خبرنگاران فرماندار: شرایط گیلانغرب در کرونا پرخطرتر از روزهای گذشته است

به گزارش مجله مدیریت ناب، قصرشیرین- خبرنگاران- فرماندار گیلانغرب گفت: شرایط این شهرستان در خصوص ابتلا به کرونا بحرانی تر از روزهای گذشته است و اعمال محدودیت های سخت تر و شدیدتر با توجه به شرایط شیوع این بیماری ویروسی در دستور کار است.

خبرنگاران فرماندار: شرایط گیلانغرب در کرونا پرخطرتر از روزهای گذشته است

کوروش محمودیان روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، با هشدار به مردم گیلانغرب افزود: باتوجه به شرایط شیوع ویروس کرونا برگزاری آیین های تشییع و ختم ممنوع است و نظارت ها در این خصوص تشدید خواهد شد و انتظار است صاحبان عزا نیز ستاد کرونای شهرستان را کمک کنند.

وی اظهارداشت: متاسفانه افزایش آمار افراد مبتلا در این شهرستان نگران کننده است و بدون تردید این موضوع ناشی از برگزاری آیین های تشییع و ختم در روزهای گذشته است.

کننده عالی دولت در گیلانغرب گفت: هم اکنون شرایط به گونه ای است که به طور میانگین روزانه 20 تا 30 مورد تست مثبت ابتلا به کرونا داریم و این آمار جدای از افرادی است که به مراکز درمانی مراجعه نکرده اند.

محمودیان ادامه داد: افراد مبتلا در این شهرستان متاسفانه به 713 مورد و تعداد موارد فوت نیز به 34 تن افزایش یافته است.

او افزود: هم اکنون 17 نفر نیز در بیمارستان الزهراء (س) گیلانغرب بستری هستند و این درحالی است که امکانات موجود جوابگوی این حجم نبوده و انتظار داریم مردم به گونه ای رفتار کنند، زنجیره انتقال قطع شود.

وی گفت: چاره ای جز تشدید کنترل و اعمال محدودیت ها نداریم و توان کادر درمان به آخر رسیده و مردم باید این مساله را بیشتر مدنظر قرار دهند.

فرماندار گیلانغرب گفت: تا به امروز 85 نفر از کادر بهداشتی درمانی، 2 تن از نیروهای خدماتی بیمارستان و 12 نفر از کارکنان بخش اداری شبکه بهداشت و درمان به ویروس کرونا مبتلا شده و با بحران پرسنل درمانی هم کاملا روبرو هستیم.

محمودیان افزود: از مجموع افراد مبتلا 114 تن هم از مجموعه اداری شهرستان هستند و هفت دانش آموز و 15 معلم نیز در بین افراد مبتلا وجود دارد.

وی با بیان اینکه بیشترین مشکل این شهرستان همچنان ناشی از تجمع در آیین های تشییع و ختم است، گفت: از برپایی هرگونه مراسم و یا تجمع جلوگیری خواهد شد و هرگونه مجوز دفن باید با هماهنگی ستاد کرونا باشد تا عملا از برگزاری مراسم تشییع و ختم جلوگیری و نظارت بیشتری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه با حضور تمام وقت اعضای کمیته نظارت در سطح شهرستان نظارت های خوبی انجام گرفته و عمدتا پروتکل ها رعایت و رصد شده، گفت: مجبور به اعمال تصمیم های سخت گیرانه تر در زمینه تشییع و ختم هستیم.

او از مردم خواست با رعایت پروتکل ها و حذف برنامه های تجمعی و مراسم کادر درمان را در کمک به بازگشت شهرستان به شرایط عادی کمک کنند.

به گفته رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، در 24 ساعت گذشته 215 بیمار جدید با علایم بیماری کرونا در استان بستری و 195 نفر از بیمارستان پس از بهبودی ترخیص شدند.

مهدی محمدی گفت: از ابتدای اپیدمی تا به امروز 19 هزار و 29 بیمار با علایم بیماری کرونا در استان بستری و 16 هزار و 914 از بیمارستان پس از بهبودی ترخیص شدند.

محمدی افزود: هم اکنون هزار و 169 بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی استان کرمانشاه بستری هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 آذر 1399 بروزرسانی: 16 آذر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1247

به "خبرنگاران فرماندار: شرایط گیلانغرب در کرونا پرخطرتر از روزهای گذشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار: شرایط گیلانغرب در کرونا پرخطرتر از روزهای گذشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید