خیابان های یزد به نام خواهرخوانده هایش نام گذاری می گردد

به گزارش مجله مدیریت ناب، سیدمصطفی فاطمی، مدیر کل میراث فرهنگی استان در نشست علنی شورای شهر یزد با بیان این که هسته های گردشگری در یزد عملکرد خوبی دارند، گفت: لغو ویزا روسیه و چین به وسیله هسته های گردشگری یزد در حال پیگیری هستند.

خیابان های یزد به نام خواهرخوانده هایش نام گذاری می گردد

وی با بیان این که شهرهای خواهرخوانده یزد می توانند به وسیله هسته های گردشگری دنبال شوند، توضیح داد: پیشنهاد می گردد در دل این هسته ها، هر اتاقی مسائل مرتبط را پیگیری و دنبال کند.

این مسئول با بیان این که شب های کشورهای مختلف در دوران قبل کرونا در یزد برگزار می شد، گفت: شب آلمان و چین و سایر شب ها فرصت هایی بودند که نه تنها برای بیان کردن مسائل و چالش ها و ظرفیت ها موثر بودند بلکه به تقویت ارتباطات نیز منجر می شد.

سیدمحسن حاجی سعید، مشاور گردشگری شورای اسلامی شهر یزد و رئیس کانون راهنمایان گردشگری کشور هم با اشاره به سرانجام نزدیک شدن فعالیت دوره پنجم شورا، دنبال کردن هرچه سریع تر این رویکرد را خواهان شد و گفت: مسیرهای گردشگری شهر یزد باید مزین به شهرهای خواهرخوانده شهر شوند تا بیشتر یزد به عنوان یک شهر میراث جهانی به جهانیان معرفی گردد.

وی همچنین پیشنهاد نامگذاری یکی از شاه راه های یزد به عنوان ملل را بیان کرد و گفت: هر انشعاب فرعی را می توانیم به نام خواهرخوانده های یزد نامگذاری کنیم، البته باید تمهیدات مورد احتیاج توسعه شهری مطلوب نیز به این محل ها اختصاص داده گردد.

ونوس عامری، عضو کمیسون گردشگری شورای شهر یزد با بیان این که بلواری به نام یزد در یکی از بهترین نقاط تهران نامگذاری شده است، گفت: در قبال آن بلواری را برای اختصاص نام تهران اختصاص داده ایم اما با این حال هنوز اختصاص عنوان پایتخت به این بلوار صورت نگرفته است.

وی توضیح داد: جابجایی عناوین با توجه به آدرس هایی که در سیستم ها ثبت شده، ممکن است در مناطق خیلی قدیمی با مقاومت مردم روبرو گردد لذا باید دقیق و با مطالعه و آنالیز جامعی اقدام گردد.

عامری به راه اندازی خانه ملل در ارتباط با شهرهای خواهرخوانده یزد اشاره نمود و گفت: این ظرفیت می تواند از نظر سخت افزاری و نرم افزاری موثر و منجر به تبلیغ شهر جهانی یزد گردد و علاوه بر این نیز مدیریت متمرکز در این حوزه را ایجاد کند.

حسین آزادی، رئیس کمیسیون گردشگری شورا نیز با بیان این که باید در مورد توسعه شهر جدید یزد در منطقه ای جدید اقدام گردد، گفت: این مساله میتواند منجر به توسعه شهر یزد و گردشگری در منطقه جدید گردد و ساخت وسازها را نیز در این زمینه ساماندهی کند.

ایسنا نوشت، سیدامیر ناصر طباطبایی، رئیس جامعه هتلداران یزد هم در بخشی از سخنانش با بیان این که باید در تمام سفارت خانه ها بخشی از فعالیت ها به گردشگری اختصاص داده گردد، اظهار کرد: پیشنهاد می گردد این طرح از سوی یزد به وزارت کشور پیشنهاد گردد.

منبع: گردشبان
انتشار: 25 خرداد 1400 بروزرسانی: 25 خرداد 1400 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1600

به "خیابان های یزد به نام خواهرخوانده هایش نام گذاری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیابان های یزد به نام خواهرخوانده هایش نام گذاری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید