دکوراسیون اتاق خواب با ترکیب رنگ سیاه و سفید

به گزارش مجله مدیریت ناب، در جوامع امروزی با وجود سبک های مختلف دکوراسیون داخلی، بیشتر افراد مخصوصا قشر جوان به سبک های مدرن و امروزی گرایش پیدا نموده اند. دکوراسیون سیاه و سفید از جمله طرح های پر هوادار امروزی است که ظاهری مدرن به خانه شما می بخشد. طراحی سیاه و سفید را می توان نوعی طراحی به سبک مینیمالیسم هم نامید، چرا که در آن تنها از دو رنگ استفاده شده و نوعی سادگی را نمایش می دهد. به طور کلی انتخاب رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی، نقش اساسی را ایفا می نماید. استفاده از رنگ های مختلف در طراحی داخلی موجب بروز احساسات مختلف در فرد می گردد و تاثیر فیزیکی و روانی بر روی افراد می گذارد. پس باید به این نکته توجه گردد، که رنگ دکوراسیون داخلی را با توجه به روحیات خود انتخاب کنید تا لذت کافی از بودن در آن فضا به شما منتقل گردد. رنگ های سیاه و سفید از جمله رنگ هایی هستند که استفاده از آن ها در طراحی فضای داخلی منزل یا محیط کاری به شما پیشنهاد می گردد. این دو رنگ در عین متضاد بودن، مکمل های خوبی برای هم به شمار می آیند. رنگ سفید با القای روشنایی به فضا، باعث ایجاد حسی نشاط آور می گردد و رنگ سیاه در عین تیرگی جذابیت ویژه ای به فضای داخل اتاق می بخشد.

دکوراسیون اتاق خواب با ترکیب رنگ سیاه و سفید

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

در استفاده از رنگ سیاه و سفید در طراحی فضای داخلی باید به این نکته توجه داشت که استفاده بیش از حد از هریک ازاین دو رنگ، ممکن است حالتی ناخوشایند به فضای شما بدهد. برای مثال استفاده بیش از حد از رنگ سیاه، باعث می شود فضای اتاق کوچک تر از آنچه که هست به نظر برسد. در این صورت اگر می خواهید فضای کوچک اتاق شما بزرگ تر نمایش داده شود، توصیه می شود از رنگ سفید بیشتری بهره ببرید و در مقابل، مبلمان یا وسایل تزئینی سیاه رنگ را به طراحی خود اضافه کنید. برای گرما بخشیدن به محیط از یک یا دو گیاه سبز طبیعی بهره ببرید. در طراحی داخلی سیاه و سفید، استفاده از بافت های سیاه سفید را از قلم نیاندازید. برای مثال می توانید در انتخاب مبلمان خود از پارچه های طرح دار که رنگ سیاه و سفید دارند بهره ببرید. با این کار از سادگی بیش از حد نیز پرهیز کرده اید. این موارد تنها گوشه و خلاصه ای از ایده ها و نکات اصلی طراحی دکوراسیون به سبک سیاه و سفید می باشند. در ادامه ایده های کاربردی بیشتری را برای شما بیان خواهیم کرد.

زمانی که صحبت از طراحی دکوراسیون داخلی به میان می آید، ترکیب رنگ های مختلفی وجود دارند که از بین آنها می توان نمونه دلخواه را انتخاب کرد. بی خاتمه ترین ترکیب در این میان سیاه و سفید است که بدون شک ترکیبی کلاسیک و قابل اجرا می باشد. رنگ سیاه می تواند با هر رنگ از هر طیفی سازگار باشد و نمای کلی اتاق را در یک نگاه به نمایش بگذارد. در طراحی اتاق با استفاده از رنگ سیاه و سفید این نکته بسیار حائز اهمیت است که بین این دو رنگ حتماً باید توازن ایجاد شود. استفاده زیاد از هریک از این دو رنگ می تواند به اتاق ظاهری سرد القا کند.

استفاده از رنگ سفید به عنوان رنگ غالب در اتاق می تواند به بزرگتر نشان دادن فضای اتاق های کوچک یاری کند. در چنین اتاقی از لوازم تزئینی سیاه بهره ببرید. در این حالت تمرکز بر روی رنگ سفید است در حالی که در مقابل رنگ سیاه هم نادیده گرفته نمی شود. تمام قسمت های اصلی اتاق از جمله دیوارها، کف، سقف، تخت خواب و … باید سفید باشند. در نقاشی ها، لوسترها و … باید از رنگ سیاه استفاده شده باشد تا محدوده رنگ سفید و محدوده اتاق به خوبی نمایش داده شود. اتاق را با استفاده از طیفی طبیعی رنگ کنید. اگر از پنجره به قسمت مشخصی از اتاق نور می تابد، آن قسمت اتاق را رنگ سفید بزنید. اگر گوشه اتاق به طور طبیعی سایه افتاده است در آن قسمت از رنگ سیاه بهره ببرید. این کار تضاد بهتری از دو رنگ ایجاد نموده و از ایجاد سایه با ظاهری زننده به واسطه نور طبیعی جلوگیری می نماید.

اتاق خواب باید زیبایی فضا را به خوبی سبکی که برای طراحی آن به کار رفته نمایش دهد. علایق شخصی همواره اولویت اول در طراحی خانه به شمار می آیند. ترکیب رنگ سیاه و سفید همواره در ذهن حس پشتیبانی و طراحی محافظه کارانه را تداعی می نماید.

وقتی صحبت از اضافه کردن رنگ های دیگر به زمینه رنگ مشکی و سفید می شود، انتخاب های زیادی پیش روی افراد قرار می گیرند و دامنه انتخاب وسیع می شود. در این میان هیچ کس نمی خواهد در هنگام طراحی خانه دچار اشتباه شود.

اینکه در خصوص چگونگی هماهنگ کردن رنگ سیاه و سفید برای تاثیر بیشتر ایده داشته باشیم، موضوعی بسیار مهم است. طراحی با ترکیب رنگ سیاه و سفید یک طراحی هوشمندانه و شفاف محسوب می شود و تاثیر آن می تواند با ترکیب رنگ تیره کاهش یا با ترکیب رنگ روشن افزایش یابد. وقتی با رنگ هایی مانند زرد، نارنجی و قرمز همراه می شود، متوجه می شوید که رنگ های روشن تر در کنار ترکیب سیاه و سفید بیش تر نمایان می شوند.

برای به دست آوردن ظاهری خنثی در عین حال مطابق با مد روز، رنگ خاکستری باید اضافه شود. الگوهای خاکستری کاغذ دیواری با تخت خواب سیاه و بالشت های سفید ظاهری آرام از طراحی اتاق خواب با دکوراسیون سفید و مشکی نمایان می نماید. در اضافه کردن وسایل بیش تر به این طراحی، مانند وسایل تزئینی طیف های مختلف رنگ خاکستری می تواند مورد استفاده قرار گیرد. لامپ خاکستری تیره، تخت خواب خاکستری روشن و دیگر امکانات همه به جذابیت طراحی می افزایند. رنگ خاکستری با طیفی بین سیاه و سفید، تمام اجزاء اتاق را به هم ربط می دهد و تمام اجزاء اضافه را طوری نشان می دهد که گویی کاملا با طراحی اتاق هماهنگ می باشند.

زمینه رنگ سیاه و سفید زمینه ای بسیار قوی است، بنابراین این رنگ ها باید به شیوه ای درست و مدرن مورد استفاده قرار گیرند. افراط در استفاده از هر یک از رنگ های سیاه یا سفید، می تواند بیش از حد بر دیگری غلبه پیدا کرده یا بیش از حد ملایم شود. بهترین راه حل این است که به صورت محدود از مبلمان یا لوازم تزئینی در اتاق خواب با طراحی سیاه و سفید استفاده شود. اگر تختخواب سیاه یا سفید است، بهتر است از این زمینه رنگ برای دیگر اجزاء و مبلمان در اتاق استفاده نشود. به جای آن از رنگ سیاه و سفید برای پرده ها، لامپ ها، پنجره ها و … استفاده شود.

تخت خواب

روش های بسیاری برای استفاده از تخت خواب، در طراحی اتاق خواب سیاه و سفید وجود دارند که می توان آن ها را به کار برد. برای اتاقی که در آن رنگ سفید نسبت به رنگ سیاه غالب تر است، باید از ملحفه سفید استفاده شود. بالشت ها باید یا الگوی سیاه و سفید داشته باشند یا از رنگ های متناوب در آنها استفاده شده باشد. این باعث می شود از تضاد زیاد با ملحفه جلوگیری شود، همان طور که این مسئله در خصوص بالشت های سیاه نیز صدق می نماید. تخت با ملحفه سفید و روبالشتی سیاه انتخاب مناسبی می باشد و برای تاکید به رنگ سیاه به جای رنگ سفید می توان به راحتی جای رنگ ها را عوض کرد.

دیوارها و پنجره ها

وقتی با اتاقی با طراحی سیاه و سفید سر و کار داریم، یکی از مهمترین جوانب، رنگ دیوار است. سفید، رنگ پس زمینه خنثی می باشد که می تواند با اکثر طراحی ها تلفیق پیدا کند، با این حال چون طراحی معمول و رایجی است به راحتی می توان آن را کنار گذاشت. با اضافه کردن رگه هایی از رنگ هایی مانند خاکستری روشن یا استخوانی توجه افراد را به دیوار جلب کنید. کاغذ دیواری سیاه توجه ها را جلب کرده و نمایی زیبا برای اتاق خواب ایجاد می نماید. استفاده از کاغذ دیواری با الگوی سیاه و سفید ایده آل ترین حالت ممکن را برای اتاق خواب فراهم می نماید.

استفاده از این کاغذ دیواری ها باعث جلب توجه به دیوارها می شود، بدون اینکه حالت عمیق تر و جدی تری را ایجاد کند. برای پنجره ها، پرده سیاه می تواند انتخاب جسورانه ای باشد مخصوصا اگر در سایر قسمت های اتاق رنگ سفید بیشتر از رنگ سیاه استفاده شده باشد. پرده های سفید فضایی دنج ایجاد می نمایند. پرده های سیاه به همراه طراحی سفید این اجازه را می دهند که حس دنیای مدرن به خوبی در فضای خانه تداعی شود.

افزودن رنگ های دیگر

وقتی رنگ هایی متفاوت به ترکیب رنگ سیاه و سفید اضافه می کنید ضروری است اطمینان حاصل کنید که مقدار متناسبی از رنگ ها به کار برده شوند زیرا اگر آنها به نسبت زیاد استفاده شده باشند ظاهر اتاق کهنه به نظر می رسد. تعداد کمی از رنگ ها بی استفاده به نظر می آیند و به همین خاطر کاربرد ندارند. مهم تر اینکه اکثریت فضای اتاق باید از طرح سیاه و سفید تبعیت کند. تمام اجزاء اتاق باید یا به رنگ سیاه یا سفید یا هر دو باشد. توجه داشته باشید که به مقدار کمی از بقیه رنگ ها، مانند رنگ آبی روی کاغذ دیواری سیاه، نقاشی های رنگی و ملحفه با رنگ قهوه ای متمایل به زرد استفاده شود.

رنگ های روشن و شاد

دیوارهای اتاق خواب را با رنگ سفید رنگ آمیزی کرده و به دیوارها کمی طیف شکلاتی رنگ اضافه کنید. این کار باعث می شود رنگ شکلاتی نمودار شده و سریعاً حس شادی و سرخوشی به محض ورود به اتاق تداعی شود. برای چشم انداز بهتر، از تعدادی وسایل دکوراتیو براق در جهت جلب توجه افراد در لحظه اول بهره ببرید.

بوهمیا

این طراحی، با انتخاب رنگ های خنثی برای کف و دیوارها شروع می شود. در ابتدا باید گفت که تخت خواب برای این طراحی باید به رنگ سفید باشد. لوازم تزئینی تخت خواب باید الگوهای هندسی مانند شکل الماس، اشکال دایره شکل و … داشته باشند و الیاف طبیعی برای هماهنگی بین این اجزا مورد استفاده قرار گیرند. تمام این موارد به ایجاد تصویری طبیعی یاری کرده و به اتاق حسی خوب می بخشند و استفاده از عکس های گیاهان یا منظره به این احساس می افزاید. از تعدادی گیاه زنده برای القاء فضایی طبیعی و ارگانیک به اتاق بهره ببرید. این کار باعث آرامش شده و احساس محدودیت کمتری نسبت به اتاق هایی که با سبک سنتی طراحی می شوند می بخشد.

سبک معاصر

ساده ترین راه حل برای به تصویر کشیدن ظاهری مدرن تر این است که رنگ سیاه را رنگ غالب قرار داده و از رنگ سفید و رنگ های اضافی در پس زمینه استفاده کنیم. حس و حال مدرنیته می تواند با استفاده از الگوهای راه راه به دست آید. این حالت را با اضافه کردن وسایل تزئینی با تن رنگی مشکی و خاکستری ایجاد کنید. برای طراحی با ظاهر صنعتی از قطعات فلزی در سرتاسر اتاق بهره ببرید. به شما پیشنهاد می شود استفاده از کاغذ دیواری های غیر معمول و لوازم تزئینی را از قلم نیاندازید.

نتیجه

رنگ سیاه و سفید دو رنگ ساده هستند که می توانند دکور پیچیده و زیبایی ایجاد نمایند. تضاد بین این دو رنگ می تواند استایلی برای سبک های مختلف از جمله مدرن، سنتی، رمانتیک، شاد یا شخصی ایجاد کند و امکانات نامحدود و متعددی برای این کار وجود دارد. هیچ ترکیب رنگی به طور کامل ایده آل نیست اما طراحی بر پایه رنگ سیاه و سفید می تواند دکوراسیونی کامل و بی نظیر برای افرادی که به آن تمایل دارند ایجاد کند. برای یافتن بهترین طراحی داخلی برای اتاق خواب و سایر اتاق ها احتیاج به تجربه دارید. رنگ، لوازم تزئینی و وسائل بیشتری اضافه کنید. خلاق باشید و از خطا کردن نهراسید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 598

به "دکوراسیون اتاق خواب با ترکیب رنگ سیاه و سفید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکوراسیون اتاق خواب با ترکیب رنگ سیاه و سفید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید