زنجان از کمبود فیزیوتراپ رنج می برد

به گزارش مجله مدیریت ناب، خبرنگاران/زنجان رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان، گفت: متاسفانه یکی از دغدغه های اصلی در حوزه مسائل پزشکی ورزشی، کمبود فیزیوتراپ است.

زنجان از کمبود فیزیوتراپ رنج می برد

صدیقه دهنایی ظهر امروز در نشستق خبری با بیان اینکه یکی مهم ترین بخش های این هیئت که تلاش زیادی در راستای راه اندازی و ارائه خدمات مطلوب به ورزشکاران شده، بخش فیزیوتراپی است، افزود: خوشبختانه به لحاظ سخت افزاری از همه شرایط استاندارد برخوردار هستیم و فدراسیون نیز در این راستا کمک های لازم را انجام داده تا شرایط مطلوب در این زمینه فراهم شود.

وی با یادآوری اینکه مجوز بخش فیزیوتراپی هیئت پزشکی ورزشی استان زنجان اخذ شده است، شرح داد: یکی از مهم ترین دغدغه هایی که امروز بخش فیزیوتراپی این هیئت از آن رنج می برد، کمبود فیزیوتراپ است، این در حالی که این مشکل مربوط به زنجان نبوده و اغلب مراکز که در حوزه فیزیوتراپی فعالیت می کنند، از کمبود فیزیوتراپ زنج می برند.

این مسئول با اشاره به آمار بیمه ورزشکاران استان، این فرایند را هر سال با رشد قابل توجه دانست و ادامه داد: در سال 96 تعداد آمار ورزشکاران بیمه شده 42 هزار و 400 نفر بود که این تعداد در سال گذشته به 44 هزار و 346 نفر رسید و خوشبختانه با توجه فرایند رو به رشدی که استان زنجان در بخش آمار ورزشکاران بیمه شده دارد، این تعداد برای سال جاری به 46 هزار و 975 نفر رسیده است.

دهنایی در ادامه با تاکید بر اینکه تعداد آمار ورزشکاران بیمه شده، بیانگر فرایند مطلوب فعالیت های ورزشی در استان است، اظهار کرد: یکی از مواردی که تلاش شده تا همواره در رأس امور قرار گیرد، بحث آموزش است؛ چرا که معتقدیم ارتقای مباحث آموزشی باعث افزایش تعداد ورزشکاران و نیز باعث کاهش میزان آسیب های ورزشی در رشته های مختلف می شود.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان زنجان با اشاره به اینکه تا به امروز کلاس های متعددی از جمله احیا و کمک های اولیه، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، تاثیر ورزش در درمان اوتیسم و غیره برگزار شده است، بیان نمود: علاوه بر کلاس های آموزشی، هیئت پزشکی ورزشی استان اقدام به برگزاری کلاس های مشاوره تغذیه کرده است که تا به امروز 70 نفر در این دوره ها حضور پیدا کرده اند.

وی با بیان اینکه امروز هیئت پزشکی ورزشی نیاز به شناخت بیشتر در نزد آحاد جامعه و اقداماتی که این هیئت در حوزه ورزش انجام می دهد، دارد، گفت: تلاش داریم تا با اقدامات فرهنگی و ترویجی، اقدامات سازنده ای را در راستای شناساندن وظایف این هیئت به جامعه انجام دهیم؛ چرا که معتقدیم نداشتن شناخت کافی از وظایف این هیئت، باعث شده است تا مسائل زیادی در حوزه های مختلف از جمله مقابله با آسیب های ورزشی داشته باشیم.

رئیس ستاد نظارت سلامت اماکن ورزشی هیئت پزشکی ورزشی استان زنجان نیز در ادامه این نشست از فعالیت 195 باشگاه فعال در شهرستان زنجان خبر داد و گفت: طبق بازرسی هایی که در طول هشت ماهه سال جاری به عمل آمده، 491 مورد بازرسی در طول این مدت اجرا شده که 6 مورد به خاطر تخلفاتی که رخ داده، پلمب شده، 37 مورد اخطاریه پلمب دریافت کرده، 3 مورد کشف و ضبط دارو و مکمل های غیرمجاز داشتیم و 3 مورد نیز فاقد مجوز فعالیت گزارش شده است.

عذرا واسعی با تاکید بر اینکه امروز در وضعیتی قرار داریم که شرایط اقتصادی باعث بروز مسائلی شده است، ادامه داد: وظیفه امروز ما توسعه ورزش همگانی و قهرمانی است تا به واسطه حضور آحاد مختلف مردم در این عرصه، به لحاظ جسمانی با دغدغه های زیادی روبرو نباشیم که به همین دلیل مرکز بهداشت را برای اجرای طرح سلامت در باشگاه ها دخیل کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه ورزش در برهه کنونی اولویت خانواده ها نبوده و همین مسئله می تواند در آینده مسائل زیادی را برای نسل پیش رو به وجود بیاورد، گفت: به همین دلیل توسعه ورزش همگانی و قهرمانی در مناطق کمتربرخوردار مدنظر بوده و 500 نفر شناسایی شده تا استعدادیابی لازم از این افراد به عمل آید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 648

به "زنجان از کمبود فیزیوتراپ رنج می برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنجان از کمبود فیزیوتراپ رنج می برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید