داروی ضد ایدز با طعم توت فرنگی فراوری شد

به گزارش مجله مدیریت ناب، به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، سالانه حدود 80 هزار کودک به دلیل ابتلا به بیماری ایدز جان خود را از دست می دهند که یکی از دلایل این امر مسائل در دارورسانی به این گروه است.

داروی ضد ایدز با طعم توت فرنگی فراوری شد

نوزادان نمی توانند قرص را ببلعند یا یک شربت بد مزه را بخورند. در این میان شرکت Cipla راهکار بهتری ارائه نموده است. این شرکت یک داروی ضد اچ آی وی به نام Quadrimune فراوری نموده که دانه های ریزی در آن با طعم توت فرنگی وجود دارد. به همین دلیل نوزادان آن را راحت تر می بلعند. هرچند این دارو به شکل کپسول است اما والدین می توانند محتویات آن را روی غذاهای نرم یا نوشیدنی بریزند و به نوزاد بدهند.

Quadrimune شامل 4 داروی مختلف ایدز است و نیازی به نگهداری آن در یخچال نیست. این امر در آفریقا اهمیت زیادی دارد زیرا آب و هوای گرم و نبود الکتریسیته برای نگهداری دارو مشکل ساز می گردد.

داروی مذکور ارزان قیمت است و برای یک کودک با وزن 20تا 30 پوند هزینه روزانه آن کمتر از یک دلار و برای نوزادان کوچکتر روزانه 50 سنت است. هرچند شاید حتی این قیمت نیز برای بعضی خانوارهای فقیر در آفریقا گران باشد.

سازمان غذا و داروی آمریکا مشغول آنالیز Quadrimune است و احتمالا در 2020 میلادی آن را تایید کند.

البته فراوری این دارو برای بچه ها در کشورهای پیشرفته چندان اضطراری نیست زیرا احتمال ابتلای آنان به ایدز به وسیله مادرشان کمتر است اما تاییدیه این دارو گامی مهم در توسعه و توزیع آن به حساب می آید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 584

به "داروی ضد ایدز با طعم توت فرنگی فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داروی ضد ایدز با طعم توت فرنگی فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید