انتهای قطار این مجذوب کنندهیت را دو چندان خواهد کرد.

زیباترین راستاهای قطاری ایران

در بعضی کشورهای دنیا چند راستا ریلی بسیار زیبا وجود دارد که خرید بلیط آن ها با خرید بلیط بازدید از جاذبه های گردشگری تفاوت چندانی ندارد. در بخش قبل به معرفی این راستاها پرداختیم. اما همیشه در همین کشور خودمان هم نمونه های شگفت انگیز داشته ایم. در ادامه چند مورد از راستاهای قطاری زیبا در ایران را به شما معرفی می کنیم.

راستا قطاری تهران به گرگان

راستا قطار تهران گرگان به نام یکی از زیباترین راستاهای ریلی ایران و حتی دنیا شناخته می شود. بسیاری از گردشگران خارجی هم از این خط ریلی استفاده کرده و از طبیعت زیبایی که در راستا وجود دارد لذت می برند. راستای مجذوب کننده که از میان رشته کوه های البرز عبور کرده و از روی پل های تاریخی ورسک و سه خط طلا می گذرد.

البته این تنها زیبایی راستا نیست و در این راه با گذر از میان 95 تونل به جنگل های بارانی منطقه ها شمالی کشور می رسید. چشم میزانای راستا قطار تهران گرگان منظره ها شگفت انگیزی را پیش رویتان قرار می دهد. حتی یکبار هم که شده باید از این راستا ریلی استفاده کرده و با قطار به شهر گرگان برسید. به شما قول می دهیم این سفر به خاطره ای فراموش نشدنی برای شما تبدیل خواهد شد.

شاید جالب باشد که بدانید بسیاری از گردشگران به جای خرید مستقیم بلیط قطار مشهد از تهران، راستا تهران گرگان و سپس گرگان مشهد استفاده میکنند.

راستا قطاری تهران اهواز

یکی دیگر از زیباترین راستاهای ریلی کشور راستا قطار تهران اهواز است. در طول راستا قطار تهران اهواز از میان کوه ها، آبشارها و دشت های شگفت انگیز استان لرستان عبور می کنید و رشته کوه های زاگرس را پشت سر می گذارید. دره ها، رودخانه ها و دیگر جاذبه های طبیعی راستا شما را به تفکری عمیق در مورد زیبایی های ایران فرو خواهد برد و در زیبایی چشم میزانای بکر استان لرستان غرق خواهد کرد.

بنابراین نیازی نیست که برای لذت بردن از راستاهای ریلی مجذوب کننده و دیدنی به آن سر دنیا سفر کنید. در همین ایران خودمان هم نمونه های شگفت انگیز داریم که شاید حونامان به آن ها نبوده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1697

به "زیباترین مسیرهای قطاری ایران و جهان ، تجربه ای شگفت از سفر با قطار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین مسیرهای قطاری ایران و جهان ، تجربه ای شگفت از سفر با قطار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید